Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
Hoi, ik zit te zoeken naar een nieuwe smartphone. Ik interreseer me niet zo veel voor apps, op de standaard apps na. Wat voor mij vooral belangrijk is, is om er goed mee te kunnen bellen. Ik hoor hier en daar dingen over meerdere microfoons, en HD voice, maar kan nergens een goede vergelijking vinden.

Ook op pricewatch kun je overal op filteren behalve bel kwaliteit. Het zal natuurlijk voor een deel aan de provider liggen, maar de telefoon maakt ook uit.

Wie heeft een (link naar) een lijst om te vergelijken?

Voor de duidelijkheid, het gaat om zowel de microfoon, als de speaker.(dus dat ik mensen helder kan verstaan, en zij mij)

[ Voor 10% gewijzigd door 2Cent op 05-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom wil je eigenlijk een smart-phone?
Het lijkt namelijk alsof je meer hebt aan een goede "dumb" phone (goedkoper, veeeeeeeel langere batterijduur, minder zaken die kapot kunnen gaan,zeker als je een degelijke nokia koopt)
Ik geloof dat de oude 6310 uitblinkten in geluidskwaliteit van de microfoon.

Als je toch voor een smartphone gaat kun je het beste kiezen voor een model met meerdere microfoons die samenwerken om het omgevingsgeluid eruit te filteren (weet zo 123 geen voorbeeld)

[ Voor 37% gewijzigd door eL_Jay op 05-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Daar zijn geen lijsten voor, dus dat wordt gewoon reviews doorspitten op bel-ervaringen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je hiervoor gewoon bij een klassiek telefoon merk zoals Nokia moet zijn. En dan maakt het waarschijnlijkn niet eens zoveel uit wat voor telefoon je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 16:18
Ik denk dat HD voice wel beter geluid heeft dan de oude Nokia's zonder deze tech. Alleen dat is afhankelijk van je provider en beide telefoons.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
Een dumbhone is geen optie aangezien ik wel wil kunnen surfen, mailen en google maps gebruiken. Maar 80-90% zal ik hem voor bellen gebruiken, dus ik vroeg me af of hier een overzicht voor was.

Gezien de andere reacties is dit een moeilijk punt. Ik zal zelf een onderzoekje doen en het als suggestie voor de pricewatch posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
Voor zover ik weet is de iPhone 5 o.a. een toestel dat toestellen dat HD voice ondersteunt (op het KPN-netwerk). Zie ook deze URL voor meerdere telefoons die HD voice ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Tjsa... De Galaxy SIII, die ik heb, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, is heerlijk. Google maps, uiteraard (en dat is iets wat jou automatisch aan Android limiteerd). Ik woon in een land waar HD voice pas net aan het uitrollen is, maar de paar mede-SIII bezitters die ik er mee gebeld heb, klinken alsof ik naast ze zit. Een aanrader dus. De voorwaarde is echter wel dat beide bezitters zijn van HD-Voice ondersteunende toestellen (als je je maps eis laat vallen zou je zelfs voor de iPhone5 kunnen gaan nu als dat je ding is, Lumia 920 gaat het ook ondersteunen, maar er zijn meer toestellen waaronder de huidige lumia's.

Hier een lijstje: nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk

Geloof me, het klinkt zo goed! Als je beiden op 3G zit en een toestel hebt wat het ondersteunt dan is het echt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Het scheelt echt een hoop inderdaad. Ik heb zelf een sensation en een vriend waar ik veel mee bel is pas overgestapt van een oude nokia naar een One S.

De eerste keer dat hij me belde klonk het zoveel beter dat ik hem letterlijk in dat gesprek gevraagd heb of hij een andere telefoon had, en dat bleek dus ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet iig geen HTC one X nemen, net alsof je in een holle blikje praat ;)
echter de galaxy s2 zou je wensen wel aanstaan denk ik, relatief goedkoop en het geluid is wel lekker helder!
Pagina: 1