[Ervaringen gevraagd] Snappcar, auto huren en verhuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De titel zegt het eigenlijk al. Hebben mensen ervaringen met het huren (of verhuren) van een auto via Snappcar?

Mijn auto is laatst overleden (het was een oud beestje). En nu zit ik na te denken over alternatieven.
Het punt is dat ik per maand iets van vier keer de auto gebruik. Verder staat-ie stil.
Dus ik zit enerzijds te kijken naar een andere auto, anderzijds naar tijdelijke autohuur, zoals Greenwheels, Connect Car en Car2Go

Maar nu kwam ik vandaag de site Snappcar tegen, waar particulieren hun auto kunnen verhuren, of juist een auto kunnen huren (die toch de meeste tijd stilstaat).

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen. Het liefst van beide kanten.
Voor mij zou het een mooi alternatief kunnen zijn voor een auto, of het zou juist een beetje geld op kunnen leveren als ik wél een auto zou nemen.

Dus:
Heeft hier iemand ervaring met Snappcar? Hoe bevalt het?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

Tja, nou zou ik zelf echt mn auto niet verhuren, daar ben ik nog zuiniger op dan op mn vriendin*.. O-)

Op zich, als je een auto hebt die een beetje populair is om te huren zou je dr nog wat zakcentjes aan overhouden, maar zo te zien staan er een paar mooie op, en voor de rest oude krakbakken..

Voor de prijzen die je daar ziet, kan je ook gewoon bij normale verhuurbedrijven wat leuks huren..

(*die heb ik momenteel ff niet, maar als ik dr een had zou ik die ook niet uitlenen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

als het moest nam ik mijn auto zelfs mee het graf in, maar ik zal hem van zn levensdagen niet uitverhuren :X
hun pakken zodadelijk elke drempel met een zo hoog mogelijke snelheid, koud op zn staart trappen en dan krijg je een naderhand afgetrapte olieboot voor terug.

serieus als je daadwerkelijk wilt besparen op een auto dan verhuur je auto dus NIET ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Nog ff gekeken, dr valt ook geen echte winst op te maken..
In ieder geval, stel dat ik gewoon n (2e) krakbak zou kopen, die in goede staat van onderhoud zou brengen, en dan zo vaak mogenlijk zou verhuren..
Een van de pupulairste oude barrels die dr op staat, n Ford Fiesta'tje.. 17.nogwat per keer, tot nu toe 28 keer verhuurd in 11 maanden.. Levert dus ~4 tientjes per maand op, kost (mij) al 7 tientjes per maand aan vaste lasten.. Nope, het idee was even leuk voor 10 minuten, maar dat gaat dus echt niet gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk is er geen winst op te maken. Zou dat wel zo zijn dan zouden veel meer mensen auto's gaan aanbieden, moeten concurreren en dan zakt de prijs weer tot het niveau dat er geen winst te maken is.
Enkel grote verhuurbedrijven kunnen hier winst mee maken doordat zij dit op zulke schaal doen dat enkel andere grote bedrijven kunnen concurreren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35

Jrz

––––––––––––

Ik had mijn auto verhuurd, was schade.. Goed kan gebeuren.

Afhandeling van snappcar / achmea: ronduit belachelijk

Ben nu 2 maanden verder, en er is nog steeds niemand langsgekomen om de schade op te nemen.
Slechte bereikbaarheid van de klanten service.
Zaken die door zouden gegeven worden worden niet door gegeven
Nu al meer dan 10 keer contact gehad met ze, en elke keer hebben ze weer een verhaaltje dat het bij achmea ligt.

Tot een gegeven moment werd dit weer gezegd, krijg ik een mailtje dat de schade is aangemeld bij achmea die dag.
m.a.w. ze staan glas hard tegen je te liegen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:26
Oud topic maar even aan de TS: heb je echt 4x per maand een auto nodig? Dat is niet met de fiets/bus/trein/whatever te doen. Desnoods koop je een scootertje ofzo om rond te komen als het moet? Dat laatste is in de verzekering veel goedkoper, plus dat je met een volle tank a € 6,- toch nog 100km kunt knetteren (mijn ervaring met 4-takt scooters van Kymco)

Ik gebruik mijn auto dagelijks, woon-werk verkeer (ga geen 50km op een dag fietsen :P ), maar toen ik nog geen auto nodig had, had ik ook geen auto, heb m'n eerste auto gekocht eind juni, op m'n 22e, bijna 3,5 jaar nadat ik m'n rijbewijs gehaald heb, omdat ik daarvoor altijd gratisj gebruik kon maken van het OV en verder alles op de fiets afkon. Als ik nu weer eens moet fietsen is ook goed te merken dat ik nu een eigen auto heb :z

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 02-01-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:45
De auto uitlenen / verhuren zie ikzelf ook absoluut niet als optie. Voorheen was ik er wat makkelijker in, en heb te vaak meegemaakt dat er ineens dingen kapot zijn die gewoon niet gemeld worden. Verder is ook niet even voorzichtig met een geleende auto, of nog erger, ubervoorzichtig waardoor ongelukjes bijna afgeroepen worden.

Dan zou ik eerder kiezen voor een particuliere deelauto, waarbij meerdere partijen verantwoordelijk zijn voor het onderhoud, en het ook in de portemonnee voelen wanneer een auto afgejakkerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
Iemand hier nog recentere ervaringen? Ik overweeg het (heb een wat oudere auto en rij erg weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 09:49

EMP

Krulloos!

Ik heb goede ervaring met Snappcar.

Ik ben afgelopen jaar een keer of twee in Nederland geweest, en beide keren heb ik een auto via Snappcar gehuurd. Het was zo'n Suzuki swift uit '99 oid, dus simpeler dan simpel, maar de prijs was prima, en hij deed het verder probleemloos. Na de eerste keer 'kende' ik de verhuurder ook al, dus was het nog simpeler (gevoelsmatig). De eerste keer alles netjes doorgelopen, de tweede keer 'hier is de sleutel, kilometerstand, klaar!'

Was ook werkelijk bij iemand 100 meter verderop. aardige mevrouw. Het is hun tweede auto, die ze maar zelden gebruiken, maar weinig onderhoud vraagt en ook niet veel weegt, en daarom goedkoop is om 'te houden'. Met de verhuur was hij ongeveer 'gratis'.

Wat voor mij scheelt is dat je echt bij de mensen zelf komt. Het is geen anonieme service, maar je 'leent' de auto van iemand, en daarbij wordt het juridische deel door Snappcar op zich genomen (plus een stukje v/h geld, maar best redelijk imho).

Jammer om te lezen dat het van de verhuurderskant bij Jrz niet goed gelopen is. Testset van 1 natuurlijk, maar wel iets om over na te denken.

Zelf zou ik alleen verhuren als het een tweede auto betreft waar ik/we niet van afhankelijk van zijn. Huren zou ik zeker weer doen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 12:29
Kijk ook bij www.mywheels.nl

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
@EMP dank voor je verhaal. Ik ga het verhuren gewoon eens proberen. Ik heb een auto en door een verhuizing ga ik veel minder km's maken. Maar helemaal de auto weg doen wil ik niet omdat je dan toch wat vrijheid verliest.

Ik heb me wat verdiept in Snappchat. 2 zaken vallen me wel wat tegen:
- Het moeten printen van een overeenkomst (dit zou je toch digitaal moeten kunnen afhandelen)
- Fysieke sleuteloverdracht. Ik zou dit graag via een sleutelbox willen doen (waarvoor ik een code kan afgeven via de app).

Heeft iemand hier al iets handigs voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:45
Unito schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:59:
- Fysieke sleuteloverdracht. Ik zou dit graag via een sleutelbox willen doen (waarvoor ik een code kan afgeven via de app)
Dat zal vooral zijn om discussies achteraf te voorkomen van hoe die kras/deuk/schade nou gekomen is en wie er verantwoordelijk voor is. Ook weet je zeker dat dan de juiste persoon de auto mee neemt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 784253

Hierbij mijn ervaringen in mijn rol als SnappCar verhuurder. Als naar aanleiding van de verhuur van jouw auto via SnappCar de huurder een zogeheten 'niet verhaalbare schade veroorzaakt' dan ben je als SnappCar verhuurder zwaar de pineut. Wat is het geval? Onlangs heeft een huurder mijn koppelingsplaat vernield. Het bleek dat die niet kon schakelen…. Dergelijke schade is (natuurlijk) niet verhaalbaar op de verzekering van SnappCar die normaliter van toepassing is bij ‘blikschades’. Mijn schade is dus een zogeheten ‘niet verhaalbare schade’. Conform de voorwaarden van SnappCar moet ik bij 'een niet verhaalbare schade' de schade zelf verhalen op de huurder. Dat lukt je natuurlijk gewoon nooit. De huurder zal stellen een overeenkomst te hebben gesloten met SnappCar. Je zou zeggen, dan verhaalt SnappCar de gehele schade op de huurder? Dat doen ze niet, althans niet het hele bedrag. SnappCar vergoed ¼ van het totale schadebedrag van herstel aan mij. Ze 'verschuilen zich achter een rapport van Dekra'. Die gaat uit van een 'gebruikte koppelingsplaat' oftewel aftrek nieuw voor oud wordt toegepast. Echter, mijn standpunt is dat je geen gebruikte koppelingsplaat kunt inzetten in plaats van een nieuwe. Kortom, ik blijf nu zitten met een restschade van EUR 1.640,00. Argument van SnappCar: een koppelingsplaat had al vervangen kunnen / moeten zijn omdat mijn auto 235.000 km heeft gelopen. Ze vergelijken het met bandenslijtage. Dat is mijns inziens niet vergelijkbaar. Een koppelingsplaat vervang je pas als dat nodig is. Ik heb mijn dieselauto 3 maanden geleden gekocht, 6 jaar oud en 235.000 km op de teller. De vorige eigenaar heeft de eerste 4 jaren zo’n 50.000 km per jaar gereden, voornamelijk ‘snelweg kilometers’. Mijn ervaring met andere diesel auto’s is dat ik dan nog zeker 150.000 km kon rijden alvorens mogelijke slijtage merkbaar was. Edoch, de auto was dan toch al weer doorverkocht, dus had ik niet meer dergelijke kosten. Kortom, ik heb nu de koppelingsplaat voortijdig door toedoen van een huurder moeten vervangen en blijf nu zitten met een restschade!
Ik bericht hier zo uitvoerig over omdat de meeste 'SnappCar auto's' die verhuurt worden wat oudere auto's zijn, vergelijkbaar met mijn situatie. Als een Snappcar verhuurder dus een soortgelijke 'niet verhaalbare schade krijgt' dan is 'die de Sjakie' zoals ik.... Bovendien, het is nu de 2e keer in 3 jaar tijd dat er een 'niet verhaalbare schade' is veroorzaakt door een huurder door onoordeelkundig gebruik van mijn auto. PS: de 1e schade werd wel geheel vergoed. Dit gebeurd dus geheid nog n keer....
De SnappCar verhuurder faciliteert door zijn/haar auto beschikbaar te stellen waaraan SnappCar als onderneming zijn verdienmodel aan ontleent. Alternatief is dus dat SnappCar het schadebedrag afboekt als bedrijfsrisico. Dat doen ze dus ook niet. Dat SnappCar er voor kiest om het leeuwendeel van de kosten op mij af te schuiven is temeer teleurstellend vanwege mijn vele verhuren van de afgelopen 3 jaren + verhuurder van het 1e uur. Dat zijn mijn ervaringen dus met SnappCar als bedrijf. Temeer jammer, omdat ik voor het overige heel leuke en goede ervaringen heb met het verhuren van mijn auto en met de mensen SnapCar zelf. Ik ben nu gestopt met de verhuur omdat ik gelet op het bovenstaande niet (meer) het risico kan en wil lopen van een (3e) niet verhaalbare schade.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 784253 op 20-06-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:10
Anoniem: 784253 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:04:
Hierbij mijn ervaringen in mijn rol als SnappCar verhuurder. Als naar aanleiding van de verhuur van jouw auto via SnappCar de huurder een zogeheten 'niet verhaalbare schade veroorzaakt' dan ben je als SnappCar verhuurder zwaar de pineut. Wat is het geval? Onlangs heeft een huurder mijn koppelingsplaat vernield. Het bleek dat die niet kon schakelen…. Dergelijke schade is (natuurlijk) niet verhaalbaar op de verzekering van SnappCar die normaliter van toepassing is bij ‘blikschades’. Mijn schade is dus een zogeheten ‘niet verhaalbare schade’. Conform de voorwaarden van SnappCar moet ik bij 'een niet verhaalbare schade' de schade zelf verhalen op de huurder. Dat lukt je natuurlijk gewoon nooit. De huurder zal stellen een overeenkomst te hebben gesloten met SnappCar. Je zou zeggen, dan verhaalt SnappCar de gehele schade op de huurder? Dat doen ze niet, althans niet het hele bedrag. SnappCar vergoed ¼ van het totale schadebedrag van herstel aan mij. Ze 'verschuilen zich achter een rapport van Dekra'. Die gaat uit van een 'gebruikte koppelingsplaat' oftewel aftrek nieuw voor oud wordt toegepast. Echter, mijn standpunt is dat je geen gebruikte koppelingsplaat kunt inzetten in plaats van een nieuwe. Kortom, ik blijf nu zitten met een restschade van EUR 1.640,00. Argument van SnappCar: een koppelingsplaat had al vervangen kunnen / moeten zijn omdat mijn auto 235.000 km heeft gelopen. Ze vergelijken het met bandenslijtage. Dat is mijns inziens niet vergelijkbaar. Een koppelingsplaat vervang je pas als dat nodig is. Ik heb mijn dieselauto 3 maanden geleden gekocht, 6 jaar oud en 235.000 km op de teller. De vorige eigenaar heeft de eerste 4 jaren zo’n 50.000 km per jaar gereden, voornamelijk ‘snelweg kilometers’. Mijn ervaring met andere diesel auto’s is dat ik dan nog zeker 150.000 km kon rijden alvorens mogelijke slijtage merkbaar was. Edoch, de auto was dan toch al weer doorverkocht, dus had ik niet meer dergelijke kosten. Kortom, ik heb nu de koppelingsplaat voortijdig door toedoen van een huurder moeten vervangen en blijf nu zitten met een restschade!
Ik bericht hier zo uitvoerig over omdat de meeste 'SnappCar auto's' die verhuurt worden wat oudere auto's zijn, vergelijkbaar met mijn situatie. Als een Snappcar verhuurder dus een soortgelijke 'niet verhaalbare schade krijgt' dan is 'die de Sjakie' zoals ik.... Bovendien, het is nu de 2e keer in 3 jaar tijd dat er een 'niet verhaalbare schade' is veroorzaakt door een huurder door onoordeelkundig gebruik van mijn auto. PS: de 1e schade werd wel geheel vergoed. Dit gebeurd dus geheid nog n keer....
De SnappCar verhuurder faciliteert door zijn/haar auto beschikbaar te stellen waaraan SnappCar als onderneming zijn verdienmodel aan ontleent. Alternatief is dus dat SnappCar het schadebedrag afboekt als bedrijfsrisico. Dat doen ze dus ook niet. Dat SnappCar er voor kiest om het leeuwendeel van de kosten op mij af te schuiven is temeer teleurstellend vanwege mijn vele verhuren van de afgelopen 3 jaren + verhuurder van het 1e uur. Dat zijn mijn ervaringen dus met SnappCar als bedrijf. Temeer jammer, omdat ik voor het overige heel leuke en goede ervaringen heb met het verhuren van mijn auto en met de mensen SnapCar zelf. Ik ben nu gestopt met de verhuur omdat ik gelet op het bovenstaande niet (meer) het risico kan en wil lopen van een (3e) niet verhaalbare schade.
toon volledige bericht
Dit had toch ook gewoon kunnen gebeuren wanneer jij er zelf in had gereden? Hoe weet je dat het aan de rijkwaliteiten van de huurder lag, en niet aan de technische kwaliteit van jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De huurder nam mijn auto mee en kwam na een 1/2 uur terug. Rondom en in de auto hing een penetrante brandlucht. Het bergingsbedrijf kwam en constateerde meteen dat die schroeilucht afkomstig was van een verbrande koppelingsplaat. Het bergingsbedrijf verzocht de huurder 'een stukje met mijn auto te rijden' terwijl de man van het bergingsbedrijf en ik in mijn auto zaten. Dat ritje was in een woord ONTHUTSEND! De huurder wist nog eens niet de versnellingsbak in zijn 1e versnelling te zetten en reed weg met slippende koppeling in de 3e versnelling!
Ik kan gewoon schakelen en zou niet in een half uur mijn complete koppelingsplaat aan gort rijden, uw wel dan?
Mijn auto had ik 3 maanden daarvoor gekocht. De vorige eigenaar had de eerste 4 jaren 200.000 voornamelijk snelweg kilometers gereden. Kortom, geen versleten koppelingsplaat, kwam ook niet uit de aankoopkeuring nar voren. De Dekra bevestigde in een expertise de schade....
Heb ik u voldoende overtuigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snip

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 20-06-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 20-06-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knip,

Zo werken wij hier niet. Als je alleen komt om te ranten, verzoek ik je daar nu mee te stoppen. Als je (opbouwend), kritisch verder gaat , is het prima

[ Voor 88% gewijzigd door PWM op 20-06-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
Lijkt me helemaal niks dit concept... krijg je straks iemand die lekker in je rookvrije auto gaat zitten paffen, krijg je er dus nooit meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Ik kan me voorstellen dat je na een negatieve ervaring er mee kapt. Er zitten zeker risico's aan. Ik ga het zelf wel proberen ( heb een oude auto die veel stil staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 14:56

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 784253 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:04:
toon volledige bericht
Dit soort dingen weet je toch van tevoren? Ik neem aan dat je wel alle voorwaarden hebt doorgelezen (zou ik tenminste wel doen voordat ik iets kostbaars ging uitlenen). Even zelf kijken of iemand kan autorijden voor je hem meegeeft is misschien ook wel handig (in elk geval rijbewijs checken, en of daar niet 'alleen automaat' bij staat bijvoorbeeld).

Ik vind trouwens meer dan 2k voor een koppelingsplaat ook wel erg aan de prijs, gok dat je hersteller je flink heeft opgelicht, of dat je bedrag gewoon niet klopt (of je hebt wel een heel speciale auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

€500 voor een DMF vliegwiel koppeling set (koop je compleet als 1 unit), 600-800 euro montagekosten bij de dealer.. dan mis ik inderdaad ook nog een paar 100 ergens ja, maar om nou gewoon te zeggen "dan koop je maar een 2ehands onderdeel en de montagekosten betalen we niet" is een beetje het andere uiterste.

Heb overigens dezelfde ervaring met verzekering en schade-experts, voor een veeltal-1000 euro aan onderdelen op een oude/goedkope auto gezet (resto-mod project, youngtimer auto, alle roest hersteld, compleet herbouwde snelle motor, sportonderstel, etc, etc..), van achter aangereden worden, technisch total loss, tegenpartij aansprakelijk, hier heb je €600 omdat dat de gangbare marktplaats-prijs is. (totaal niet vergelijkbaar qua staat van onderhoud, roest, laat staan upgrades). Oh well, marktplaats-barrel gekocht, roest (weer) allemaal herstellen, en alle onderdelen overzetten.

En een wijze levensles, deze komt pas uit de garagebox als ie getaxeerd is voor minimaal de waarde van de onderdelen en het laswerk, en all-risk verzekerd is voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

323491

In België hebben we nu Drivy.be daar loopt het verhuren wel met een app of afspringen en ben je totaal verzekerd via Allianz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Op zich positieve ervaring om een keer uit te lenen. Ik ben er wel mee gestopt. Het vraagt veel tijd qua afstemming met verhuurders. Sleuteloverdracht kost tijd. Er zit dus nog te veel frictie in het proces. Als ze die er uit weten te halen zou ik vaker verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:30 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

CurtPoindexter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Sorry maar zeg je nou serieus dat je van te voren mag verwachten dat een huurder zo slecht rijdt dat ie de koppelplaat er uit rijdt? 8)7

Ik weet dat we op Tweakers graag de schuld bij de persoon neerleggen maar nu maken jullie het wel heel erg bont.
Thanks dat je een bericht van anderhalf jaar geleden van me quote en om uitleg vraagt, ik weet nu ook nog echt waar het toen over ging...

Even teruggelezen ging het 'dat weet je van tevoren' over dat die bedrijven alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven en dat als er dus iets gebeurt je zelf de sjaak bent, niet over dat iedereen die huurt standaard een koppeling verneukt. Vandaar dus ook de opmerking dat je de voorwaarden fatsoenlijk moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:30 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

CurtPoindexter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Haha sorry, ik zag niet dat het zo oud was :D

Maar nog steeds, vreselijk kort door de bocht. Want jij leest alle voorwaarden natuurlijk braaf helemaal door.
Als ik wildvreemden mn auto mee zou geven zou ik dat wel doen ja. Of bijvoorbeeld als je een hypotheek afsluit dat je niet aan een woekerpolis vast zit, of al die andere dingen die je makkelijk kunt voorkomen door een uurtje te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurtPoindexter schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Haha sorry, ik zag niet dat het zo oud was :D

Maar nog steeds, vreselijk kort door de bocht. Want jij leest alle voorwaarden natuurlijk braaf helemaal door.
Natuurlijk. Je leent een auto van enkele duizenden euro's uit aan een wildvreemde via een tussenpartij, dan wil je toch zeker weten dat al je kosten afgedekt zijn en je geen enkel financieel risico loopt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In België is er nu ook Cambio, deze wagens staan op bepaalde openbare parkeer cambio plaatsen en kun je huren https://www.cambio.be/cms...s?cms_knschluessel=TARIFE

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920955

anandus schreef op vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:10:
De titel zegt het eigenlijk al. Hebben mensen ervaringen met het huren (of verhuren) van een auto via Snappcar?

Mijn auto is laatst overleden (het was een oud beestje). En nu zit ik na te denken over alternatieven.
Het punt is dat ik per maand iets van vier keer de auto gebruik. Verder staat-ie stil.
Dus ik zit enerzijds te kijken naar een andere auto, anderzijds naar tijdelijke autohuur, zoals Greenwheels, Connect Car en Car2Go

Maar nu kwam ik vandaag de site Snappcar tegen, waar particulieren hun auto kunnen verhuren, of juist een auto kunnen huren (die toch de meeste tijd stilstaat).

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen. Het liefst van beide kanten.
Voor mij zou het een mooi alternatief kunnen zijn voor een auto, of het zou juist een beetje geld op kunnen leveren als ik wél een auto zou nemen.

Dus:
Heeft hier iemand ervaring met Snappcar? Hoe bevalt het?
Zelf zit ik in het zelfde bootje als jij en heb ik ook een vraag of iemand ervaringen heeft, ik heb zelf al een keer gebruik gemaakt van snappcar, ik heb meerdere trips gedaan waaronder een keer dat ik had voor 1.1k een audi tt roadster gehuurd voor een trip rond europa, voor ongeveer een klein maandje. Ik kan vooral zeggen dat het per verhuurder ligt. De site is zeker niet verkeerd, maar de ervaring hangt toch echt af van de verhuurder.

Zelf vraag ik me alleen af, aangezien ik in Rotterdam woon, of Hart autoverhuur ook een optie is. Ik heb er hiervoor wel is over gehoord maar ik kan me niet veel meer van herrinderen. Ik wil namelijk een roadtrip in ierland gaan maken. Het plan is om een auto huren voor lange tijd

Hart autoverhuur is misschien een optie omdat die de mogelijkheid bieden om een auto voor een lange tijd te huren.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met hart, en of iemand uberhaüpt ervaringen ermee heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corne smiesing
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-02 11:17
ja ik wel wel positieve ervaring met snappcar maar bij mij is er nog geen schade ontstaan. Onlangs zijn wel de voorwaarden voor de verhuur veranderd en dat betekent dat je bij schade aan de eigen auto voornamelijk zelf opdraait voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kleinere kick, zijn er wellicht nog wat meer recentere ervaringen? Het lijkt me nu best wel interessant om een Leaf te kopen en die voornamelijk voor snappcar in te zetten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Als huurder wel, als verhuurder niet. Ik heb nog wel eens een bestelwagentje gehuurd om spullen op te halen. Hetzelfde dat ik ooit een autootje had gehuurd omdat m'n eigen auto bij de garage stond. Allemaal redelijk goedkoop en lekker makkelijk. Ik zat er nu aan te denken op dezelfde manier een keer een camper te huren voor 1 nachtje.

Ik moet dan wel zeggen dat ik er vreselijk zuinig en voorzichtig mee ben. Met m'n eigen auto ben ik makkelijker

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Snappcar is vooral leuk voor de huurder die dichtbij huis een auto wil huren. Zorgen voor goede opname bij het ophalen. Foto's, contract etc, mankementen gelijk melden via sms aan de verhuurder oid. Dan zit je goed.

Een van de directeuren van Snappcar zei ooit op de radio dat hij liever een ander bedrijf was begonnen als hij vantevoren had geweten hoeveel er bij komt kijken.

Verzekeraar Allianz zal wel meedoen om het hippe en duurzame aspect. Of om niet de boot te missen met ontwikkelingen voor de toekomst. Financieel kan ik me niet voorstellen dat ze er wijzer van worden. Het zal vooral een hoop gezeur opleveren.

Als verhuurder heb je er financieel waarschijnlijk niks aan. Ophalen en terugbrengen. Elke keer ben je 30 min tot een uur kwijt die je niet aan iets anders kan besteden. Als jou 'uurtarief' 10,- is dan kost het je qua tijd al 20,-. Het is een versnippering van je dag want het zijn 2 momenten waarop jij moet komen opdraven. Je kan niet een middagje naar het strand als je om 15:00 een huurder voor de deur hebt staan. Van de 25,- die zij betalen krijg jij 15,50. Dus ga je voor die paar centen 2x jezelf vastleggen op een tijdstip...

Slijtage aan je auto is zeker een ding. De meeste slijtage komt omdat mensen aan iets moeten wennen. Pure onwetendheid. Hoe voelt het schakelen, hoe groot is de auto etc.
Zelf had ik een klant. De dag erna ging ik zelf rijden en na 1km ging de automatische versnellingsbak in storing. Dat is heel toevallig maar er is natuurlijk niks te bewijzen. Afslepen en een dure reparatie. De huurder verklaarde voorzichtig te hebben gereden. Je kan niks meer doen dan dat maar aannemen. Snappcar doet dan niks, wat ook wel begrijpelijk is. Er is in de verzekeringswereld een vervelend dingetje en dat heet 'Crash for cash'. Iemand die op z'n naam niks te verliezen heeft wordt gebruikt om een auto te huren. Die botsen ze tegen een auto van een bekende die al schade heeft. Vervolgens verhalen ze op de verzekering van de verhuurde auto.

Als huurder kan het denk ik leuk zijn als je echt een gewilde auto hebt zoals een busje of je zit in de stad waardoor je veel klanten hebt. Als je zelf thuiswerkt en sowieso veel thuis bent en je vind het leuk om met huurders te babbelen dan kan het nog wel leuk zijn. Zeker als je een oersimpele auto hebt waar weinig aan stuk kan. Of je hebt een echt exclusieve auto waarbij je een hoge huurprijs kan rekenen. Zoiets waar mensen in willen trouwen ofzo. Oldtimer van 20.000 euro. Verhuren voor 300 per dag.

Als ik even kijk naar de best scorende verhuurder hier in de buurt;
88x verhuur in 3 jaar tijd.
Laten we zeggen dat sommige klanten wat verder rijden en hij gemiddeld 20,- per klant ontvangt.
88 x 20,- is 1760,- in 3 jaar tijd. Kleine 600,- per jaar. 50,- per maand.

Maar dat is wel 2,5 klant per maand. Zeker een uur per klant aangezien er 2 contactmomenten zijn. Klanten komen ook te laat etc vandaar. Dus dat is 50,- per maand voor in totaal 5 contactmomenten op tijden die je zelf niet kunt uitkiezen. Met een middagje overwerken verdien je hetzelfde. Dan heb ik de slijtage aan je auto nog niet meegenomen. Behalve de klanten die daadwerkelijk huren heb je ook te maken met klanten die 5 aanvragen doen, kijken waar ze het snelst een bevestiging van krijgen en de overige 4 aanvragen dus intrekken. Die aanvragen die binnenkomen kosten je dus ook tijd waar je niks voor terugziet.

Neem je 10,- afschrijving en onderhoud mee per klant dan kan je dat plaatje dus halveren... Dan hou je 5,- per contactmoment over. Oftewel 25,- per maand.

Ik vind het heel nobel dat er mensen zijn die bijv. een degelijke occasion van 5000,- kopen en die investering zo makkelijk aan wildvreemden meegeven om er uiteindelijk als alles meezit 10,- aan over te houden.

[ Voor 25% gewijzigd door stefanv op 12-07-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
stefanv schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:57:
Snappcar is vooral leuk voor de huurder die dichtbij huis een auto wil huren. Zorgen voor goede opname bij het ophalen. Foto's, contract etc, mankementen gelijk melden via sms aan de verhuurder oid. Dan zit je goed.

Een van de directeuren van Snappcar zei ooit op de radio dat hij liever een ander bedrijf was begonnen als hij vantevoren had geweten hoeveel er bij komt kijken.

Verzekeraar Allianz zal wel meedoen om het hippe en duurzame aspect. Of om niet de boot te missen met ontwikkelingen voor de toekomst. Financieel kan ik me niet voorstellen dat ze er wijzer van worden. Het zal vooral een hoop gezeur opleveren.

Als verhuurder heb je er financieel waarschijnlijk niks aan. Ophalen en terugbrengen. Elke keer ben je 30 min tot een uur kwijt die je niet aan iets anders kan besteden. Als jou 'uurtarief' 10,- is dan kost het je qua tijd al 20,-. Het is een versnippering van je dag want het zijn 2 momenten waarop jij moet komen opdraven. Je kan niet een middagje naar het strand als je om 15:00 een huurder voor de deur hebt staan. Van de 25,- die zij betalen krijg jij 15,50. Dus ga je voor die paar centen 2x jezelf vastleggen op een tijdstip...

Slijtage aan je auto is zeker een ding. De meeste slijtage komt omdat mensen aan iets moeten wennen. Pure onwetendheid. Hoe voelt het schakelen, hoe groot is de auto etc.
Zelf had ik een klant. De dag erna ging ik zelf rijden en na 1km ging de automatische versnellingsbak in storing. Dat is heel toevallig maar er is natuurlijk niks te bewijzen. Afslepen en een dure reparatie. De huurder verklaarde voorzichtig te hebben gereden. Je kan niks meer doen dan dat maar aannemen. Snappcar doet dan niks, wat ook wel begrijpelijk is. Er is in de verzekeringswereld een vervelend dingetje en dat heet 'Crash for cash'. Iemand die op z'n naam niks te verliezen heeft wordt gebruikt om een auto te huren. Die botsen ze tegen een auto van een bekende die al schade heeft. Vervolgens verhalen ze op de verzekering van de verhuurde auto.

Als huurder kan het denk ik leuk zijn als je echt een gewilde auto hebt zoals een busje of je zit in de stad waardoor je veel klanten hebt. Als je zelf thuiswerkt en sowieso veel thuis bent en je vind het leuk om met huurders te babbelen dan kan het nog wel leuk zijn. Zeker als je een oersimpele auto hebt waar weinig aan stuk kan. Of je hebt een echt exclusieve auto waarbij je een hoge huurprijs kan rekenen. Zoiets waar mensen in willen trouwen ofzo. Oldtimer van 20.000 euro. Verhuren voor 300 per dag.

Als ik even kijk naar de best scorende verhuurder hier in de buurt;
88x verhuur in 3 jaar tijd.
Laten we zeggen dat sommige klanten wat verder rijden en hij gemiddeld 20,- per klant ontvangt.
88 x 20,- is 1760,- in 3 jaar tijd. Kleine 600,- per jaar. 50,- per maand.

Maar dat is wel 2,5 klant per maand. Zeker een uur per klant aangezien er 2 contactmomenten zijn. Klanten komen ook te laat etc vandaar. Dus dat is 50,- per maand voor in totaal 5 contactmomenten op tijden die je zelf niet kunt uitkiezen. Met een middagje overwerken verdien je hetzelfde. Dan heb ik de slijtage aan je auto nog niet meegenomen. Behalve de klanten die daadwerkelijk huren heb je ook te maken met klanten die 5 aanvragen doen, kijken waar ze het snelst een bevestiging van krijgen en de overige 4 aanvragen dus intrekken. Die aanvragen die binnenkomen kosten je dus ook tijd waar je niks voor terugziet.

Neem je 10,- afschrijving en onderhoud mee per klant dan kan je dat plaatje dus halveren... Dan hou je 5,- per contactmoment over. Oftewel 25,- per maand.

Ik vind het heel nobel dat er mensen zijn die bijv. een degelijke occasion van 5000,- kopen en die investering zo makkelijk aan wildvreemden meegeven om er uiteindelijk als alles meezit 10,- aan over te houden.
toon volledige bericht
Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een freelancer tarief, als huurder vind ik Snappcar echt een geweldig platform en zie ik de laatste jaren ook echt verbeteringen. Waaronder een standaard lager eigen risico. Dat moest ook wel met de komst van MyWheels. Maar ik heb wel gemerkt dat de auto's vaak niet altijd even schoon zijn.

Voor verhuurders is dit nog best wel een interessant artikel:

https://growthinkers.nl/snappcar-ervaringen/

Dit hebben we verdiend na 87 boekingen in 2,5 jaar, waarvan we 5 maanden niet verhuurd hebben:
Inkomsten SnappCar: 3170 euro

+

Na 87 boekingen hebben we nog geen gekke dingen meegemaakt *klopt af* en heeft de auto geen grote schade gereden tijdens het verhuren.

Ik denk dat je er als verhuurder gewoon scherp op moet zijn aan wie je de auto gaat verhuren; alleen aan mensen met meerdere 5 sterren reviews etc. en zoals het artikel ook aangeeft ook voor minimaal een volle dag en niet voor een paar uren.

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 23-07-2020 08:43 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanv
Strider schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een freelancer tarief, als huurder vind ik Snappcar echt een geweldig platform
Waarom moet je het niet als freelancer zien? Het zijn bijverdiensten buiten een normaal arbeidscontract waarbij je zelf jouw investering(auto) in de waagschaal zet. Dat kan je maar op 2 manieren zien; idealisme/altruisme/vrijwilligerswerk etc of een micro onderneming.

Jij zegt ook dat het ideaal is als huurder. Precies wat ik zeg, de huurder is spekkoper.

Als je alleen gaat verhuren aan mensen met meerdere 5 sterren reviews dan kom je niet aan 87 boekingen. Want dan gaat jouw rating omlaag of zetten ze je onderaan de pagina.

Ik vind snappcar geweldig als initiatief. Net als bijv. Peerby. Maar toevallig afgelopen weekend kreeg ik een verzoekje via Peerby, of ze m'n haakse slijper mocht lenen. Prima, ik heb 'm er gratis op staan. Dus ik haal dat ding uit de schuur, maak hem nog eens even goed schoon, selecteer verschillende slijpschijfjes om gratis mee te geven en check m'n agenda nog even voor de zekerheid of ik wel tijd heb. Vervolgens zit ik te wachten op reactie van deze persoon. Die reactie komt niet.

Misschien als kringloopwinkels deze markt zouden oppakken. Dat past precies erbij dat het weinig hoeft op te leveren en die bedrijven zijn toch de hele dag open zodat je er niet voor thuis hoeft te blijven. Evt zou de kringloopwinkel tussenpersoon kunnen zijn. Dat je bijv. je reserve autosleutel bij hun in bewaring geeft en dat zij de snappcar afhandeling op zich nemen. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk. Ik denk dat het pas wat gaat worden als grote bedrijven het risico op zich gaan nemen. Het risico is gewoon te groot voor de particulier. Zoiets moet een heel groot bedrijf op zich nemen.

Nog een dingetje is dat je in de verhuur zo heel af en toe serieuze ellende tegenkomt. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan. Zoals bijv. een medewerker van een autoverhuurbedrijf.

De kans is heel klein maar het komt zeker voor. Een klant komt en die doet wel een beetje erg amicaal. Tijdens het uitleggen en overdragen van de sleutel valt het je toch wel op dat je wat bier ruikt.

Wat doe je? Veel mensen hebben helemaal niet de ballen om iemand daarop aan te spreken. Maar stel je doet het wel. Diegene zegt 1 biertje te hebben gedronken. Met 1 biertje mag je nog rijden. Maar hoe weet je of het er echt maar 1 is? Stel nu dat die persoon een hele sterke persoonlijkheid heeft. Zo iemand die gewend is dat andere mensen naar 'm luisteren. Afdelingshoofd, manager etc. De snappcar verhuurder is een idealistische studente van 19. Hoe loopt dat af?

Of er staan 2 figuren voor je die je niet helemaal kunt peilen. Ze komen aanrijden in een veelste dure BMW met een deuk erin. Als je ze vraagt waarom ze een auto komen huren terwijl ze duidelijk al een auto ter beschikking hebben dan hebben ze een plausibel verhaal. De ene moet gaan werken en de andere moet 's middags z'n moeder uit het ziekenhuis ophalen.

Komen ze de auto inleveren met een ingevuld schadeformulier of niet? Wie zal het zeggen:)

Zodra je je beschikbaar stelt voor zo'n platform dan maak je dus kans om onderwacht in zo'n situatie te geraken. Op dat moment sta je voor het blok. Ga je op je gevoel af en stuur je 2 mensen met een kluitje in het riet? Mensen die misschien intimiderend overkomen? Of mensen die serieus hun afspraak in duigen zien vallen om de manier hoe ze op jou overkomen? Die ook zeker een negatieve review of klacht zullen achterlaten? Of geef je het mee, met alle risico's van dien.

Statistisch gezien is de kans klein. Maar vroeg of laat komt een onervaren verhuurder wel in deze situatie. Het digitale filter van snappcar kan natuurlijk niet alles uitfilteren.

[ Voor 34% gewijzigd door stefanv op 01-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Strider schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een freelancer tarief, als huurder vind ik Snappcar echt een geweldig platform en zie ik de laatste jaren ook echt verbeteringen. Waaronder een standaard lager eigen risico. Dat moest ook wel met de komst van MyWheels. Maar ik heb wel gemerkt dat de auto's vaak niet altijd even schoon zijn.

Voor verhuurders is dit nog best wel een interessant artikel:

https://growthinkers.nl/snappcar-ervaringen/

Dit hebben we verdiend na 87 boekingen in 2,5 jaar, waarvan we 5 maanden niet verhuurd hebben:
Inkomsten SnappCar: 3170 euro

+

Na 87 boekingen hebben we nog geen gekke dingen meegemaakt *klopt af* en heeft de auto geen grote schade gereden tijdens het verhuren.
toon volledige bericht
in 2,5 jaar 5k aan onderhoud voor een simpele Peugeot 106 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
Carfanatic schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:37:
[...]

in 2,5 jaar 5k aan onderhoud voor een simpele Peugeot 106 :o
Artikel is ook niet heel representatief. Die mensen hebben een parkeervergunning in Amsterdam. Dus een buurt waar minder mensen een auto hebben dan in de rest van het land. Dan kun je zo'n Peugeot 106 wel verhuren ja.

3400 omzet op 95 boekingen dan hebben ze 35,- gemiddeld per klant. Dat is aardig wat. Ik ben benieuwd of dat ergens anders ook lukt. Zo'n peugeot heeft ook geen gesonchroniseerde achteruit versnelling. Dus dat kan nog weleens in de papieren lopen door mensen die niet voorzichtig naar de achteruit schakelen.

Maargoed, op hun locatie is het dus wel lucratief. Amsterdam is wel duur wonen natuurlijk. 35,- per klant. Inleveren en uitgeven dat is 17,50 per contactmoment. Daar gaan dan je kosten nog vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06-2023
Na 2 jaar verhuren via Snappcar ben ik er klaar mee. De stand: 44 verhuren, 43 keer een smerige auto terug en 4 keer schade. En dan verhuurde ik alleen aan mensen met minstens 3 goede reviews. Verzekering is prima geregeld via Allianz maar het kost allemaal een hoop extra werk, tijd, kilometers en milieubelasting. En dat vindt Snappcar allemaal voor risico van de verhuurder. Ja, het levert een paar honderd euro per jaar op maar die wegen niet op tegen het gezeik er omheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kisp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:51:
Na 2 jaar verhuren via Snappcar ben ik er klaar mee. De stand: 44 verhuren, 43 keer een smerige auto terug en 4 keer schade. En dan verhuurde ik alleen aan mensen met minstens 3 goede reviews. Verzekering is prima geregeld via Allianz maar het kost allemaal een hoop extra werk, tijd, kilometers en milieubelasting. En dat vindt Snappcar allemaal voor risico van de verhuurder. Ja, het levert een paar honderd euro per jaar op maar die wegen niet op tegen het gezeik er omheen.
Mijn ervaringen zijn vergelijkbaar. Ik vind Snappcar een leuk idee en ik zou graag willen dat het beter was maar ik ben ermee gestopt. Zowel als huurder als verhuurder.

In Eindhoven staan er veel auto's op het platform te huur die nooit beschikbaar zijn en waarvan de verhuurder nooit reageert. Dus je moet vaak meer dan 5 mensen een berichtje sturen voordat je een reactie krijgt. En als sommige dan toch nog reageren een paar dagen later is het helemaal een communicatiechaos.

Aantoonbare schade heb ik nooit gehad maar wel een aantal reparaties gehad enkele weken na de verhuur. Problemen die je krijgt van lomp rijden en gebruik door bezorgdiensten. Verder veel mensen die liegen over waar ze naartoe gaan en asociaal rijden. Enkele voorbeelden:

* iemand die regelmatig mijn auto huurde zei dat hij met het OV kwam of door een vriend bij mij voor de deur afgezet werd. Omdat hij elke keer niet in de richting van de bushalte liep na het huren ben ik hem een keer achterna gelopen. Toen bleek hij z'n eigen auto een straat verder te parkeren. Zijn auto was nieuwer/beter dan die van mij, dus waarom huur je dan :?

* mensen die minder dan 100 kilometer rijden en dan niet tanken omdat het metertje nog op vol staat. Daarna ben ik steeds om tankbonnetjes gaan vragen maar mensen vergeten dat....

* medewerkers van restaurants die je auto huren om een weekend als bezorgauto te gebruiken, geeft een vies intereur en veel slijtage aan de auto. Normaal over drempels rijden is blijkbaar moeilijk.

* mensen die overal hulp bij nodig hebben: niet op tijd komen, niet op tijd inleveren, mijn huis niet kunnen vinden, stalling voor hun fiets/scooter nodig hebben, niet kunnen navigeren, niet begrijpen hoe de radio werkt, traag reageren. Etc.

* een keurig stelletje van een jaar of 25 die naar haar ouders gingen. Omdat ze meerdere boetes hadden geproduceerd heel vroeg in de ochtend in een andere stad dan ze hadden opgegeven heb ik de dashcam-beelden maar eens nagekeken. Na 5 minuten hadden ze de kabels uit de camera getrokken terwijl ik had uitgelegd waar de uit-knop zit. In die 5 minuten rijden ze op het eerste kruispunt vol door rood. En maken ze tegelijkertijd schreeuwende ruzie met elkaar. En dat terwijl hij met iemand anders aan het bellen is (niet handsfree) en daarin vertelt wat ze werkelijk gaan doen. 8)7

edit: ik heb bijna al deze mensen onterecht een 5-sterren rating gegeven omdat je dat doet zodra je de sleutels weer terug krijgt. Enige weken later komen de boetes pas binnen. En als ze niet getankt hebben of je auto vies is merk je dat ook niet meteen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aike op 17-08-2020 13:51 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:09
Ik heb in de autoverhuur gewerkt en het nodige aan schade gezien, ingenomen en dergelijke. Van opgerookte koppelingen (50 km op de teller van de nieuwe auto) tot een complete A stijl die eraf gereden was tot iemand die een auto terug kwam brengen die aan 2 kanten de vangrail had gezien en het onderstel aan stront had gereden (bij een simpel hobbeltje hoor je niet aan de grond te zitten), 24 uur voor inleveren de vangrail gekust. No way dat ik mijn privévoertuig ga verhuren. De mensen kunnen niet rijden. Dat zie je ook al duidelijk als je een greenwheels ofzo op de weg tegen komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-08-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
De tarieven in de verhuur van personenwagens zijn gewoon te laag om alles in mee te nemen.

Een bestelwagen met bijv. een kraantje erop ofzo dat heeft een huurprijs van bijv. 149,- per dag. Na 10 dagen verhuren heb je al genoeg omzet om bijv. een koppeling te vervangen.

Een personenauto op Snappcar mag hooguit 3 tientjes kosten.

Dat komt mede door die grote verhuurbedrijven die meer als financiele instelling opereren en de markt overspoelen met goedkoop aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
stefanv schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:57:
Behalve de klanten die daadwerkelijk huren heb je ook te maken met klanten die 5 aanvragen doen, kijken waar ze het snelst een bevestiging van krijgen en de overige 4 aanvragen dus intrekken. Die aanvragen die binnenkomen kosten je dus ook tijd waar je niks voor terugziet.
Aike schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:51:
[...]
In Eindhoven staan er veel auto's op het platform te huur die nooit beschikbaar zijn en waarvan de verhuurder nooit reageert. Dus je moet vaak meer dan 5 mensen een berichtje sturen voordat je een reactie krijgt.
Oh jij was dat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
kisp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:51:
Alle keren dat ik een auto via Snappcar heb gehoord waren ze smerig. Vaak een muf luchtje, vettig stuur etc.
Standaard maak ik het interieur op de plekken die ik tijdens het rijden aanraak dan ook van te voren schoon. Volgens mij hoor ik dan bij een kleine groep huurders :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga morgen mijn eerste snappcar huren, een busje. Hoe stem je dat met de verhuurder af als er schades aan zijn voor je weggaat?

Bij een normale verhuurder maak ik vtv foto's en/of laat ik het vastleggen in het papierwerk dat ik teken.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:10
Boudewijn schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:08:
Ik ga morgen mijn eerste snappcar huren, een busje. Hoe stem je dat met de verhuurder af als er schades aan zijn voor je weggaat?

Bij een normale verhuurder maak ik vtv foto's en/of laat ik het vastleggen in het papierwerk dat ik teken.
https://www.snappcar.nl/hoe-werkt-het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dank voor het linkje, met zo'n mooie toelichting. Jammer alleen dat deze vraag er niet bij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Boudewijn schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:15:
[...]

Dank voor het linkje, met zo'n mooie toelichting. Jammer alleen dat deze vraag er niet bij staat.
Bij het inchecken (kan vanaf half uur van te voren) moet je fotos maken van rondom de auto. De app geeft ook al aan welke schades bekend zijn. Na afloop maak je ook fotos.

Dit wijst zich allemaal vanzelf wel in de app

[ Voor 5% gewijzigd door Jackberry op 26-12-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jackberry schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:35:
[...]

Bij het inchecken (kan vanaf half uur van te voren) moet je fotos maken van rondom de auto. De app geeft ook al aan welke schades bekend zijn. Na afloop maak je ook fotos.

Dit wijst zich allemaal vanzelf wel in de app
Dank (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:04
Zat ook te denken om mijn tweede auto via Snappcar te verhuren maar ik begin nu toch wel twijfels te krijgen na het lezen van een aantal ervaringen hier. Moet wel zeggen dat het een solide occasion van 1500 euro was met al enige lakschade, dus ben eigenlijk alleen bang voor kosten van extra onderhoud door slecht rijgedrag en gezeur met de verzekering ofzo.

Huren via Snappcar heb ik 1 keer gedaan; had een bestelbus geboekt. Ik kwam op de locatie aan en de bestelbus stond er wel, maar die was volledig versmeerd. Er zat een of ander hok ingebouwd waardoor de volledige ruimte achter niet benut kon worden en voorin lagen allemaal blikjes en etensresten. Op het adres was niemand thuis. Ik heb Snappcar gebeld en die hebben de boeking toen voor mij geannuleerd. Ik kreeg wel netjes een kleine kortingscode van ze. Helaas moest ik daarna omdat ik al een afspraak had om een bank op te halen wel direct zelf op zoek naar een alternatief en dat was een stuk duurder dan die bestelbus. Toen maar iets met keyless en direct boeking genomen en dat beviel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Na zo'n 100+ keer verhuren twijfel ik ook om te stoppen. Het leek aantrekkelijk maar waar ik altijd al bang voor was lijkt uit te komen. Namelijk, dat ik opdraai voor de kosten van onzorgvuldig gebruik en matige dekking door verzekering.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door mrbootster op 06-08-2024 02:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35

Jrz

––––––––––––

mrbootster schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 02:10:
Na zo'n 100+ keer verhuren twijfel ik ook om te stoppen. Het leek aantrekkelijk maar waar ik altijd al bang voor was lijkt uit te komen. Namelijk, dat ik opdraai voor de kosten van onzorgvuldig gebruik en matige dekking door verzekering.

***members only***
Er is dus in meer dan 10 jaar niets veranderd. Ik deed sinds het eerste uur mee.
Krassen op auto gehad door aso huurders (probeerden het te verbergen). Snappcar en verzekering laten je gewoon hangen. Na maanden veel bellen en mailen was het dan wel opgelost.
Auto was daarna technisch ook niet helemaal lekker meer (lekkage koelsysteem en olie, en rond die tijd viel me ook o dat de laten wang een scheurtje had). Auto was nog geen 3 jaar oud

Nee het gezeik en de schade is het gewoon niet waard

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1