[W7-W XP] Herstellen shared drive toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Een tijd lang heb ik me steeds afgevraagd waarom toegang tot shared drives opeens niet meer kan. Dat gebeurt vanuit Windows XP naar Windows 7 shares.
Normaal zou dat geen probleem zijn.

Ik heb sinds kort ontdekt hoe ik de probleem kan reproduceren. Ik zal even zeggen wat ik heb kunnen achterhalen.

- De shares op W7 zijn allemaal op "Iedereen" volgevinkt, dus lees en schrijf toegang.
- Zodra Windows 7 net opgestart is, kan ik vanuit Windows XP shares normaal benaderen, files lezen en ook files wegschrijven. Niks aan de hand, zou je denken.
- Voorheen viel de shares opeens weg na weekje gebruik in Windows XP en krijg ik melding dat drive niet meer toegankelijk en er is geen venster om login en password in te vullen (die was allang ingevuld).
- Ik moet Windows 7 herstarten om shares toegang te herstellen voor Windows XP.
- Netwerk aan/uit zetten tijdens blokkering shares helpt niet. Herstart XP ook niet.
- Tijdens blokkade kan ik vanuit andere W7 computer wel de shares van W7 benaderen. Dus er is niks mis aan shares zelf, het is dus regeling binnen W7 met oudere WXP.

Ik ontdek pas kort dat shares toegang voor Windows XP opeens gebroken/geblokkeerd is als ik bezig ben met andere W7 pc bestand te schrijven naar W7 share. Als ik tegelijk met Windows XP die lopende share gaat bekijken is het ineens gebroken. Hierna kan het niet meer erin met WXP..
Ik moet tot nu toe opletten dat ik niet Windows XP gebruik als er verkeer is tussen W7 pc-W7 pc, anders wordt het geblokkeerd. Dan kan ik alleen zaken overzetten of bekijken met andere W7 pc.

Herstarten W7 is niet de mooie oplossing. Het gaat wel om een bijzondere probleem, dat kennelijk in toegang controle van W7 zit, waardoor toegang tot WXP pc geweigerd wordt, maar met andere W7 nog niks aan de hand.
Ik hoop dat je iets ziet in mijn probleem en misschien hoef ik ergens alleen een service even herstarten zodat toegang hersteld kan worden zonder herstart hele W7, en kan ik snel weer met WXP pc de share benaderen.

Heeft iemand een idee hoe het opgelost kan worden? Dank je wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

W7 heeft voor het delen van bestanden de mogelijkheid om een hogere versleuteling te gebruiken die niet ondersteund wordt door oudere versies van Windows. Kijk eens of hier iets verandert. Heb je ook je logboeken geraadpleegd in de Event Viewer? Die zal toch wel wat te melden hebben?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Welke logboeken in W7 moet ik doornemen?
Enige wat ik zie is dat ik geen machtigingen meer heb.

En bij normaal gebruik zonder ander W7 pc ertussen gaat het alles prima. Het is wel apart om te zien dat machtigingen veranderen zodra W7 en WXP tegelijk gaan lopen, dan wordt WXP buitenspel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beetje inzet kan geen kwaad hier. Er zijn maar 3 nuttige logboeken, kleine moeite om die even te lezen.

Heb je ook gedacht aan concurrent verbindingen e.d.?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
W7 heeft wel meer logboeken. Ik heb maar even controle aangezet om te kijken of er een weigering is gemeld. Maar dit gaat lang duren om alles tot in puntjes te doorzoeken. Op dit moment geen bruikbare info gezien.

Ik wacht daarom even of er meer tips zijn. Ik weet zelf niks van deze sharing probleem, want ik heb zelf niet eerder rare problemen gezien. Daarom heb ik geen kennis op deze gebied.

Morgen kijk ik verder, het wordt al laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Is hier ooit een oplossing voor gevonden. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Ben er al de hele middag mee bezig, maar krijg het niet opgelost...
Pagina: 1