Modem-Router Canaal Digitaal vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 18:24
Geachte tweakers,

Onlangs zij we overgestapt van ADSL Internet + bellen van KPN naar Canaal Digitaal, van hun kregen we een nieuwe router opgestuurd namelijk de zyxel p-2601hn deze voldoet echter niet aan onze wensen, als ik films (6-12GB) draadloos probeer te streamen stotteren ze constant en ook de bedraade snelheid is niet ideaal om bestanden te delen over het netwerk.

Nu heb ik al wat research gedaan door flink te googlen alleen lopen de antwoorden nogal uiteen, sommig zeggen dat het niet mogelijk is om de modem/router te vervangen, andere zeggen dat je telefoon niet meer werkt of dat je erg veel instellingen moet veranderen in de router (ben hier niet zo in thuis). Toch was mijn oog ondertussen gevallen op de Netgear DGN3500 seze heeft in ieder geval een losse dsl/telefoon aansluiting die we hier thuis ook gebruiken.

Hopelijk kan iemand me uitleggen of het kan werken met een duidelijke uitleg, mocht je meer informatie nodig hebben van mijn kant dan moet je dit maar even aangeven.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Die Netgear kan geen VOIP aan.
Ik neem aan dat je telefonie wilt behouden. Dus die valt af.

Je kan de Zyxel vervangen, geen probleem.
De verbindingsgegevens en de telefoniegegevens staan in de Zyxel.
Daarmee kan je elke modem/router met VOIP inzetten.

Is het niet een beter alternatief om een router achter de Zyxel te zetten?

• Extace666
K na wat research zijn die met VOIP wel een stuk duurder ~100euro meer. Ik wil eigenlijk het liefst maar 1 kastje in de meterkast maar dit is mij ook van de zotte. Een router aansluiten regelt puur en alleen het internet bedraad/draadloos?

Verwijderd

Extace666 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:42:
Een router aansluiten regelt puur en alleen het internet bedraad/draadloos?
Nee, de Zyxel regelt het internet/telefonie.

Een router er achter kan er voor zorgen dat je interne netwerk (streamen bijvoorbeeld), stabieler/sneller wordt.

Hoe was het netwerk voordat de Zyxel het regelde?
Kon je toen wel zonder haperingen 10Gb films draadloos streamen bijvoorbeeld?

• Extace666
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:48:
[...]

Nee, de Zyxel regelt het internet/telefonie.

Een router er achter kan er voor zorgen dat je interne netwerk (streamen bijvoorbeeld), stabieler/sneller wordt.

Hoe was het netwerk voordat de Zyxel het regelde?
Kon je toen wel zonder haperingen 10Gb films draadloos streamen bijvoorbeeld?
Ja hiervoor hadden we een KPN experia Box en dat ging moeiteloos tot 15GB, heb toch maar even gekeken en denk dat een kabel trekken de goedkoopste optie is voor ons 10 euro voor 20meter en dan is het ook meteen stabieler denk ik. Misschien switch ertussen zetten ofzo kon er een van een vriend kopen 8slot gb switch voor ook 10euro.