Budgetphone Prepaid duurder geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Het standaard prepaid account van budgetphone heet sinds vandaag "budgetphone uno". Het nieuwe prepaid nummer gaat €15 / jaar kosten.

Naast de verhoging zijn ook een 2-tal wijzigingen doorgevoerd in het portal van de VoIP aanbieder.

Met een prepaid account is het niet meer mogelijk om via e-mail de voicemail binnen te krijgen en je kunt de lengte van het overgaan niet meer aanpassen.

Dat de kosten omhoog gaan is iets van deze tijd, maar dat je bepaalde instellingen nog alleen met een post-paid account kan wijzigen is natuurlijk wel jammer. Hopelijk wordt dit nog teruggedraaid.

Edit: url toegevoegd
Het nieuwe prepaid abonnement

[ Voor 9% gewijzigd door marigo op 04-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsat
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 15:48
We kunnen ook overstappen naar http://www.cheapconnect.net/nl/tarieven.php
Voor nog geen 9 euro per jaar! (nummerbehoud kost € 5,00 € 2,00 eenmalig)

Prepaid voip heeft u onder andere de volgende functies:
1 Gratis bellen naar alle nummers van CheapConnect.
2 Doorschakelen
3 Nummer weergave

[ Voor 51% gewijzigd door hamsat op 04-12-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:54:
Het standaard prepaid account van budgetphone heet sinds vandaag "budgetphone uno". Het nieuwe prepaid nummer gaat €15 / jaar kosten.

Naast de verhoging zijn ook een 2-tal wijzigingen doorgevoerd in het portal van de VoIP aanbieder.

Met een prepaid account is het niet meer mogelijk om via e-mail de voicemail binnen te krijgen en je kunt de lengte van het overgaan niet meer aanpassen.

Dat de kosten omhoog gaan is iets van deze tijd, maar dat je bepaalde instellingen nog alleen met een post-paid account kan wijzigen is natuurlijk wel jammer. Hopelijk wordt dit nog teruggedraaid.

Edit: url toegevoegd
Het nieuwe prepaid abonnement
Er staat toch o.a. echt op de pagina waar je naar linkt:

Standaard bij alle voip-abonnementen:

- gratis voicemail2email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-07 19:01
Zijn er ook andere alternatieven voor budgetphone dan cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 12:50
Het viel mij ook op dat nummer portering ook niet kan naar de uno variant. Dus ik ga toch op zoek naar een alternatief waar ik de accounts naar overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

capsoft schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:02:
Het viel mij ook op dat nummer portering ook niet kan naar de uno variant. Dus ik ga toch op zoek naar een alternatief waar ik de accounts naar overzet.
Waarom zou dit niet kunnen? Heb je Budgetphone al benaderd? Dit staat op hun website:
Hoe kan ik mijn telefoonnummer porteren?
Wij regelen de overstap voor u.
o Koop een nummerportering in onze webwinkel (€ 10 per nummer)
U hebt een portering nodig per telefoonnummer dat u wilt meenemen.
o Wij vragen de portering aan bij uw huidige provider
o Als wij een goedkeuring hebben van uw huidige provider, krijgt u een email van ons met de porteringsdatum
o Zeg nu uw telefoonabonnement op bij uw huidige provider per de porteringsdatum.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 15:14
Momenteel ben ik in een discussie met Budgetphone.

Ik heb een telefoonummer (mooi nummer meegenomen van KPN naar hun) en heb dit toen geregistreerd als een zakelijk account (mijn KPN was ook zakelijk)
Alleen dit nummer gebruik ik al enige tijd niet meer zakelijk maar puur prive.

Nu wil budgetphone mij overzetten naar een zakelijk abonnement á €4,50 per maand, en dit wil ik dus niet.
Na wat onderzoekwerk ben ik er achter gekomen dat er bepaald is door de OPTA dat ZZP'rs en eenmanszaken net els een consument gezien moeten worden als een natuurlijk persoon en dus dezelfde abonnenten moeten kunnen afsluiten als een consument.
Budgetphone heeft daar lak aan, gezien de (geirriteerde) antwoorden die ik van hun krijg

Geachte heer,

Groot, klein bedrijf of ZZP, dit zijn zakelijk aansluitingen, er staat niets vermeld voor ZZP in de telecomwet.
U kunt gebruikmaken van de aanbieding die we u doen.

Na dit schrijven heb ik de ACM gebeld (voorheen de OPTA), deze hebben mij bevestigd dat de regelgeving zoals ik hierboven meld correct is.

Maar ondanks dat ik Budgetphone gewezen heb op hun plichten (PDF van opta gemailed naar ze) vertikken ze het.

Geachte heer,

We hebben u geen aanbieding voor UNO gedaan en gaan u dit ook niet aanbieden.

Ik heb nu officieel een klacht ingedient bij de ACM (OPTA) en hoop dat meerdere ZZPrs / Eenmanszaken / V.O.F. dit leest en mijn voorbeeld volgt.
Naar mijn mening is Budgetphone een goed voorbeeld van een bedrijf dat door te stunten een groot klantenbestand heeft en denkt/hoopt dat mensen het teveel moeite vinden om over te stappen en daarom zonder probleem de prijsverhoging zullen slikken.
Voor particulieren zal dit balletje mogelijk wel opgaan, maar voor mij, ZZP'r is een verhoging van 400% gewoon ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:04
Ha Goldwing, ik herken de situatie helemaal: ik heb exact dezelfde situatie. Een oud zakelijk telefoonnummer dat ik nu privé gebruik (en vof/eenmanszaak). Als voormalige enthousiaste klant van het eerste uur van Budgetphone voel ik me nu flink genaaid. Wat een smerige truc om een dienst eenzijdig op te zeggen met als enige alternatief een "abonnement" met een bijna zes keer zo hoge prijs, zonder daar ook maar op zijn minst een nette overgangsregeling voor aan te bieden. Wat een naar bedrijf is budgetphone geworden zeg, blijkbaar gaat het slecht met ze of staan ze op het randje van faillissement. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Of willen ze de winstmarges verhogen en van hun klanten af die daar niet genoeg aan meewerken? Nare lui zeg. En wie zegt dat ze dat in de toekomst niet ook gaan doen bij de particuliere klanten? Budgetphone positioneert zich nu echt als een onbetrouwbare partij. Daarnaast werkt hun website systeem ook slecht en hebben ze hun administratie niet op orde. Ik krijg nog steeds facturen van oude telefoonnummers die ik al lang niet meer bij ze heb. Kan je overigens een "prepaid abonnement" - zoals ze het zelf noemen - zomaar opzeggen als provider zijnde? Lijkt me erg raar. Kortom, een klacht naar de ACM/OPTA lijken ze zeker te verdienen, maar of ik nog klant wil zijn bij dit soort eikels, dat vraag ik me toch echt af. Anyway: heb je voor mij een voorbeeldbrief?

Mensen weest gewaarschuwd, wordt geen klant bij budgetphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik had zelfs meerdere nummers bij Budgetphone, stond voor zover ik wist op mijn eigen naam, had geen zakelijk contract met BP afgesloten.
Maar een nummer was volgens BP zakelijk (stond op een website vermeld) en daarom gingen alle andere nummers, die 100% prive waren ook over naar Prepaid Zakelijk á €4,50 per maand.

Mijn nummers gaan as. maandag over naar Cheapconnect.net
Met Budgetphone doe ik geen zaken meer! Klacht indienen vindt ik niet nodig Cheapconnect is een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
klacht indienen is zeker nuttig. ACM gaat eerder wat doen bij meerdere meldingen. Forwarden naar Kassa, Radar en de Consumentenbond geeft het nog meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Ja, maar zo'n ramp is het niet, vanwege het (betere) alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Daar gaat het niet om, je helpt er wel anderen mee dat is nu juist het punt

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Goldwing1973 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:46:[...]
Naar mijn mening is Budgetphone een goed voorbeeld van een bedrijf dat door te stunten een groot klantenbestand heeft en denkt/hoopt dat mensen het teveel moeite vinden om over te stappen en daarom zonder probleem de prijsverhoging zullen slikken.
Voor particulieren zal dit balletje mogelijk wel opgaan, maar voor mij, ZZP'r is een verhoging van 400% gewoon ronduit belachelijk.
Als ik zo op GoT de reacties lees, dan zijn er heel wat particulieren die de prijsverhogingen (vanwege verbeterde service, kuch! ;) ) zeker ook niet zomaar slikken.

Ik ook niet, binnenkort ga ik met mijn en 4 andere nummers weg. Jammer wel, ben sinds het begin van BP zo ongeveer al klant. Afgezien van de hopeloos amateuristische administratie/knullige replies op hele normale kwesties, heeft het technisch vrijwel altijd leuk gewerkt.

Maar er is een limiet aan wat je je loyale klanten kunt aandoen. Die is meer dan bereikt, zoveel is duidelijk ;w

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:04
hopla klacht ingediend bij de ACM/OPTA (gaat heel makkelijk, via de website). zijn ze straks misschien wel van mij af, maar niet van m'n klacht! ik hoop dat ze er veel ellende mee zullen beleven, want dat gun ik ze echt. wat een onbeschofte firma is dat geworden. ze waren eerst altijd inderdaad nogal knullig, maar wel charmant, vriendelijk en behulpzaam. wat voor varken figuur heeft die tent overgenomen? en het ergste is: het interesseert ze niks dat je weg gaat, sterker nog: dat willen ze juist. vervelende, onbetrouwbare firma, dat budgetphone. echt heel naar.

- ACM/OPTA: klacht/tip doorgeven voor ondernemingen
- particulieren moeten volgens mij hier zijn: consuwijzer.nl

[ Voor 38% gewijzigd door dr. koos op 11-04-2013 15:07 . Reden: links toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-07 22:47
ben ook over

cheapconnect is goedkoper en beter tot nu toe..

ben budgetphone ook echt zat nu
belachelijk hoe zo daar met mensen om gaan en zomaar dingen omzetten zonder enige voorafaankondiging

registratie is gratis en daarna kan je beslissen of je voor een dienst wilt gaan waar je dan voor kan betalen
zou zeggen allemaal lekker overstappen want ook de service lijkt stukken beter en sneller
http://www.cheapconnect.net/register.php

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 12-04-2013 10:12 . Reden: Referrer verwijderd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Deze week vindt mijn portering plaats van BP naar CC...

Tot nu toe alles lekker vlotjes en volgens plan. Nieuwe accountgegevens alvast ontvangen en in de foon gezet, eens kijken hoe naadloos het gaat :)

Afgezien van de kostenverhoging en beperkingen ben ik blij de overstap gedaan te hebben. Ik heb nogal een mooi tel. nr. (vind ik zelf in ieder geval) uit de KPN tijd en ieder jaar was het toch nog enigzins spannend of ik een factuur zou krijgen of botweg mijn nummer zou verliezen (vanwege "niet op tijd betalen").

Edit: naadloos = echt naadloos! Precies volgens plan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 19-04-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inmiddels alle nummers geporteerd van BP naar CC.

Alleen het laatste nummer was eerder offline gehaald door BP dan de bedoeling, maar 3 daagjes zonder telefoon was geen ramp voor de gebruiker gelukkig.

Dus... Helemaal los nu van BP. Op de valreep kreeg ik nog een mailtje van ze dat ze hun prepaid abo's niet langer aanbieden. Tevens standaard geneuzel dat ze iets nieuws hebben voor slechts 1,25 euro / maand met voicemail etc

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat men hier toch bezig is om de intelligentie van de trouwe klanten aardig te onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 13:10
Toch maar dit topic kicken.

Kan je nu helemaal geen Budgetphone Uno prepaid abonnement meer afsluiten? En is daarmee Cheapconnect nog de enige partij die voip-in nummers levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pacificocean ondanks dat je vraag enige relevantie heeft met het originele onderwerp zou in je toch willen vragen om even een nieuw topic aan te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.