Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mogelijk dat deze vraag al is behandeld maar ik zou graag het volgende willen weten.

Wij zijn al onze 2003 servers aan het vervangen voor 2008 servers. Deze draaien allemaal virtueel.
Nu hebben we een van de drie DC servers , ook als data server ingericht, en deze data staat op de D schijf ofwel in een losse vmdk.

Is het mogelijk om een nieuwe server in te richten, en dan als D schijf deze VMDK weer te koppelen, maar wel dat alle shares en rechten blijven bestaan in de nieuwe omgeving ?

Of moet ik dan eerder aan een Robocopy principe gaan denken .

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik met deze server voorzichtig moet zijn zodat niet alle shares en rechten verloren gaan, anders kost het dagen om dit weer te herstellen.

De d: (data) wordt trouwens nu met BE2010 gebackupped, op file niveau. De C: (installatie) wordt met vranger gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Shares gaan verloren, hoe dan ook. Die zijn namelijk op OS niveau gedefinieerd, niet op schijf niveau zoals NTFS rechten. Je zal ze dus opnieuw moeten maken.

Misschien dat er een migratietool oid bestaat, maar die mag je eerst even zelf proberen te zoeken. Je toont namelijk niet echt veel inzet voor vooronderzoek. Je geeft niets aan wat je eventueel gevonden hebt. Laat zien dat je actief met het probleem aan het werk gaat, dan zijn je mede-tweakers sneller geneigd om te antwoorden en met je mee te denken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij gaan die shares niet verloren met Microsoft File Server Migration Toolkit

In de Whitepaper wordt dit aangehaald:
Maintains UNC paths and eliminates broken shortcuts and links
Using DFS consolidation roots to maintain the original UNC paths of files ensures a transparent migration experience for end users. There is no need to use a separate utility that can identify and fix broken links on client computers, such as OLE links or application-related links in the registry. Users can continue to access shared folders just as they did prior to the migration, and line-of-business applications continue to work correctly.
Maw, kijk naar de FSMT :)
offtopic:
Of mijn zoekskills raken kant nog wal, dat is ook mogelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-10-2012 16:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
@Outerspace, ik zag toevallig dat er ook een nieuwere versie van deze tool is:
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=10268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien een idee om een DFS namespace te maken? Tijdens migratie zou je de oude en nieuwe fileserver naast elkaar kunnen zetten dat ze alle data repliceren met elkaar.

Toegang voor je gebruikers is dan niet meer server afhankelijk. In de nieuwe situatie zou je dan ook de namespace op meerdere servers kunnen zetten voor redundancy van toegang toe de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Saving and restoring existing Windows shares

Gebruik dit regelmatig bij SBS migraties om mappen en share rechten over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bedankt mensen voor deze reacties.

Ik ga hier mee aan de slag, heb ik wat te doen het weekend :)

Ik laat even weten hoe ik het heb aangepakt als het gelukt is, dan hebben andere er ook weer wat aan.
Pagina: 1