Verschil in tijd tussen Windows en OS X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 07:15
Hallo allemaal, mijn Retina MBP draait Windows 7 Professional via Bootcamp en OS X Mountain Lion. Echter loopt de tijd bij Windows 2 uur achter en staat de tijd goed bij OS X. Als ik de tijd in Windows goed zet, komt bij OS X de tijd 2 uur voor te staan.

Dan hoor ik jullie denken - stel ze handmatig in... Echter als de tijd binnenkort weer verzet wordt loopt het dan weer mis want dat soort dingen ontgaan je (mij) gewoon...

Zijn er meer mensen die dit hebben? En is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt de hardware-clock aangepast door een van de OS'en (ik vermoed Windows). Repareer dit door de tijd niet door Windows te laten controleren of door beide OS'en de tijd goed te stellen via het ntp-protocol (gebeurt dat niet al automatisch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 21:20
Ik heb er zelf ook last van, heel irritant. Ik heb zelf toch het idee dat er in windows iets niet goed zit. want op mijn andere pc heb ik precies hetzelfde probleem maar dan is het tussen windows 7 en dualboot windows 8 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Wat raar bootcamp zou niet met osx moeten communiceren. Staat de tijdzone goed in Windows?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Dit is een bekend probleem, doe dit in windows:

Uitvoeren -> RegEdit

HKEY_LOCAL_MACHINE - SYSTEM - CurrentControlSet - Control - TimeZoneInformation

Add key - type REG_DWORD - 
RealTimeIsUniversal

Double
zet de waarde naar 1.

Solved.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Reactie hierboven klopt als een bus. Windows is het enige OS wat ik ken wat standaard uitgaat van local time als systeem tijd. Erg vreemd, dit zou gewoon UTC moeten zijn zoals andere os'en (osx en linux) doen.

Met bovenstaande reg key zeg je gewoon tegen windows dat de systeem tijd UTC is en dat is nu inderdaad UTC+2, als de klok weer verzet word voor wintertijd is dat UTC+1 maar dat zoekt het OS zelf wel uit, alle os'en houden namelijk wel prima rekening met zomer en wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 07:15
Bedankt, het werkt! Nu kan ik alleen niet meer tijdreizen :( :p
Pagina: 1