Controle werkelijk beschikbare cpu capaciteit bij virtuele s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109628

Topicstarter
HELP!!

Geachte tweakers,

Ik hoop dat mijn vraag op de juiste plaats staat maar ik kon geen betere forum topic vinden.

Ik heb de volgende vraag. Wij maken gebruik van een virtuele windows server de gehoost wordt door een tussenliggende partij die het zelf weer inkoopt bij een bekende landelijke ISP. Deze tussenliggende partij heeft software voor ons ontwikkeld en daarbij hebben wij grote performance problemen op willekeurige momenten op de dag. Ik kan niet verder ingaan op welke partijen precies betrokken zijn maar de tussenliggende partij verdient veel geld met het versnellen van de software.

Waar ik geen inzicht in heb is de vraag of de host server wellicht te maken heeft met overboeking. Het gevolg daarvan zou lijkt mij kunnen zijn dat als andere virtuele servers op de fysieke host te zwaar worden belast, onze virtuele server minder capaciteit krijgt.

Het meten van de CPU belasting binnen de virtuele server geeft dan een vertekend beeld. Zo kan de CPU langere tijd op 100% belasting staan. Maar dit komt dan niet door de code die sub optimaal is maar door dat de computer minder CPU capaciteit heeft dan wat ons is verkocht. En dus zou dan niet betaald moeten worden voor het aanpassen van software a $$$$ per uur, maar de overboeking moet verwijderd worden.

In dit scenario begrijp je dat de tussen liggende partij die informatie nooit zal geven. Zij verdienen dan door ons onnodig code te laten aanpassen EN ze verdienen met de overboeking.

Nu de vraag. Zijn er tools die onder windows server 2008 draaien die zonder het systeem al te zwaar te belasten bv per 10 minuten een meting kunnen doen wat de werkelijke CPU capaciteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De waarde van MAX CPU Frequency in de recource monitor is wat ik nodig heb. Alleen de vraag is dan. Haalt Microsoft dit in realrime op of haalt het die waarde uit een lijst van vaste waardes.

In een fysieke computer veranderd dit immers niet. En normaal heb je volledig toegang tot de virtualisatie software (VMWare in dit geval).

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 109628 op 05-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32
Mocht het een VMWare omgeving zijn dan laat computermanagement in Windows 2008 r2 server gewoon zien wat voor processor er op de hosts zit. Dan kan je opzoeken wat de snelheid moet zijn. Dan kan je met CPU-z kijken wat zijn huidige draaiende snelheid is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
YEP CPU-z is precies wat ik zocht. Enorme dank!!