Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft SQL server vs Mysql, php vs asp.net mvc3

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik ben nu vooral bezig met het leren in de programmeertaal c# in asp.net met mvc.
Nu vraag ik mij eigenlijk af wat de voordelen voor jullie zijn om in asp.net te programmeren, en waarom jullie voor Microsoft SQL server gekozen hebben, of juist voor Mysql.

Ook vraag ik me af waarom sommige van jullie php of juist asp.net kiezen.

Ik heb veel op google gezocht wat precies het verschil is tussen microsoft sql server en mysql, maar ze lijken in de meeste dingen gelijk te staan...

Deel jullie ervaringen aub :) Ik ben nieuwsgierig.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je bij een bedrijf gaat werken is die keuze al voor je gemaakt.

Genoeg net afgestudeerden meegemaakt die roepen: "X" is beter, dat is meestal omdat ze alleen van "X" kennis hebben en niet van "Y". Daarom is het "beter"
Dit zijn de argumenten die IT-ers meestal kennen:
- Het is beter
- Het is sneller.
en de varianten erop zoals: Het is technisch/conceptueel beter.
Prima, ga dan naar een bedrijf waar ze met "X" werken, hier werken we met "Y" en je dient je daar aan te houden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:44:
Ook vraag ik me af waarom sommige van jullie php of juist asp.net kiezen.
Waarom rijdt de één Volkswagen en de ander Audi? Behalve persoonlijke voorkeur speelt er nog veel meer mee; kom je in een bedrijf terecht dat uitsluitend X gebruikt dan zul je al snel ook X (moeten) gebruiken. En heb je wel de keuze dan is het vaak "the right tool for the right job" (waarbij voorkeur wellicht ook weer een rol speelt). En er zijn nog zat andere redenen te bedenken waarom X beter/anders/sneller/whatever zou zijn dan Y. Je moet, voor jezelf / je project / je eisen / ..., een keuze maken en die keuze kun je eigenlijk alleen maar maken wanneer je in ieder geval een beetje ervaring hebt met de zaken waartussen je moet/wil kiezen. Afgaan op enkel "hear say" of documentatie alleen is vaak niet genoeg. Vaak kom je pas gaandeweg erachter dat X toch wel klote is of Y, waarvan je dacht dat 't niks was, eigenlijk best meevalt / bevalt.

Dit is dan ook, met alle respect, weer het zoveelste Welke programmeertaal moet ik leren nemen? topic.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:44:
Ik heb veel op google gezocht wat precies het verschil is tussen microsoft sql server en mysql, maar ze lijken in de meeste dingen gelijk te staan...
:X Ja, ze zijn allebei een RDBMS. En ja ze hebben allebei tabellen, views, queries en nog 1001 andere zaken gemeen. En er zijn nog eens zoveel verschillen. Ik ga er verder niet op in hier (nee, echt niet) maar roepen dat MySQL "hetzelfde is" als MSSQL is, voor mij, vloeken in de kerk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 05-10-2012 17:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik ook. Maar ik vraag me meer af. Waarom juist voorkeur in taal X en niet in Y. Het kan kennis zijn, maar juist waarom die voorkeur? Overzichtelijker? of juist omdat de taal strict is? En het is niet een vraag welke taal ik moet leren. Maar min of meer een vraag wat jullie ervaringen hierin zijn, en waarom die keuze.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:58:
Ja dat begrijp ik ook. Maar ik vraag me meer af. Waarom juist voorkeur in taal X en niet in Y. Het kan kennis zijn, maar juist waarom die voorkeur? Overzichtelijker? of juist omdat de taal strict is? En het is niet een vraag welke taal ik moet leren. Maar min of meer een vraag wat jullie ervaringen hierin zijn, en waarom die keuze.
Omdat het een persoonlijke voorkeur is ;) Een andere reden is er niet.

Je kan in PHP ook MVC programmeren, ik vind de Razor engine van MVC3 in .NET gewoon erg fijn werken, daarnaast heb ik liever Visual Studio dan een andere IDE.

Dus een persoonlijke mening. Probeer ze beide uit (voor een flink project, niet een uurtje) en kijk wat je bevalt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja dat begrijp ik ook. Maar ik vraag me meer af. Waarom juist voorkeur in taal X en niet in Y.
Dat zeg ik toch :? De een rijdt Audi, de ander Volkswagen. Waarom? Who knows... het prijskaartje, het rijgedrag, het onderhoud, afstand tot de dichtstbijzijnde dealer, de beschikbare kleuren, de reputatie, de status, de NCAP score, het model, ...
Het kan kennis zijn, maar juist waarom die voorkeur?
Dat is ieder voor zich. En niet anders.
De één vindt PHP overzichtelijker, de ander C#. Ik heb m'n (sterke) voorkeur. Jij ook. Boeie. Een derde zweert bij Ruby (on rails), weer een ander bij Java en weer een ander bij BrainFuck... Whatever floats your boat (en gets your stuff done).
Als dat je persoonlijke voorkeur heeft is dat ... een persoonlijke voorkeur. In sommige projecten wil je misschien een stricte taal, in andere projecten mogelijk weer niet...
En het is niet een vraag welke taal ik moet leren.
Nee, maar 't komt op 'tzelfde neer.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 05-10-2012 18:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En gezien killer007 niet meer terug komt en dergelijke topics toch altijd gesloten worden omdat ze allemaal op 'tzelfde uitdraaien kan dit topic ook wel dicht.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.