Toon posts:

Windows Secure Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een onderdeel van mijn applicatie willen uitvoeren als een andere gebruiker. Omdat ik het graag veilig wil houden zou ik de "Secure Desktop"-mode willen gebruiken.

Nu begrijp ik al dat ik daar geen eigen schermen op kan plaatsen maar weet iemand hoe ik deze Desktop-mode kan aanroepen middels de "Uitvoeren als een andere gebruiker" optie? De "Secure Desktop" lijkt alleen te werken wanneer je "Als Administrator uitvoeren" gebruikt.

Het is de bedoeling dat mijn App de gebruiker om credentials vraagt en vervolgens met dit account de nodige netwerk-koppelingen maakt. Om vervelende troyan-software tegen te gaan wil ik dus "Secure Desktop" gebruiken.

Iemand enig idee? Of heeft iemand wellicht een ander idee om keyloggers tegen te gaan zonder dat PC's steeds afgemeld & aangemeld moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar de UAC prompt op een secure desktop komt, is om afluisteren van de authenticatie te voorkomen. De applicatie die vervolgens draait, kan door malware alsnog beïnvloed worden. Om dat echt tegen te gaan, zal je naar wat uitgebreider moeten zoeken dan de Windows Secure Desktop van UAC.

Commandline FTW | Tweakt met mate