Wij hebben sinds kort een netwerkserver waar we ook onze gedeelde bestanden op hebben staan. Deze hadden we gedeeld via een standaard netwerk share, waardoor we alleen \\onzepc hoefden in te klikken om bij de folders te komen op de server. Nu is echter het rare dat hij op een van onze w7 computers wel bereikbaar is, maar bij de anderen dus niet.
Even de specs:
server:
windows xp professional SP3 x86
verbonden via WIFI (usb dongel, Realtek RTL8187B)
de pc waarbij het wel werkt:
Windows 7 Ultimate x64
via LAN verbonden
de andere pc's waarbij het niet werkt zijn allemaal windows 7 Enterprise x86. (TU/e laptops, verschillende generaties) Nou weet ik nog dat ik een hele tijd terug veel met de netwerkinstellingen van de (nu werkende) w7 pc heb geklooid, maar ik weet dus niet meer wat ik destijds allemaal heb veranderd..
Ik heb al heel wat geprobeerd, maar nog niks heeft gewerkt.:
- Alle firewalls en virusscanners uitzetten
- Troubleshooter
- LLTD responder installeren op server
- Toestemmingen op alle gebruikers zetten
- Netwerkinstellingen van de w7 pc's allemaal vergelijken met elkaar, op de domein instelling van de TU/e laptops na lijkt deze exact gelijk te zijn.
Even de specs:
server:
windows xp professional SP3 x86
verbonden via WIFI (usb dongel, Realtek RTL8187B)
de pc waarbij het wel werkt:
Windows 7 Ultimate x64
via LAN verbonden
de andere pc's waarbij het niet werkt zijn allemaal windows 7 Enterprise x86. (TU/e laptops, verschillende generaties) Nou weet ik nog dat ik een hele tijd terug veel met de netwerkinstellingen van de (nu werkende) w7 pc heb geklooid, maar ik weet dus niet meer wat ik destijds allemaal heb veranderd..
Ik heb al heel wat geprobeerd, maar nog niks heeft gewerkt.:
- Alle firewalls en virusscanners uitzetten
- Troubleshooter
- LLTD responder installeren op server
- Toestemmingen op alle gebruikers zetten
- Netwerkinstellingen van de w7 pc's allemaal vergelijken met elkaar, op de domein instelling van de TU/e laptops na lijkt deze exact gelijk te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 323021 op 05-10-2012 12:42 ]