Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476984

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een MacBook Pro: Specs.
Sinds kort heb ik me een SSD (Specs) gekocht.
SSD bestelt bij ALTERNATE

Als eerste heb ik de SSD geformateert naar 'Mac OS Extended (journal)' met een 1 partitie. Daarna heb ik via mijn originele Snow Leopard CD geprobeerd te installeren, dit lukt niet, hij blijft vasthangen. Toen heb ik geprobeerd met 'Carbon Copy Cloner' een clone te maken op de SSD. Dit werkt ook niet. Daarna heb ik een usb kabel aangesloten op de SSD en OSx Lion geinstalleerd op de SSD. Dit werkte wel. Ik kon opstarten via de usb kabel. Daarna had ik de SSD geintegreerd in mijn MacBook Pro. Toen kreeg ik 1 minuut het Apple logo en daarna kwam er een kruis in beeld.

Bovenstaande heb ik een op aantal verschillende manieren geprobeerd maar zodra ik mijn SSD in de MacBook Pro integreer krijg ik het kruisje, terwijl hij via de USB kabel gewoon opstart.

Ik weet absoluut niet wat het probleem nu is.  

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 19:29
SATA kabel correct aangesloten? Zo te lezen ziet je Mac de SSD niet zodra die via SATA moet worden benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar mijn gewone HD doet het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien even kijken wat er staat onder 'Systeemvoorkeuren' bij 'Opstartschijf'? Uiteraard dan dus even vanaf de SSD opstarten via USB maar ook een keertje met je HDD ín je Mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268181

ja misschien de kabel beschadigt? werkt de mac nog altijd als je je hdd er opnieuw insteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja me mac werkt gewoon nog mijn mijn gewone hdd, en als ik opstart kan je ALT inhouden voor te kiezen welke schijf/partitie je wilt opstarten. en mijn SSD werkt gewoon niet maar via usb wel. Ik heb nu een clone gemakt, deze werkt ook gewoon via mijn usb maar niet in de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268181

de ssd al in de plaats van de dvd drive proberen te steken? dan nog dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:48
Toen je de SSD geformateerd heb, toevallig ook gechekt of je een guid partitie hebt aangemaakt? Intel macs hebben deze partitie indeling nodig om vanaf op te starten.

Succes

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 15:04
NVRAM en PRAM al gereset? Handleiding: http://jim-zimmerman.com/?p=415

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:20
de kans is groot dat je niet in guid hebt gepartioneerd. Wat je ook nog is kunt proberen is alt indrukken tijdens het opstarten en kijken of je ssd er tussen staat en dan daar opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@hummel003 Ik heb de mogelijkhijd niet om de ssd aan te sluiten ipv dvd drive.

@rjbenning Ja ik heb een guid partitie zie: http://u.dailynewmusic.com/6MTO

@Jeroen_ae92 Ik heb het geprobeerd maar het werkt ook niet. Het apple logo blijft nu staan er kompt geen kruisje meer. Hij blijft alsmaar urenlang laden met apple logo.

@sweebee Alt toets heb ik al gedaan. Dan blijft het apple logo alsmaar staan met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 08:38
Je kunt dit eens proberen:

- oude hdd aansluiten en met time machine een backup ergens trekken (externe hdd/NAS/iets anders)
- oude schijf uitbouwen
- SSD inbouwen, Mac opstarten met installatie DVD
- ipv installeren, Disk Utility starten
- met Disk Utility SSD schoon maken (formatteren!)
- OSX niet installeren, maar met behulp van Time machine je backup terugzetten, maar nu op je SSD

Ik heb iets dergelijks gedaan toen ik een grotere hdd kocht voor mijn MBP, zou moeten werken!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Pagina: 1