Toon posts:

2e beeldscherm werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had al even in het dual monitor topic gekeken, maar kon het zo niet vinden. Het probleem is hetvolgende:

Gister heb ik een 2e beeldscherm ontvangen die ik graag wil gebruiken als 2e scherm op mijn pc.
Ik heb een ATI Radeon HD 6870 videokaart. (Hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://techstroke.com/wp-content/uploads/2011/02/ATI-Radeon-HD-6870-And-HD-6850-Reviewed1.jpg

Nu had ik mijn eerste beeldscherm altijd in dat onderste slot gedaan met zo'n VGA-DVI? verloop stekker, en dat werkt perfect. Vandaag kreeg ik dus mijn 2e scherm, die ook weer alleen een VGA stekker heeft, dus moest ik deze weer met een verloop stekkertje inplugbaar maken en heb deze in het slot erboven geplaatst.

Echer, nu ik het 2e beeldscherm wil gebruiken, zegt hij dat hij geen VGA signaal ontvangt, dus ook niet werkt. Ik heb voor de zekerheid (om te testen of het niet aan het scherm lag) de 2 schermen eens met elkaar verwisseld, en als ik het nieuwe scherm in het 'slot' doe waar mijn oorsprongkelijke monitor al in zat, werkt deze gewoon.

Het lijkt net of het bovenste slot geen signaal doorgeeft dus.
Ik zelf heb al rondgezocht naar eventuele oplossingen, maar ik kan er niet echt veel wijzer van worden.
Sommige mensen zeggen weer dat je die andere DVI ingang moet activeren via de bios, andere zeggen weer dat het gewoon niet werkt op deze videokaart en dat ik een HDMI ingang moet proberen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat iemand hier me een beetje verder kan helpen.
Als er nog andere informatie van belang is, dan hoor ik dat graag.

Alvast hartstikke bedankt!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:04
Kort antwoord, de videokaart kan maar via 1 port een VGA signaal sturen. Dus je kan maar 1x een verloopje gebruiken om een scherm aan te sluiten via DSUB, de blauwe poort normaal. Stom, ik wist het zelf ook niet toen ik een 6870 haalde, uit eindelijk opgelost door 2 videokaarten te draaien. Scherm 2 en 3 zitten op de extra kaart (9600GT) zodat scherm 1 de volle kracht uit de main GPU (6870) kan halen.

Je opties:
  • koop een scherm met DVI, HDMI of DP
  • plaats een tweede kaart
  • koop een DP > VGA verloopje, de goedkoopste voldoen al tot resoluties 1920*1080.

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:41:
Kort antwoord, de videokaart kan maar via 1 port een VGA signaal sturen. Dus je kan maar 1x een verloopje gebruiken om een scherm aan te sluiten via DSUB, de blauwe poort normaal. Stom, ik wist het zelf ook niet toen ik een 6870 haalde, uit eindelijk opgelost door 2 videokaarten te draaien. Scherm 2 en 3 zitten op de extra kaart (9600GT) zodat scherm 1 de volle kracht uit de main GPU (6870) kan halen.

Je opties:
  • koop een scherm met DVI, HDMI of DP
  • plaats een tweede kaart
  • koop een DP > VGA verloopje, de goedkoopste voldoen al tot resoluties 1920*1080.
Bedankt voor het duidelijke antwoord!
Ik was er zelf altijd heilig van overtuigd dat het geen probleem zou zijn, maar weer iets geleerd dus!

Dus als ik een DP > VGA verloopje neem en vervolgens deze in de videokaart stop, moet hij hem herkennen?

Dan is de goedkoopste optie inderdaad een DP > VGA verloopje (zou je me eentje kunnen aanraden? Hier is ook nogal keuze in, net zoals met HDMI kabels).

Hieronder wat specificaties van het '2e scherm'.
(I.v.m. het verloopje).

19 in Widescreen Thin Film Transistor LCD Active Matrix TV
1000:1 Contrast Ratio and Resolution at 1440 x 900
High Bandwidth Digital Content Protection
Standard 15 Pin D Sub Analog and Advanced DVI D Digital Interfaces
15.0 Lbs (WxLxH) 14.9" x 6.4" x 18.2"

Alvast bedankt voor de hulp.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:25:
[...]
Waarom sluit je je monitor niet gewoon met DVI aan ?!

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:30:
[...]

Waarom sluit je je monitor niet gewoon met DVI aan ?!
Het scherm is niet 'nieuw', maar 2e hands. Het enige wat ik aan kabels heb, is dus de VGA kabel + stroomkabel. Dus ik kan alleen met een verloopje in mijn DVI poort doen, waar ik er 2 van heb op mijn videokaart.

Wat Zandpad opmerkte, is dat de videokaart schijnbaar maar 1x zo'n signaal kan geven. Ik heb dus nu 2 schermen beide op een DVI aansluiting gedaan. Mijn hoofdscherm zit op de onderste en dat 'nieuwe' zit op de bovenste, maar daar geeft hij dus geen signaal.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Dan haal je een dvi-kabel en dan is het probleem opgelost?
Edit: of een HDMI-DVI kabel?

[ Voor 20% gewijzigd door Rye op 05-10-2012 09:39 ]

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Is die DP -> VGA geen optie? Lijkt mij simpeler aangezien de stekker van dat beeldscherm zelf VGA is.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:46:
Is die DP -> VGA geen optie? Lijkt mij simpeler aangezien de stekker van dat beeldscherm zelf VGA is.
waarom zou je in godsnaam het "simpeler" vinden een verloopje te nemen voor een analoog signaal als je het scherm gewoon direct digitaal kan aansturen? Die kabel kost geen ruk. Als jij persé een DP->VGA adapter wil halen moet je dat vooral doen. Ik had nog nooit gehoord dat een videokaart geen 2x VGA kan uitsturen: ik weet niet waar die beperking hem in zit, maar als dat is dat je videokaart enkel 1x een analoog signaal kan uitsturen, heb je een actieve adapter nodig. Die zijn enkele tientjes t.o.v. een DVI kabel van een paar euro.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei; Ik heb er verder ook niet veel verstand van en moet ook maar blindelings vertrouwen op mensen die het wel weten. Mijn videokaart heeft 2 DVI poorten .. Om mijn monitoren te kunnen aansluiten (die zijn uitsluitend VGA) moet ik dus altijd een DVI verloop stukje tussen die VGA en DVI doen zodat ik ze überhaupt kan inpluggen in mijn kaart.

Dus op de een of andere manier moet ik het VGA signaal omzetten naar óf HDMI óf naar een DP. Meer aansluitingen zitten er simpelweg niet op m'n scherm. Mijn scherm heeft uitsluitend een VGA ingang.

• LiquidT_NL
Waarom post je dan de specs van je scherm die zeggen:
En nu zeg je dat ze uitsluitend VGA zijn?

Kijk het is heel simpel: 1 van die schermen gaat gewoon via VGA, geen probleem. Voor het tweede scherm moet je iets creatiever zijn:
1. gebruik DVI kabel (mits die 2e monitor dat heeft)
2. plaats een extra kaart
3. gebruik een verloopje

1 is obvious en de voorkeur naar mijn mening. 2 Is een beetje last-resort. 3 zou kunnen werken, maar als het klopt wat Zandpad zegt en dat je kaart maar 1 VGA signaal kan uitsturen (mogelijk maar 1 DAC?), zul je toch echt een actieve adapter moeten halen, die duurder zijn

Even een tip: je PC stuurt een signaal NAAR het scherm. Dus je zet VGA signaal om naar HDMI/DP, niet andersom.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik denk dat een passief Displayport naar VGA verloopje ook niet gaat werken.

De reden dat dit niet werkt (en waarom je bijv. ook Displayport moét gebruiken bij 3 of meer monitoren setups) is dat de grafische kaarten bijna allemaal slechts één (in dit geval) of twee TMDS transmitters hebben. Dit systeem wordt gebruikt om DVI/HDMI signalen te verzenden, of om deze eerst om te zetten naar VGA en daarna te verzenden. In uitzonderlijke gevallen wordt op custom kaarten een derde ingebouwd.

Jouw kaart heeft schijnbaar maar 1 transmitter die een Digitaal (DVI/HDMI) signaal naar VGA (analoog) om kan zetten, en kan dus maar 1 VGA signaal verzenden ongeacht of je dit nu met een passief verloopje op de DVI/DP aansluiting prikt. Wellicht dat er ook een tweede TMDS transmitter in zit die alleen DVI/HDMI verstuurt.. maar dat weet ik niet. In dat geval zal een DVI kabel tussen grafische kaart en monitor voldoende zijn.

Als er geen 2e transmitter in zit, moet je je monitor via de Displayport aansluiting aansluiten, want DP gebruikt deze clock niet. Het is hierdoor ook mogelijk om het DP signaal met een actief verloopje om te toveren naar DVI/VGA etc. Deze verloopjes zijn echter niet heel goedkoop.

[ Voor 0% gewijzigd door Nixy op 05-10-2012 11:10 . Reden: typo ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• LiquidT_NL
Nixy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:50:
Wellicht dat er ook een tweede TDMS transmitter in zit die alleen DVI/HDMI verstuurt.. maar dat weet ik niet. In dat geval zal een DVI kabel tussen grafische kaart en monitor voldoende zijn.

Als er geen 2e transmitter in zit, moet je je monitor via de Displayport aansluiting aansluiten, want DP gebruikt deze clock niet. Het is hierdoor ook mogelijk om het DP signaal met een actief verloopje om te toveren naar DVI/VGA etc. Deze verloopjes zijn echter niet heel goedkoop.
Het is een 6870. Persoonlijk ken ik geen enkele moderne kaart, of heb ik er een in de afgelopen jaren gezien, die maar 1 TDMS heeft. Ik heb zelf ook een 6870, en die heeft ook gewoon een TDMS. Ik zou zeggen dat het euvel voorbij is als de monitor met DVI kan worden aangesloten.

• Nixy
Waarschijnlijk zitten er ook inderdaad twee in, maar doet er slechts één DVI naar VGA omzetten (kostenbesparing van een paar centen, goed bezig jongens!).

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Topicstarter
Op de kaart staat trouwens bij 1 DVI slot (VGA ONLY) naast. Bij dat DVI slot eronder niet.

Nu heeft mijn eigen scherm die ik al had, wel een DVI ingang in het scherm. Zou het dan een oplossing zijn om een DVI-DVI kabel te halen en die te gebruiken in plaats van de VGA?

Dan moet ik wél alsnog het tweede scherm met een VGA-DVI verloopje aansluiten, maar ik neem aan dat die dan op het bovenste slot moet waar (VGA ONLY) staat?

• LiquidT_NL
Nixy schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:03:
Waarschijnlijk zitten er ook inderdaad twee in, maar doet er slechts één DVI naar VGA omzetten (kostenbesparing van een paar centen, goed bezig jongens!).
Precies. Drama.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:06:
Op de kaart staat trouwens bij 1 DVI slot (VGA ONLY) naast. Bij dat DVI slot eronder niet.

Nu heeft mijn eigen scherm die ik al had, wel een DVI ingang in het scherm. Zou het dan een oplossing zijn om een DVI-DVI kabel te halen en die te gebruiken in plaats van de VGA?

Dan moet ik wél alsnog het tweede scherm met een VGA-DVI verloopje aansluiten, maar ik neem aan dat die dan op het bovenste slot moet waar (VGA ONLY) staat?
Ja. Dan is het allemaal opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Precies. Drama.

[...]

Ja. Dan is het allemaal opgelost.
Ok, dan ga ik dat zo meteen even regelen.
Ja ik ben zelf niet echt heel technisch in die dingen. Ik dacht bijvoorbeeld dat zo'n verloopje het signaal omzette van VGA naar DVI, maar dat is dus niet zo?.

Nu klinkt het best logisch. Alleen het ene slot ondersteunt dus VGA en die eronder niet.

Nog even voor de zekerheid: Op mijn eigen scherm zit een poort die : 'Dvi-D' in heet. Is dat verder ook nog van belang bij de aanschaf van een DVI kabel of is iedere DVI kabel prima?

Alvast bedankt voor de hulp en ik laat wel weten of het gelukt is!

• Zandpad
Dat valt dus vies tegen. Voordat ik 2 kaarten gebruikte had ik hier gewoon een DP > VGA verloopje naar een 20" 1600*900 scherm, deed het prima! Wat ik wel lees en hoor is dat het wisselende resultaten kan hebben, bij sommige mensen en kaarten werkt het, andere krijgen het totaal niet aan de praat.

Maar wel eensch met gewoon een DVI kabel halen. Waar woon je in de buurt? Ik heb er nog wel 10 liggen hier...
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:17:
Nog even voor de zekerheid: Op mijn eigen scherm zit een poort die : 'Dvi-D' in heet. Is dat verder ook nog van belang bij de aanschaf van een DVI kabel of is iedere DVI kabel prima?
Het verschil tussen DVI-D en DVI-I is dat D alleen digitaal signaal heeft terwijl een I staat voor intergrated oftewel digitaal en analoog.

[ Voor 42% gewijzigd door Zandpad op 05-10-2012 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Dat valt dus vies tegen. Voordat ik 2 kaarten gebruikte had ik hier gewoon een DP > VGA verloopje naar een 20" 1600*900 scherm, deed het prima!

Maar wel eensch met gewoon een DVI kabel halen. Waar woon je in de buurt? Ik heb er nog wel 10 liggen hier...
Ik zelf woon in Sneek. Heb al een kabel gevonden trouwens (vriend had nog 1 liggen) maar dat is wel Dvi-D dual link. Zou dat goed komen?

• Zandpad
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

Ik zelf woon in Sneek. Heb al een kabel gevonden trouwens (vriend had nog 1 liggen) maar dat is wel Dvi-D dual link. Zou dat goed komen?
Zou prima moet werken. Sneek is helaas wat te ver voor mij. Probeer het uit zou ik zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Zou prima moet werken. Sneek is helaas wat te ver voor mij. Probeer het uit zou ik zeggen!
Nou, ik zal die kabel zo eens halen en het uitproberen. Ik laat weten of het lukt! ;)

• Nixy
[...]

Ja ik ben zelf niet echt heel technisch in die dingen. Ik dacht bijvoorbeeld dat zo'n verloopje het signaal omzette van VGA naar DVI, maar dat is dus niet zo?.
Nee, dit is niet zo. Een passief verloopje laat het signaal alleen door een andere aansluiting lopen. Als je een VGA monitor met een VGA-DVI verloopje op een DVI port prikt, laat je het VGA signaal door de DVI port lopen. Alleen actieve verloopjes zetten het signaal om.
Nu klinkt het best logisch. Alleen het ene slot ondersteunt dus VGA en die eronder niet.
Ene slot is dan DVI-I en het andere DVI-D, zoals hierboven is uitgelegd ;)

• LiquidT_NL
[...]

Nee, enkel de vorm is anders. Je DVI aansluiting geeft dus gewoon een VGA signaal.
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:30:
[...]
Dat valt dus vies tegen. Voordat ik 2 kaarten gebruikte had ik hier gewoon een DP > VGA verloopje naar een 20" 1600*900 scherm, deed het prima! Wat ik wel lees en hoor is dat het wisselende resultaten kan hebben, bij sommige mensen en kaarten werkt het, andere krijgen het totaal niet aan de praat.
Mijn broer heeft een kabelwinkel en verkoopt veel adapters, maar ik maak zelden mee dat mensen het niet aan de praat krijgen (behalve dan bij vage situaties, zoals een derde monitor aansluiten)

• Zandpad
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:47:
Mijn broer heeft een kabelwinkel en verkoopt veel adapters, maar ik maak zelden mee dat mensen het niet aan de praat krijgen (behalve dan bij vage situaties, zoals een derde monitor aansluiten)
Goed, ik werk dan ook in een zaak waar mensen komen als je ze problemen hebben met hun computer :P

• LiquidT_NL
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Goed, ik werk dan ook in een zaak waar mensen komen als je ze problemen hebben met hun computer :P
Haha, ok. Nou ja goed, fijn om in het achterhoofd te houden dan :P Is dit dan specifiek weggelegd voor actief? Want passieve adapters zou toch echt geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank mensen!

Ik heb mijn eigen monitor nu met een DVI kabel gedaan (ipv de VGA) en heb deze op het andere slot geplaatst.
Vervolgens heb ik het andere beeldscherm aangesloten op de VGA ingang en het werkt prima nu :)

Het is dus nu wel duidelijk dat de kaart maar 1x een VGA signaal kan 'lezen'. Die andere poort is uitsluitend DVI.

Opgelost dus!

• Zandpad
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Haha, ok. Nou ja goed, fijn om in het achterhoofd te houden dan :P Is dit dan specifiek weggelegd voor actief? Want passieve adapters zou toch echt geen probleem moeten zijn.
Tot bepaalde resoluties werken passieve adapters om een of andere reden prima. Actieve adapters heb ik nog nooit nodig gehad. Oh nee 1x op een 50" wandscherm voor een beurs, klant wilde actief kunnen presenteren.

Rudy8292 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:55:

Hertelijk dank mensen!

Ik heb mijn eigen monitor nu met een DVI kabel gedaan (ipv de VGA) en heb deze op het andere slot geplaatst.
Vervolgens heb ik het andere beeldscherm aangesloten op de VGA ingang en het werkt prima nu :)

Het is dus nu wel duidelijk dat de kaart maar 1x een VGA signaal kan 'lezen'. Die andere poort is uitsluitend DVI.

Opgelost dus!
Graag gedaan :)

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:55:
Nogmaals, je ziet de verhouding tussen PC en monitor verkeerd om. Je monitor 'leest' het signaal dat je PC naar de monitor toe stuurt, niet andersom ;)
Zandpad schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Tot bepaalde resoluties werken passieve adapters om een of andere reden prima. Actieve adapters heb ik nog nooit nodig gehad.
Ik moet ook zeggen dat ik vaak wel een marge in acht neem en niet op de grens van de bandwidth ga zitten :+

Verwijderd

Beste Allemaal,

Newby, sinds vandaag, dus weet niet of ik hier goed zit, excuus hier voor!!

Ik heb het probleem dat mijn eerste (HP W2207H *22INCH) en mijn tweede (SAMSUNG SYNC MASTER *19INCH) beeldschermen altijd netjes hebben gewerkt 2 jaar lang nooit een probleem gehad). Ik heb er een afgesloten voor 'n lanparty en aangesloten vandaag en 't blijkt niet meer te werken.

specs van mijn PC:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10830472_10152596467533985_8531580585402026019_o.jpg

Feiten:

Videokaart: HD RADEON 5700 (1GIG) prima kaartje (gedateerd, net als de hele pc)
Beelscherm 1: HDMI bovenste videopoort
Beelscherm 2: DVI Onderste videopoort

Beeldschermen starten samen op, dat gaat goed, maar als windows bureaublad word weergegeven op 1, slaat 2 op een zwart scherm. Als ik dan de instellingen controleer in windows, staat hij aangegeven als DONKER scherm, maar word wel herkend, hij is alleen NIET blauw...? zie foto hier boven.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10479393_10152596467543985_8235611073254978397_o.jpg

Als ik dan vervolgens naar CATALYST ga zie ik dat die hem niet herkend in uitbreiden maar wel in dupliceren en dan doet die dat wel!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10655205_10152596543693985_6015919796886550643_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10835321_10152596543718985_4413313568224344928_o.jpg

Dus: Dupliceren lukt wel?! en heb ik het bureau blad op twee beeldschermen in de hoogste resolutie van de 22 inch?

Dus ik heb ook de resoluties aangepast dat de 19 inch niet een ''te grote'' resolutie pakt van de 22 inch, (ook al heb ik hiervoor altijd op 1440 x 900 gedraaid)

Ik ben radeloos! echt heel irritant probleem. kan iemand mij helpen???

Vriendelijke groet,

Cyriel 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(
Pagina: 1