Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twitter news feed bar/ticker/scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• SparcoNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 11:48
Beste tweakers,

Om te beginnen had ik geen idee waar ik dit het beste kon plaatsen, en heb hier voor gekozen.

Wij willen graag onze sporthal/volleybalvereniging wat toffer maken.
Nou hadden we laatst het idee om een twitter feed op onze schermen te zetten.

We hebben in de sporthal 3 schermen via een laptop aangestuurd en daar draait momenteel een powerpoint op.
Best wel basic. Maar effectief met welke kleedkamer voor wie is bedoeld. En voor de sponsors en dergelijk.

Nou leek het of tof om onder aan in het scherm een twitter feed te hebben. Een soort scrolling text bar.
En wat doe je dan ? GOOGLE,, maar nee,, ik kan niet echt iets vinden.
Het zou kunnen liggen aan mijn zoektermen maar zo als in de titel heb ik de benamingen geprobeerd.

Wie o wie kan mij hier mee op weg helpen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
(heel verhaal getypt over visible tweets (.com), maar het hoeft niet fullscreen).

Oplossing 2: Xibo narrowcasting (xibo.org) Kan je zelf een schermindeling mee maken, meen ook dat het powerpoint ondersteunde, maar als je alleen maar afbeeldingen met af en toe een nieuwsbericht erin doet kan xibo dat ook overnemen.

Hebben dat zelf bij een bakker draaien, twitter feed erin, foursquare feed (via rss), zijn aanbiedingen, enkele mooie video's en een prijslijst. Stond ook ooit een rss feed met lokaal nieuws en weer op (meen via buienradar widget)

Nadeel is dat je even bezig bent met configureren en je een pc moet hebben met met voorkeur linux (destijds ubuntu 10.04, weet niet of 12.04 al ondersteunt wordt) en een webserver waar al het spul in basis op staat, daarna wordt de meeste media lokaal gecached.

• SparcoNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 11:48
Okey, dat valt net buiten mijn comfort zone.

Een schermindeling heeft me wel op ideeën gebracht en zal daar eens wat meer op rond zoeken.
Maar dan heb ik nog niks wat daadwerkelijk de feed bar zelf is

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 11:32

samo

yo/wassup

De term waar je op zou kunnen zoeken is Narrowcasting. Dat zijn systemen welke gericht zijn in het aanbieden van informatie op schermen vanuit verschillende bronnen.
Misschien dat je daarop kan zoeken en kijken in welke mate die systemen aan jouw verwachtingen voldoen (en dat met ons delen). En wellicht zijn er tweakers met goede suggesties.
Heel misschien heeft je topic in Client Software Algemeen dan een mooie plek.
Move: IM > CSA

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana