Hi mensen,
Ik ben me blind aan het staren op het volgende waar ik maar niet uitkom.
We hebben een html-design gekregen van een formulier welke ik moet verwerken in een Zend-applicatie.
Een onderdeel van dit formulier is het volgende (zo zou het dus moeten worden):
Het betreft dus het verplicht aanvinken van een checkbox met een stukje tekst en daarnaast een aanmeldbutton. Volgorde: checkbox-tekst-button
In mijn zendform heb ik de volgende elementen zitten:
Standaard worden deze gerenderd in dt-dd maar de volgende code zet het formulier om in een tabel:
Label en checkbox worden hier nog gescheiden in 2 td's (bovendien omgedraaid als gewenst) en de submitbutton staat in de volgende tr.
De volgorde van label en checkbox kan ik omdraaien door:
Echter blijven ze gescheiden in 2 td's.
Ik heb dus nodig:
1 <tr> met 2 <td>'s waarvan de eerste met gecombineerd checkbox-label en de tweede een submitbutton.
Dit alles met blijvend functioneren van error messages e.d.
Wie-o-wie kan mij een zetje geven?
Ik ben me blind aan het staren op het volgende waar ik maar niet uitkom.
We hebben een html-design gekregen van een formulier welke ik moet verwerken in een Zend-applicatie.
Een onderdeel van dit formulier is het volgende (zo zou het dus moeten worden):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <tr> <td width="30" height="75" valign="middle"><input type="checkbox" name="actievoorwaarden" value="Akkoord"></td> <td height="75" valign="middle"> <span class="voorwaarden">Wanneer u deze inschrijving afrond, gaat u akkoord met de <a href="#">actievoorwaarden</a> en mogen wij u per e-mail en post op de hoogte houden over deze actie.</span> </td> <td width="120" height="75" valign="middle"><input type="submit" value="" class="aanmeldbtn"></td> </tr> |
Het betreft dus het verplicht aanvinken van een checkbox met een stukje tekst en daarnaast een aanmeldbutton. Volgorde: checkbox-tekst-button
In mijn zendform heb ik de volgende elementen zitten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $f ['userGeneralConditions'] = new Zend_Form_Element_Checkbox ( 'userGeneralConditions' ); $f ['userGeneralConditions']->setLabel ( 'userGeneralConditions' ) ->setAttrib ( 'size', 1 ) ->setRequired ( true ) ->setUncheckedValue('') ->addErrorMessage('validator_empty_userGeneralConditions'); $f ['submit'] = new Zend_Form_Element_Submit ( 'submit' ); $f ['submit']->setAttrib ( 'id', 'submitbutton' ) ->setLabel('') ->setOptions(array('class'=>'aanmeldbtn')); |
Standaard worden deze gerenderd in dt-dd maar de volgende code zet het formulier om in een tabel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| // form decorators $this->setDecorators( array('FormElements', array('HtmlTag', array('tag' => 'table')), 'Form' )); $this->setElementDecorators(array('ViewHelper', 'Errors', array('decorator' => array('td' => 'HtmlTag'), 'options' => array('tag' => 'td')), array('Label', array('tag' => 'td')), array('decorator' => array('tr' => 'HtmlTag'), 'options' => array('tag' => 'tr')), )); |
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <tr><td id="userGeneralConditions-label"><label for="userGeneralConditions" class="required">Algemene Voorwaarden:</label></td> <td> <input type="hidden" name="userGeneralConditions" value="" /><input type="checkbox" name="userGeneralConditions" id="userGeneralConditions" value="1" size="1" /></td></tr> <tr><td id="submit-label"> </td> <td> <input type="submit" name="submit" id="submitbutton" value="" class="aanmeldbtn" /></td></tr> |
Label en checkbox worden hier nog gescheiden in 2 td's (bovendien omgedraaid als gewenst) en de submitbutton staat in de volgende tr.
De volgorde van label en checkbox kan ik omdraaien door:
PHP:
1
| $this->getElement('userGeneralConditions')->getDecorator('label')->setOption('placement', 'APPEND'); |
Echter blijven ze gescheiden in 2 td's.
Ik heb dus nodig:
1 <tr> met 2 <td>'s waarvan de eerste met gecombineerd checkbox-label en de tweede een submitbutton.
Dit alles met blijvend functioneren van error messages e.d.
Wie-o-wie kan mij een zetje geven?