Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Problemen in zoeken met openbare mappen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd hebben we problemen met het zoeken in de openbare mappen.

Client versies: Outlook 2007
Werkomgeving: Terminal server 2008R2
Werkstation: Wyse S30 terminal
Exchange server: Server 2003 R2 SP2
Exchange versie: Exchange 2003

We hebben diverse openbare mappen met allemaal andere rechten. Sommige groot, sommige klein
Als we een zoekopdracht doen in een map loopt deze voor een 5 seconden waarna outlook vastloopt (reageert niet) na een 30 sec reageert Outlook weer en is de zoekopdracht klaar en goed uitgevoerd.
Het is echter zeer vervelend dat hij volledig vastloopt hierop, sommige sluiten dan Outlook ook al meteen af.

Op mijn Laptop met Office 2010 heb ik geen problemen. Het zoeken duurt ongeveer 15 sec en daarna krijg ik de resultaten.
Op een andere computer met Office 2007 werkt het ook, het zoeken duurt dan echter wel wat langer (+/- 30sec) Maar loopt niet vast!

Er staan in totaal 6200 berichten in de map. We hebben een andere map met 4100 berichten, hierin gebeurt het ook.
De mappen met +/- 500 berichten hebben er geen last van.

Ik zie op de TS als de EXCH server geen CPU spikes of netwerk spikes. Het icoon geeft aan: Gegevens ophalen van de server.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik heb zelf nog niet echt iets geprobeerd aangezien ik niet weet waar dit zit. Er staan geen add-ins geïnstalleerd.
meerdere gebruikers hebben er last van en op al onze terminal servers is dit hetzelfde (5 stuks)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de mappen gewoon te groot zijn en dat we subfolders moeten gaan maken?
Ik zie nergens wat de maximale grootte is voor een openbare map, of de aanbevolen grootte.

Ik kan me voorstellen dat 6000 items doorzoeken even duurt, maar daarop mag hij toch eigenlijk niet vastlopen?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Heb je op je laptop Office geïnstalleerd of maak je een remote desktop connectie vanaf je laptop?

De Wyse S30 terminals zijn verschrikkelijk trage dingen met enorm brakke video, die zou je eigenlijk moeten vervangen door bijvoorbeeld HP t5540 (daar kan je ook middels DVI een fatsoenlijk scherm aan hangen).

PS: je zegt dat mappen met veel items dit gedrag vertonen, mappen met weinig items niet. Wellicht is Office 2007 gewoon niet zo goed in het zoeken naar items in te grote mappen.

[ Voor 25% gewijzigd door Witte op 10-10-2012 09:01 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Office staat rechtstreeks op de laptop. Ook op de andere computer.

Als ik tegelijk een zoekopdracht doe op de laptop en via een terminal sessie is die op de laptop langer bezig, maar loopt niet vast.

Wij hebben geen problemen met de S30 en bestellen ze nog regelmatig. Daarbij hebben de HP's een Windows 7 versie draaien, iets wat we absoluut niet willen. Nu start hij op en maakt direct verbinding met de server. Na het uitloggen kun je alleen afsluiten en meer niet.

Dit werkt eigenlijk perfect en heeft nog nooit voor problemen gezorgd.
Er zitten ook geen DVI kabels bij de schermen die wij bestellen, dus die gebruiken we sowieso niet (Heeft ook geen voordelen)

* edit*
Ja, dat weet ik dus niet.
We hebben ook mailboxen met 8000 items, daar gaat het zoeken prima en een stuk sneller. Daarom weet ik niet of er andere restricties zitten bij een openbare map?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?
Het probleem blijft en we hebben nu ook vertraging op desktops.