Toon posts:

Videokaart aan het doodgaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2011 MBP met een 2.2 GHz Sandy bridge i7, 8gb ram, 256GB samsung 830 256gb ssd en een 1gb amd 6750m videokaart. Nu zie ik af en toe en artifact in het scherm als hij met het starten van het grijze scherm naar het bureaublad omschakeld. Sois, dacht ik althans. Ik merk dat de performance steeds minder wordt. In bootcamp draaide ik voorheen GTA IV op bijna maximale settings met 50 fps. Nu zit ik met alle settings op low nog steeds naar horten en stoten te kijken. Ook world of warcraft onder OXS 10.8 loopt niet erg lekker meer. Temperaturen zijn allemaal in orde, niet warmer dan voorheen. Moet ik het hier bij een ernstig hardware probleem zoeken of is het simpelweg software of zelfs mijn ram geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat kunnen wij niet beoordelen, het is wel vreemd, gezien videokaarten meestal artifacts in games vertonen als ze sterven, niet slechtere performance. Ik begrijp dat je in-game 0 artifacts hebt?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In games heb ik geen artifacts inderdaad. Wel merk ik dat soms in safari pagina's over elkaar heenvallen als het ware. Als ik op facebook een aantal foto's bekijk zie ik regelmatig een deel van de vorige foto over de huidige heen. Dit heb ik bij andere macs nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:33:
In games heb ik geen artifacts inderdaad. Wel merk ik dat soms in safari pagina's over elkaar heenvallen als het ware. Als ik op facebook een aantal foto's bekijk zie ik regelmatig een deel van de vorige foto over de huidige heen. Dit heb ik bij andere macs nog niet meegemaakt
Dat lijkt me niet echt een videokaart probleem, of OSX moet extreem anders werken dan Windows/Linux. Ik kan je helaas niet verder helpen, kwam hierop via de actieve topics search, ik zou namelijk niet weten met welke mac software je dit soort zaken kan testen.

Hoe dan ook, succes!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door jaspersb op 06-10-2012 13:23 . Reden: leesfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis een 2011 macbook, dus je hebt nog garantie. Als een reinstall en PRAM/SMC resets niets uithalen dan moet je je gewoon melden voor service :)
Pagina: 1