Sony Vaio PCG-91111m Processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan199269
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 14:34
Hoi Hoi!

Ik heb een vraagje.
Ik ben zelf in bezit van een Sony Vaio PCG-91111m, nu vroeg ik mij af of het mogelijk was de processor hiervan een upgrade te geven naar een i5.

Standaard zit in deze laptop een i3 processor.

Het is eigenlijk gewoon een probeersel wat ik wil doen om er een i5 in te zetten.
Ben verder niet ontevreden over hoe hij het nu doet.

Ik hoor graag of iemand dit weet, ik kan het zelf niet vinden op google of op forums.

Groetjes,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrustNobody
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 18:05
Welk type moederbord zit erin? Als je dat weet kan je kijken of je moederbord een i5 processor ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan199269
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 14:34
Ja daar kom ik dus niet achter, zowel als ik kijk op de laptop als in windows zelf.
Het is de Sony Vaio PCG-91111m meer weet ik niet.

Hij heeft nu een i3 met 4gb ddr3 ram geheugen en een hd5450 videokaart als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340046

Dit kun je o.a. bekijken met het programma CPU-Z

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 22:02
De vraag of de CPU van een laptop te upgraden is, komt elke maand wel een keer voorbij.
Je moet er rekening mee houden dat de koeling van een laptop niet bijzonder goed is in de meeste gevallen.
Verder moet je rekening houden met een hoger energieverbruik (niet altijd het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

dieselross schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:47:
De vraag of de CPU van een laptop te upgraden is, komt elke maand wel een keer voorbij.
Je moet er rekening mee houden dat de koeling van een laptop niet bijzonder goed is in de meeste gevallen.
Verder moet je rekening houden met een hoger energieverbruik (niet altijd het geval).
Met als toevoeging dat meestal informatie met betrekking tot CPU upgrades erg gebrekkig is, net als het achterhalen van het moederbord (al achterhaal je het moederbord, de fabrikant geeft geen info).
Zelden dat een OEM laptop een fatsoenlijke list heeft met mogelijke CPU upgrades, meestal is hun motto 'Wil je sneller? koop een andere laptop'.

Wil niet zeggen dat het niet kan, maar over het algemeen is een CPU upgrade bij een laptop aanzienlijker lastiger dan bij een desktop (al kunnen OEM desktops soms ook knap lastig zijn door gebrekkige informatie/support). Metname het BIOS support gedeelte kan een groot probleem zijn, die zijn zo gestript van features, en mogelijk supporten ze andere CPU's niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Nemesizz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Met als toevoeging dat meestal informatie met betrekking tot CPU upgrades erg gebrekkig is, net als het achterhalen van het moederbord (al achterhaal je het moederbord, de fabrikant geeft geen info).
Zelden dat een OEM laptop een fatsoenlijke list heeft met mogelijke CPU upgrades, meestal is hun motto 'Wil je sneller? koop een andere laptop'.

Wil niet zeggen dat het niet kan, maar over het algemeen is een CPU upgrade bij een laptop aanzienlijker lastiger dan bij een desktop (al kunnen OEM desktops soms ook knap lastig zijn door gebrekkige informatie/support). Metname het BIOS support gedeelte kan een groot probleem zijn, die zijn zo gestript van features, en mogelijk supporten ze andere CPU's niet eens.
Valt heel erg mee zolang in dezelfde serie dezelfde laptop aanwezig is met een snelere cpu.
En waarom een i5 als je voor 100 euro al een i7 3610qm 2.3GHz kan krijgen met 8MB cache.
Pagina: 1