Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-05 11:57
Beste mede tweakers,

Ik heb vandaag in mijn pc een nieuw moederboard gestopt en daarbij ramgeheugen en een processor.
De desbetreffende onderdelen zijn:
-Asus p8Z77-M pro
-Corsair Dominator GT 1866mhz 2x4GB
-intel core i7 2600k.

Andere onderdeling die er al in zaten zijn:
-Be Quiet! 1000W Dark Power Pro
-EVGA gtx 580DS Superclocked
-Corsair Force GT (60GB SSD)

Ik begin een beetje wanhopig te worden, wat ik nu moet doen.
Mijn gok is dat het aan het geheugen ligt, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ie het ram dan op 1866mhz laat draaien?
Ik heb al via het moederboard geprobeerd hem de optimale setting te vinden, maar dan komt ie uit op 1366 of iets dergelijks, anders kan ik hem zetten op:
-Auto,
-DDR 3-824mhz
-1098mhz
-1373mhz
-1648mhz
-2197mhz
-2472mhz
Dus geen 1866mhz :(

Mijn moederboard maakt gebruik van UEFI, al werkt het bijna hetzelfde ;)

Hopelijk heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen! :'(

[ Voor 7% gewijzigd door micbro777 op 05-10-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrustNobody
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 18:05
Vertel is duidelijker je probleem, wanneer krijg je precies BSOD? Welke foutmelding staat er bij BSOD? En probeer is ander RAM geheugen erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:51

ResuCigam

BOFH

Verder vertel je ook niet of je windows opnieuw geinstalleerd hebt en of je harde schijf in de vorige setup in IDE of AHCI mode stond.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Ik krijg de BSOD als ik windows probeer te installeren, daarin staat iets over dat er waarschijnlijk iets met de hardware fout is.
Weet alleen even niet meer wat IDE en AHCI was, had dat niet iets te maken met de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:17
micbro777 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:08:
Weet alleen even niet meer wat IDE en AHCI was, had dat niet iets te maken met de SSD?
IDE en AHCI zijn operating modes van de SATA-controller.
Dus ongeveer goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Het enige dat ik heb gedaan om mijn SSD werkend te krijgen is door hem aan te sluiten op de voeding en sata :P
Dus volgens mij staat ie dan nog op IDE, wat overigens prima werkte op mijn oude systeem, al dacht ik gehoord te hebben dan AHCI er voor zorgt dat de SSd sneller is.
Aan gezien je daar dan een versie windows voor nodig hebt, komt dat dan wel goed uit om dat nu te doen ;)

Al snap ik niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn probleem :S

Ik was trouwens ook vergeten te vermelden dat ik het moederboard + ram van een tweaker heb overgenomen en de processor van een ander, misschien dat dat ook nog nuttige info is ;)

Ik denk dat mijn SSD met het vorige bord op IDE draaide (als dat standaard is) en ik zie hier dat ie op AHCI staat.

[ Voor 24% gewijzigd door micbro777 op 05-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Heb nu mijn oude ram modules ( corsair nog iets op 1333mhz) en daarmee kom ik al verder, maar nu is nog altijd de vraag hoe ik het dan voor elkaar moet krijgen die dominators aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 14:55

Singular1ty

EV Evangelist

Eerst maar gewoon die Dominators ook op 1333MHz of iets gelijkwaardigs laten draaien. Om ze op spec te laten draaien zul je ze moeten overklokken, iets waar je als ik het zo lees nog niet zoveel kaas van hebt gegeten. Ik suggereer daarom een Google zoektocht beginnende met 'S1155 RAM overclocking' of iets van dien aard. Hints: voltages, timings, multipliers. Succes.

Also, inderdaad ff je SSD voor de Windows installatie op AHCI zetten, zet je 'm na Windows installatie pas om van IDE naar AHCI, dan gaat 'ie het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Het klopt dat ik nog niet echt veel ervaring heb met overclocken ja, alleen mijn videokaart heb ik eens geprobeerd to OC'en ;)
SSD setting stond op dit moederboard al op AHCI, dus dat zal wel goed gaan neem ik aan, aangezien windows ook gewoon draait op dit moment :)
Ik dan na het weekend even zoeken op die overclock settings hoe dat moet en hopelijk gaat het dan lukken, zo niet dan zal ik hier waarschijnlijk nog wel verder vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:21
Die Domi's hebben toch ook wel een paar XMP settings? Dan klats je hem daarop en dan gaat ie,,,
Via AI Tweaker, dan AI Overclock Tuner en dan op XMP zetten. Ik neem maar ff snel aan dat je Asus bord dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Hoe zet ik het op XMP?
Ik heb een MemOK! button op mijn moederboard maar daarvan brand het ledje vreemd genoeg niet als mijn dominator geheugen erin zit..zou het kunnen zijn dat deze knop ervoor zorgt dat ie een paar keer opnieuw opstart om te kijken of de settings goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:21
Op XMP gewoon zo: http://i.imgur.com/V10sm.jpg. En dan alleen die XMP aanzetten, voor de rest niet die 47 oid overnemen, dan gaat ie de proc OC-en. :9

Voor de rest geen idee of je wat met die MemOK knop moet...

[ Voor 31% gewijzigd door Aardwolf op 06-10-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:20

Nessuno

io sono nessuno

dat je die wazige waardes krijgt komt omdat je base clock niet op 100mhz staat.
maar op 103 oid

zet je baseclock op 100mhz
en dan zal je zien dat er bij geheugen ook 1866 komt te staan
anders idd even via de settings idd op xmp zetten en dan moet het goed komen.
Kijk tevens naar het voltage van je geheugen, ist 1.5v of 1.65v
Heb zelf geil geheugen gehad op 1.5v in combo met een msi mobo wat een no go combi was.
Met 1.65v corsairs draait het als een trein.

maar voor al zet die base clock op 100mhz!
als je geen idee hebt hoe je dit moet dan is het beste RTFM daar staat het allemaal netjes in uitgelegt.
en check de memmory qvl in het boekje.

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 06-10-2012 23:30 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
[b]
Kijk tevens naar het voltage van je geheugen, ist 1.5v of 1.65v
Heb zelf geil geheugen gehad op 1.5v in combo met een msi mobo wat een no go combi was.
Met 1.65v corsairs draait het als een trein.
Waar kan ik dat het beste vinden?
Heb al een beetje op google zitten kijken, maar zie nergens hoeveel V het moederboard aan kan..
mijn ram is 1,5V, nu nog erachter komen hoeveel V mijn mobo is ...

Update:
Heb de ram modules van corsair erin gezet en de aanwijzingen gevolgt en gelukkig kan ik nu zonder BSOD opstarten :D
En nu maar hopen dat het zo blijft!
Bedankt iedereen!

[ Voor 17% gewijzigd door micbro777 op 07-10-2012 17:57 ]

Pagina: 1