Snappcar is vooral leuk voor de huurder die dichtbij huis een auto wil huren. Zorgen voor goede opname bij het ophalen. Foto's, contract etc, mankementen gelijk melden via sms aan de verhuurder oid. Dan zit je goed.
Een van de directeuren van Snappcar zei ooit op de radio dat hij liever een ander bedrijf was begonnen als hij vantevoren had geweten hoeveel er bij komt kijken.
Verzekeraar Allianz zal wel meedoen om het hippe en duurzame aspect. Of om niet de boot te missen met ontwikkelingen voor de toekomst. Financieel kan ik me niet voorstellen dat ze er wijzer van worden. Het zal vooral een hoop gezeur opleveren.
Als verhuurder heb je er financieel waarschijnlijk niks aan. Ophalen en terugbrengen. Elke keer ben je 30 min tot een uur kwijt die je niet aan iets anders kan besteden. Als jou 'uurtarief' 10,- is dan kost het je qua tijd al 20,-. Het is een versnippering van je dag want het zijn 2 momenten waarop jij moet komen opdraven. Je kan niet een middagje naar het strand als je om 15:00 een huurder voor de deur hebt staan. Van de 25,- die zij betalen krijg jij 15,50. Dus ga je voor die paar centen 2x jezelf vastleggen op een tijdstip...
Slijtage aan je auto is zeker een ding. De meeste slijtage komt omdat mensen aan iets moeten wennen. Pure onwetendheid. Hoe voelt het schakelen, hoe groot is de auto etc.
Zelf had ik een klant. De dag erna ging ik zelf rijden en na 1km ging de automatische versnellingsbak in storing. Dat is heel toevallig maar er is natuurlijk niks te bewijzen. Afslepen en een dure reparatie. De huurder verklaarde voorzichtig te hebben gereden. Je kan niks meer doen dan dat maar aannemen. Snappcar doet dan niks, wat ook wel begrijpelijk is. Er is in de verzekeringswereld een vervelend dingetje en dat heet 'Crash for cash'. Iemand die op z'n naam niks te verliezen heeft wordt gebruikt om een auto te huren. Die botsen ze tegen een auto van een bekende die al schade heeft. Vervolgens verhalen ze op de verzekering van de verhuurde auto.
Als huurder kan het denk ik leuk zijn als je echt een gewilde auto hebt zoals een busje of je zit in de stad waardoor je veel klanten hebt. Als je zelf thuiswerkt en sowieso veel thuis bent en je vind het leuk om met huurders te babbelen dan kan het nog wel leuk zijn. Zeker als je een oersimpele auto hebt waar weinig aan stuk kan. Of je hebt een echt exclusieve auto waarbij je een hoge huurprijs kan rekenen. Zoiets waar mensen in willen trouwen ofzo. Oldtimer van 20.000 euro. Verhuren voor 300 per dag.
Als ik even kijk naar de best scorende verhuurder hier in de buurt;
88x verhuur in 3 jaar tijd.
Laten we zeggen dat sommige klanten wat verder rijden en hij gemiddeld 20,- per klant ontvangt.
88 x 20,- is 1760,- in 3 jaar tijd. Kleine 600,- per jaar. 50,- per maand.
Maar dat is wel 2,5 klant per maand. Zeker een uur per klant aangezien er 2 contactmomenten zijn. Klanten komen ook te laat etc vandaar. Dus dat is 50,- per maand voor in totaal 5 contactmomenten op tijden die je zelf niet kunt uitkiezen. Met een middagje overwerken verdien je hetzelfde. Dan heb ik de slijtage aan je auto nog niet meegenomen. Behalve de klanten die daadwerkelijk huren heb je ook te maken met klanten die 5 aanvragen doen, kijken waar ze het snelst een bevestiging van krijgen en de overige 4 aanvragen dus intrekken. Die aanvragen die binnenkomen kosten je dus ook tijd waar je niks voor terugziet.
Neem je 10,- afschrijving en onderhoud mee per klant dan kan je dat plaatje dus halveren... Dan hou je 5,- per contactmoment over. Oftewel 25,- per maand.
Ik vind het heel nobel dat er mensen zijn die bijv. een degelijke occasion van 5000,- kopen en die investering zo makkelijk aan wildvreemden meegeven om er uiteindelijk als alles meezit 10,- aan over te houden.
[
Voor 25% gewijzigd door
stefanv op 12-07-2020 10:12
]