Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Had een paar concerten nog op het lijstje staan, maar helaas vanwege ziekte niks van gekomen. Binnenkort wel een reeks concerten van Haseul (ex-Loona) in Seoul dus daar ga ik straks even voor proberen om een kaartje te scoren.
Van het weekend ook nog langs wat pop-up stores geweest voor Loossemble (ex-Loona ook) debut album. Even alle versies van het album gehaald en zat toch nog een leuke verassing in een van de albums. Een signed polaroid van Yeojin, dus volgensmij heb ik al het geluk voor dit jaar gebruikt nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
AlwaysNick schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:07:
[...]
Haha 1000% waard ben ervoor naar Berlijn gegaan. Ze zijn geweldig live!!
Ze komen nu net in de periode dat ik in Japan ben, naar Bangkok (ben ik woonachtig) dus die planning was net verkeerd. Ook had ik XG wel willen zien maar had de keuze gemaakt voor de Japanse GP ipv Singapore dus het zat me even niet mee qua planning.
Miyazono schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:36:
Had een paar concerten nog op het lijstje staan, maar helaas vanwege ziekte niks van gekomen. Binnenkort wel een reeks concerten van Haseul (ex-Loona) in Seoul dus daar ga ik straks even voor proberen om een kaartje te scoren.
Van het weekend ook nog langs wat pop-up stores geweest voor Loossemble (ex-Loona ook) debut album. Even alle versies van het album gehaald en zat toch nog een leuke verassing in een van de albums. Een signed polaroid van Yeojin, dus volgensmij heb ik al het geluk voor dit jaar gebruikt nu :P
Loona nog steeds mijn ult groep met bias HaSeul dus ik ben wel jaloers op je. HaSeul was tijdens het Amsterdam concert afwezig dus ik heb haar nog niet in het echt mogen aanschouwen. Misschien als ARTMS een tour door Azie gaat doen?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Wat een levens allemaal. Ik houd de K-Pop community wel hoog hier in Nederland

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Oh. Een K-Pop topic.

ik was afgelopen zaterdag bij het concert van G-IDLE in Brussel. 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
Sup4rdurt schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:21:
[...]

Ze komen nu net in de periode dat ik in Japan ben, naar Bangkok (ben ik woonachtig) dus die planning was net verkeerd. Ook had ik XG wel willen zien maar had de keuze gemaakt voor de Japanse GP ipv Singapore dus het zat me even niet mee qua planning.

[...]

Loona nog steeds mijn ult groep met bias HaSeul dus ik ben wel jaloers op je. HaSeul was tijdens het Amsterdam concert afwezig dus ik heb haar nog niet in het echt mogen aanschouwen. Misschien als ARTMS een tour door Azie gaat doen?
Heb een kaartje kunnen krijgen, voorste rij. Special guest van die dag bij het concert is Jinsoul. Dus ik wil even het snelle internet van het pc cafe willen bedanken :P
psy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:36:
Oh. Een K-Pop topic.

ik was afgelopen zaterdag bij het concert van G-IDLE in Brussel. 8)
Gidle is ook echt top, ik was vorig jaar bij hun concert in Seoul geweest en was echt heel leuk. Ik wilde dus dit jaar weer naar hun concert gaan in Seoul in Juni dacht ik? Maar helaas kwam daar dus wat gezondheid gedoe tussendoor :'(

Nu is er binnenkort ook een concert van Kwon Eunbi waar nog enorm veel kaartjes voor zijn. Maar ik zit te twijfelen aangezien ik maar 3 nummers van haar ken, en de kaartjes zijn toch wel best duur, 154k won. Denk dat daarom ook ruim meer dan de helft van de kaartjes beschikbaar zijn. Denk dat management een beetje heeft overschat hoe populair ze nu zou zijn na haar viral moments op waterbomb.

Edit: Oh ja, mochten er mensen zijn die gebruik maken van Cosmo, de photocard/nft app van Modhaus (tripleS en ARTMS) let me know, sta altijd open om photocards te ruilen enz ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Miyazono op 21-09-2023 09:35 ]

• psy

psy

Miyazono schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:18:
[...]

Heb een kaartje kunnen krijgen, voorste rij. Special guest van die dag bij het concert is Jinsoul. Dus ik wil even het snelle internet van het pc cafe willen bedanken :P

[...]

Gidle is ook echt top, ik was vorig jaar bij hun concert in Seoul geweest en was echt heel leuk. Ik wilde dus dit jaar weer naar hun concert gaan in Seoul in Juni dacht ik? Maar helaas kwam daar dus wat gezondheid gedoe tussendoor :'(
Ik ging naar G-IDLE met mijn dochter, zij is pas 13 dus die kon ik niet alleen laten gaan.
De kaartjes gingen heel hard, ik zat klaar om ze te kopen maar toen de queue open ging waren alleen nog de Golden Circle tickets te koop (a 149 euro). Ik dacht laat ik het maar doen. Was een hele leuke dag, al was uren in de rij staan niet echt heel leuk (bij Golden Circle heb je geen assigned seat maar sta je gewoon vooraan).

Nu ben ik zelf dus geen echte K-Pop fan maar goed het was heel leuk om mee te maken. De performance was erg goed net zoals de choreografie (net zoals in hun clips).
Viel me wel op hoeveel er gegild werd vanuit het publiek, is dat normaal? Het was bijna absurd te noemen.

G-IDLE gaf in totaal 5 concerten in Europa. Ook niet echt veel maar ze waren allemaal uitverkocht neem ik aan.

YouTube: G-IDLE Brussel 16-09-2023 Queencard

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Miyazono
  • Nu online
psy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:12:
[...]

Ik ging naar G-IDLE met mijn dochter, zij is pas 13 dus die kon ik niet alleen laten gaan.
De kaartjes gingen heel hard, ik zat klaar om ze te kopen maar toen de queue open ging waren alleen nog de Golden Circle tickets te koop (a 149 euro). Ik dacht laat ik het maar doen. Was een hele leuke dag, al was uren in de rij staan niet echt heel leuk (bij Golden Circle heb je geen assigned seat maar sta je gewoon vooraan).

Nu ben ik zelf dus geen echte K-Pop fan maar goed het was heel leuk om mee te maken. De performance was erg goed net zoals de choreografie (net zoals in hun clips).
Viel me wel op hoeveel er gegild werd vanuit het publiek, is dat normaal? Het was bijna absurd te noemen.

G-IDLE gaf in totaal 5 concerten in Europa. Ook niet echt veel maar ze waren allemaal uitverkocht neem ik aan.

YouTube: G-IDLE Brussel 16-09-2023 Queencard
Ja, bij kpop concerten wil het publiek nog best luid zijn. Vooral in Europa, en van wat ik van vrienden heb vernomen, in de VS word je echt doof als je niet uitkijkt. Vind zelf de concerten in Korea fijner dan in Europa, deels omdat je altijd gewoon een plekje kiest met je ticket, vaak ook als het staand is heb je je plekje dus je hoeft niet uren te staan wachten en te vechten voor je plek. En het publiek / de fans zijn ook gewoon wat beleefder en minder vervelend om het zo maar te zeggen :P
Oh, en je mag ook niet filmen enz, dus je zit niet de hele tijd tegen telefoons aan te kijken, wat zeker mooi meegenomen is als je niet al te lang bent zoals ik haha

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de concerten in Europa ook gewoon super tof zijn omdat de groepen er altijd een mooie show van maken :)
Had gidle bij deze tour ook een live band?

• psy

psy

Miyazono schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:45:
[...]

Ja, bij kpop concerten wil het publiek nog best luid zijn. Vooral in Europa, en van wat ik van vrienden heb vernomen, in de VS word je echt doof als je niet uitkijkt. Vind zelf de concerten in Korea fijner dan in Europa, deels omdat je altijd gewoon een plekje kiest met je ticket, vaak ook als het staand is heb je je plekje dus je hoeft niet uren te staan wachten en te vechten voor je plek. En het publiek / de fans zijn ook gewoon wat beleefder en minder vervelend om het zo maar te zeggen :P
Oh, en je mag ook niet filmen enz, dus je zit niet de hele tijd tegen telefoons aan te kijken, wat zeker mooi meegenomen is als je niet al te lang bent zoals ik haha

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de concerten in Europa ook gewoon super tof zijn omdat de groepen er altijd een mooie show van maken :)
Had gidle bij deze tour ook een live band?
Oh dat is handig, staplaatsen die gereserveerd zijn. Zou hier ook wel mogen.
Dat filmen is ook zo raar inderdaad.

Nee, er was geen liveband, alleen "ondersteuning" door extra dansers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
psy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:12:
[...]
Nu ben ik zelf dus geen echte K-Pop fan...
Zegt username psy haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

psy
Geregistreerd op 12 oktober 1999

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
psy schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:59:
[...]

psy
Geregistreerd op 12 oktober 1999

:*)
Psy's eerste nummer was in 1999 dus je weet maar nooit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
Zojuist naar IVE concert geweest. Wist eigenlijk niet dat ze concert / tour hadden want ben niet zo zeer de grootste IVE fan. Eergisteren had ik dus ook pas m'n kaartje gekocht, waren gelukkig nog een paar stoelen vrij, wss van mensen die last minute gecancelled hadden. Super leuk concert, en het is een world tour, en ik heb van wat mensen vernomen dat ze ook naar Europa gaan met deze tour. Kan het zeker aanraden mochten mensen geintereseerd zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk, een K-Pop-topic! Ik ben het genre nu aan het ontdekken. Tijdje terug keek ik 2 Zuid-Koreaanse tv-series op Netflix waardoor ZK en K-Pop op mijn radar kwamen. De vrolijke deuntjes en de gelikte choreografie spreken me erg aan. Tot nu toe ken ik nog niet veel artiesten. Blackpink, Everglow, aespa, NewJeans, Psy, BTS denk ik dan aan. Normaal luister ik deephouse, hiphop, country, soul, 80s, pop-rock (U2, Coldplay, Queen) en EDM, dus dit is een heel mooie aanvulling op een diverse muzieksmaak.

Kent iemand goede playlists op Spotify en YouTube die het volgen waard zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2024 23:48 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Zoek je naar artiesten die overlap hebben met je huidige muzieksmaak? Zelf luister in bijna uitsluitend alleen naar LOONA (en post-LOONA acts als ARTMS en Loossemble) en tripleS.

Zelf afgelopen dinsdag in Keulen naar ARTMS geweest. Was zeer geslaagd. Eindelijk HaSeul gezien nadat ze eerder niet met LOONA mee was in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sup4rdurt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:18:
Zoek je naar artiesten die overlap hebben met je huidige muzieksmaak? Zelf luister in bijna uitsluitend alleen naar LOONA (en post-LOONA acts als ARTMS en Loossemble) en tripleS.

Zelf afgelopen dinsdag in Keulen naar ARTMS geweest. Was zeer geslaagd. Eindelijk HaSeul gezien nadat ze eerder niet met LOONA mee was in Amsterdam.
Het is niet erg als het bij mijn smaak van de andere muziekstijlen past, maar ik vind het ook juist wel leuk dat K-Pop weer wat totaal anders is. Ik herken in de sound van veel van die girl crush groepen veel van de 90's, maar je hoort ook 00's pop, dub en trap erin terug. Het is alsof ze de beste en meest catchy elementen van 1990 tot 2024 op een hoop gegooid hebben en daar de leukste stukken uitgehaald hebben. Die combi met een gelikte choreografie van gekke dansjes en flitsende outfits als geheel vind ik erg leuk.

Het hoeven ook niet allemaal groepen te zijn. Ik vind het solowerk van de dames van Blackpink bijv ook leuk om te horen/volgen, maar ik kijk ook uit naar nieuw werk van de groep. Van solo-artiesten ken ik vooralsnog eigenlijk alleen Psy en Hyuna. De namen die jij noemde kende ik eigenlijk allemaal nog niet.

Ik heb net het Youtube account van K-Ville ontdekt. Dat helpt me al om veel te ontdekken wat ik nog niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tijdens de Deadline worldtour heeft Blackpink hun nieuwe single laten horen. Van de week is hij officieel uitgebracht:

YouTube: BLACKPINK - ‘뛰어(JUMP)’ M/V

Begin augustus opent er ook een Kstation op Hoog Caterijne in Utrecht. Dus wie graag merchandise enz wil hebben kan wellicht daar een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Jorgen schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:35:
Tijdens de Deadline worldtour heeft Blackpink hun nieuwe single laten horen. Van de week is hij officieel uitgebracht:

YouTube: BLACKPINK - ‘뛰어(JUMP)’ M/V

Begin augustus opent er ook een Kstation op Hoog Caterijne in Utrecht. Dus wie graag merchandise enz wil hebben kan wellicht daar een kijkje nemen.
Aardig nummer maar wat een verschrikkelijke clip 0.0

Ondertussen al een beetje je smaak kunnen vinden in het bos van de kpop artiesten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ILLIT is ook echt een leuke groep. Het verbaast me eigenlijk hoe goed veel nieuwe groepen tegenwoordig zijn. Ze komen meteen met een catchy nummer binnen.

Ifey heeft ook wel wat. Eén lid maakt sinds hun debuut steeds zo'n opvallende move waarbij ze haar haren bij elkaar bindt. Gewoon heel stijlvol. Wat mij sowieso altijd aanspreekt aan K-Pop is het visuele aspect. Echt wow, alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit en de styling is vaak next level.

Persoonlijk luister ik vooral naar vrouwelijke groepen. Niet omdat ik iets tegen mannelijke groepen heb, maar de stijl en uitstraling van girl groups spreekt me gewoon meer aan. En het is zeker niet alleen het uiterlijk. De nummers zijn vaak ook gewoon heel aanstekelijk en goed geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sup4rdurt schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Aardig nummer maar wat een verschrikkelijke clip 0.0

Ondertussen al een beetje je smaak kunnen vinden in het bos van de kpop artiesten?
Zeker!

Blackpink, Babymonster, Aespa, Le Sserafim, Ive, Illit, NewJeans, Itzy, Everglow, Katseye, Meovv, KiiiKiii, HUNTR/X, Twice, Kiss Of Life, i-dle, Rescene, Izna, VIVIZ, FIFTY FIFTY, enz.

Net als @Verwijderd luister ik het meeste naar de girlgroups.
Overigens komen BTS, Stray Kids en Tomorrow X Together ook in m'n playlists voorbij.

Vooral ook leuk om deze muziekliefde met m'n dochter te delen. Ook als zij niet thuis is, draai ik voornamelijk K-Pop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:20:
[...]

Zeker!

Blackpink, Babymonster, Aespa, Le Sserafim, Ive, Illit, NewJeans, Itzy, Everglow, Katseye, Meovv, KiiiKiii, HUNTR/X, Twice, Kiss Of Life, i-dle, Rescene, Izna, VIVIZ, FIFTY FIFTY, enz.
Die staan ook allemaal in m’n eigen K-pop-afspeellijst op Spotify! Hier te vinden, ik update ’m regelmatig zelf 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Die staan ook allemaal in m’n eigen K-pop-afspeellijst op Spotify! Hier te vinden, ik update ’m regelmatig zelf 😊
Mooie lijst!
En je hebt helemaal gelijk voor wat betreft productie en sfeer.
K-Pop is bij de meeste groepen een kwestie van zeer hoge productiekwaliteit, aanstekelijke dansjes, goede zang en gewoon fijn om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand vandaag al bij K-Station in Utrecht (Hoog Catherijne) geweest?
Ze zouden vandaag open moeten gaan, maar volgens de website van het winkelcentrum zijn ze dicht.
Ik kan nauwelijks recente informatie vinden.

Pagina: 1 2 Laatste