Windows phone fans modden belachelijke reacties hoog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 19:07
Bij een willekeurige andere productaankondiging zal er nooit een FP zijn met 'opvolger voor mijn x' die nog als on topic zal staan. Er zijn meerdere, maar dit is slechts een voorbeeld. Deze reactie voegt (inhoudelijk) niets toe en is mijns inziens zelfs irritant, aangezien ze bij elke aankondiging verschijnen.

Septimamus in 'nieuws: Microsoft presenteert Windows Phone 8 op 29 oktober - update'

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lBwQ.png

(misschien nog iets te vroeg om dit nu al te beoordelen overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 05-10-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mwah. Ik heb zelf even wat nulletjes uitgedeeld en een reactie op off-topic gemod. De meesten stonden al op off-topic.
Die eerste zou misschien op -1 mogen, dus die heb ik zelf wel -1 gegeven, maar niet hard gemod. Eens zien hoe het verder verloopt.

Maar zelf ben je er ook niet vies van, +1 op Claude in 'nieuws: Microsoft presenteert Windows Phone 8 op 29 oktober - update' geven :P

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 05-10-2012 13:06 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ikzelf heb al twee jaar een Android en ben groot fan van Android. Toch heb ik wel een beetje twijfels naar WP. Als ik enthousiast zou worden van een WP toestel mag ik dat niet uitten? Ik snap dat ze voor jou ongewenst zijn, en +2 is een beetje overdreven, maar het idee van moderatie is dat de schores een beetje gemiddeld worden genomen.

Ik vraag me vooral af wat je precies wil. Dat een moderator dit hard wegwerkt? Dat zou ik pas belachelijk vinden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 19:07
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:19:
Ikzelf heb al twee jaar een Android en ben groot fan van Android. Toch heb ik wel een beetje twijfels naar WP. Als ik enthousiast zou worden van een WP toestel mag ik dat niet uitten? Ik snap dat ze voor jou ongewenst zijn, en +2 is een beetje overdreven, maar het idee van moderatie is dat de schores een beetje gemiddeld worden genomen.

Ik vraag me vooral af wat je precies wil. Dat een moderator dit hard wegwerkt? Dat zou ik pas belachelijk vinden.
Ik vindt het prima als reacties met onderbouwing: 'Windows phone is top, want dit en dat is goed' hoog staan, het gaat tenslotte over WP in het artikel, maar niemand heeft er wat aan als user276478 aangeeft volgende maand een nieuwe telefoon te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door HallonRubus op 05-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe weet je dat het om Windows phone fans gaat, en niet over andere modmisbruikers? Jij kan helemaal niet zien wie wat mod, dus hoe je die conclusie kan trekken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zulke reacties zijn niet +1 waardig. Dus ja, als het na verloop van tijd op +1 blijft staan ga ik er met de botte modbijl overheen. Er werd misschien wat vroeg aan de bel getrokken, maar als ik zie dat er ook +3 mods aan een paar van die reacties gegeven zijn. :N

Maar zoals ook gezegd: -1 vind ik ze niet, en wegwerken is al helemaal niet aan de orde met dit soort reacties. Dan moet je toch wel wat verder gaan. Dus vooralsnog is het normale traject van toepassing (op eentje na). Je zult altijd zien dat er minder fanboys zijn dan mensen met gezond verstand. :z

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
sdk16420 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Ik vindt het prima als reacties met onderbouwing: 'Windows phone is top, want dit en dat is goed' hoog staan, het gaat tenslotte over WP in het artikel, maar niemand heeft er wat aan als user276478 aangeeft volgende maand een nieuwe telefoon te kopen.
Ja maar dit is wel het gevolg van een commentaar systeem gebacked met een user-moderated systeem. Mensen willen hun ei kwijt, of het fipo is of niet. Mensen delen graag dit soort spul (kijk maar naar Facebook/Twitter, of nujij.nl ofzo) en andere mensen vinden het leuk om te lezen.

Nee, niemand heeft er wat aan, maar jij maakt nu allemaal aannames, o.a. dat dit windows phone fans moeten zijn. Strikt gezien is het wel ontopic, en hier op het forum maken we ook vaak genoeg mee dat iemand een persoonlijk verhaal ergens over deelt. "Interessant, ben er erg benieuwd naar of het werkt". Voegt ook niets toe en heeft niemand wat aan. Maar volgens mij is het niet aan Tweakers om te moderaten op de basis dat mensen er wat aan hebben.

Dan blijft mijn vraag staan: wat zou jij dan een oplossing vinden? Dit hard weg te midden? En waarom vind je de opmerking van Claude dan wel on-topic?

Overigens, dit soort dingen worden vanzelf rechtgetrokken: het aantal Windows Phone fans op het forum zijn schaars, en degenen van die groep, die zich laten meetrekken met eventueel fanboy-achtige posts zijn nog verder in de minderheid.

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-10-2012 13:28 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Waarom word dit dan niet over fAndroids gezegd?!
Dat is nog erger, zodra er op t.net een reactie op een Apple review oid. word gezet komen die fandroids op reactie's jagen om het vervolgens helemaal af te zeiken, die worden helemaal omhoog gemod, terwijl de normale ontopic reactie's allemaal omlaag gaan, echt heel zielig.

Zo is een vriend van mij, hardwarejunk , ook gebanned, omdat ze hem allemaal omlaag modden omdat hij harde feiten geeft, een kut reactie krijgt+downmod, vervolgens ergens wat te heftig op reageerd en vervolgens word hij gebanned.

Lekker beleid mensen, bravo!

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Strakke actie Barbie, lekker een discussie een week later omhoog schoppen, zelf ontzettend biased FANDROIDS roepen en met een of ander, waarschijnlijk biased, verhaal op de proppen komen. En dat van een member die enkel op GoT is om zijn/haar eigen vragen beantwoord te krijgen, getuige je vrijwel enkel posts in eigen topics hebt.

Je bent zelf geen haar beter dan de mensen die jij "fandroids" noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
Nee vooral omdat ze andere mensen ook iSheep's/Apple-autisten e.d. noemen.

Maargoed, het zal wel, steek hier geen energie meer in.

[ Voor 28% gewijzigd door TehJokur op 12-10-2012 16:10 ]

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Barbie500 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:10:
Nee vooral omdat ze andere mensen ook iSheep's/Apple-autisten e.d. noemen.
Maar jij doet hetzelfde, maar dan de andere kant op. Dan moet je dus over hen ook niet gaan klagen, als je het zelf ook doet. Dat is nogal hypocriet, en een geval "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" natuurlijk ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:11:
[...]

Maar jij doet hetzelfde, maar dan de andere kant op. Dan moet je dus over hen ook niet gaan klagen, als je het zelf ook doet. Dat is nogal hypocriet, en een geval "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" natuurlijk ;)
Tuurlijk maar ik heb het idee dat hier een beetje een anti-Apple cultuur hangt (er zijn uiteraard uitzonderingen) en dat daardoor hardwarejunk ook gebanned is.
Vind het allemaal een beetje cru, dat wanneer iemand die niet van Apple houd/haat dat die er maar mooi mee wegkomen met misschien nog wel ergere reactie's e.d. en dat wanneer iemand een k*t-reactie krijgt en daar op reageert dat het dan gelijk mis is.

Hardwarejunk heeft mij alles verteld, en ik en hijzelf weten ook wel dat hij ook fout zat, maar het is wel heel erg krom dat jullie dan de andere kant van het verhaal niet bekijken, of beter gezegd, dat jullie dan niet naar de aanleiding van dat soort reactie's kijken.

Want jullie weten het zelf allemaal ook: als er iet's nieuws van Apple uitkomt, dan is gelijk een enorm deel van de "tweakers" aan het hunten op reactie's die ze kunnen downmodden en afzeiken.

Ik houd zelf ook niet van Apple, maar daarom hoef je nog geen haatreactie's te plaatsen op het eerste de beste Apple artikel wat hier op tweakers.net verschijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door TehJokur op 12-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als er sprake is van structureel opruiend wangedrag horen we dat graag, wie dat dan ook doet! We zijn hier niet partijdig, maar het kan wel voorkomen dat iemand een tijdje zijn gang kan gaan zonder dat wij er iets aan doen, eenvoudig omdat wij (powermods) lang niet alle reacties lezen. Dus als je iemand tegenkomt die vaker dan eens over de schreef gaat, meld dat dan in Schop een Modje of via DM aan een van de powermods.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Barbie500 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Tuurlijk maar ik heb het idee dat hier een beetje een anti-Apple cultuur hangt (er zijn uiteraard uitzonderingen) en dat daardoor hardwarejunk ook gebanned is.
Ach, en de volgende roept weer censuur omdat we zulke Apple-fanboys zijn op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Barbie500 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:04:
Zo is een vriend van mij, hardwarejunk , ook gebanned, omdat ze hem allemaal omlaag modden omdat hij harde feiten geeft, een kut reactie krijgt+downmod, vervolgens ergens wat te heftig op reageerd en vervolgens word hij gebanned.
Zonder in te gaan op zijn specifieke zaak, is hardwarejunk absoluut niet dáárom gebanned. Daar lag heel wat meer aan ten grondslag. Het lijkt me verstandig om niet hem als voorbeeldslachtoffer te gaan gebruiken. Hij weet als het goed is precies wat hij moet doen als hij het niet eens is met zijn ban. Dat gaan we dus niet hier bespreken.

Verder is deze klacht voornamelijk afhankelijk van de maand, zoals RoD ook al zegt :) De ene maand wordt Tweakers.net beticht van anti-Apple beleid/redactie/whatever, de volgende maand zijn we blijkbaar anti-Android, de maand daarop anti-Microsoft. Het enige feit dat constant is, is dat men blijkbaar altijd maar moet wijzen als een stukje nieuws hem/haar niet aanstaat. Als het aan hun ligt kunnen we dus eigenlijk geen negatief nieuws brengen over wélk bedrijf dan ook. Want dan krijgen we per direct een anti-Bedrijf stempel op gedrukt.

Dit bovenstaande gaat dan misschien vooral op nieuws, maar op nieuws komen reacties dus het gaat net zo hard op voor de moderaties op reacties helaas. Zoals gezegd, als je gebruikers vindt die structureel over de schreef gaan dan staat het je absoluut vrij om hier melding van de maken. We staan dat soort relschopperij zeker niet toe, ongeacht uit welk kamp de relschopper komt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1