Homevideo organisatie app (tag-based)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Ik ben al een paar weken bezig het oude video-camera archief van vroeger over te zetten naar mijn NAS. Ik heb nu een stapel mappen met filmpjes, maar het liefst zou ik dit slimmer organiseren.

Op internet zie ik veel tutorials over het organiseren van filmpjes mbv iMovie etc, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een applicatie waar ik tags kan hangen aan bepaalde clips. Dan kan ik namelijk gerichter zoeken op bijvoorbeeld: [Persoon A] [Wintersport] en dan krijg ik alle clips waar die persoon in voor komt.

Ik zoek veel rond, maar kom eigenlijk elke keer bij workarounds voor iMovie uit. Iemand tips?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

World Citizen

FreeReef.nl

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:36:
Ik ben al een paar weken bezig het oude video-camera archief van vroeger over te zetten naar mijn NAS. Ik heb nu een stapel mappen met filmpjes, maar het liefst zou ik dit slimmer organiseren.

Op internet zie ik veel tutorials over het organiseren van filmpjes mbv iMovie etc, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een applicatie waar ik tags kan hangen aan bepaalde clips. Dan kan ik namelijk gerichter zoeken op bijvoorbeeld: [Persoon A] [Wintersport] en dan krijg ik alle clips waar die persoon in voor komt.

Ik zoek veel rond, maar kom eigenlijk elke keer bij workarounds voor iMovie uit. Iemand tips?
IMovie kan dat ook zover ik weet... Ik ben al een tijdje over naar Final Cut... en daar kan het sowieso mee. Erg handige functie.

Apple gaat ervanuit dat je niet naar mappenstructuur kijkt.. en dat je altijd werkt met TAGS.... zowel voor muziek als films en photo's.. Ik mag dus aannemen dat dit ook in iMovie zit.

evt hier meer sumiere info...
http://www.apple.com/findouthow/movies/imovie08.html#keyword
http://www.macprovideo.co...eo-clips-imovie-11-part-1

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Verdomd, je hebt gelijk. Hoe kan ik daar nou overheen hebben gekeken en ben ik direct naar alternatieve software gaan kijken. |:( Thanks!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.