Dedicated Simcity PC

Pagina: 1
Acties:

• Fabels
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09-2023
In aanloop van de release van Simcity wil ik graag een eigen systeem samenstellen. Heb al een beetje zitten rondsnuffelen en ben bij de Best Buy van September uitgekomen... zat te denken aan een combinatie van het budget game en de mainstream game systeem.

Zou graag jullie inbreng willen hebben aangezien ik de laatste paar jaar niet echt meer op de hoogte ben gebleven van de ontwikkelingen op hardware gebied..

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-03 11:30

Tornado1.0

Work in progress

De systeemeisen staan oa hier, dus je hebt idd geen echt zware pc nodig om deze te kunnen draaien. Ik weet niet wat je als budget in gedachte had?

[ Voor 11% gewijzigd door Tornado1.0 op 04-10-2012 21:48 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• Fabels
ik ga het systeem niet in 1 x kopen dus een prijs is niet echt in de equasion... een high end zal inderdaad over the top zijn. Ik reken sowieso op een eurotje of 7/8..ik wil er wel echt van kunnen genieten op de hoogste kwaliteit.. Ook wil ik wel dat het systeem nog geupgrade kan worden.. Er zijn helaas niet zo veel releases van simcity like games :( maar ik blijf hopen ;) en die zou ik dan wel met kleine upgrades willen kunnen draaien..

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-03 11:30

Tornado1.0

Work in progress

Als je buiten Simcity nog andere spellen op hoge kwaliteit wilt draaien zou je een i3 of i5 kunnen nemen met 4 of desnoods 8 gb ram, maar dat is al genoeg. In de videokaarten ben ik ook niet zo thuis, dus dat kan je beter aan iemand anders vragen, maar je moet zelf weten of je dat advies meteen volgt of eerst een lagere kaart pakt en pas upgrade als je merkt dat je tekort komt in spellen :)

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Verwijderd

Volgens mij is het de bedoeling dat heel veel mensen die geen game pc / laptop hebben ook sim city kunnen draaien dus de eisen zijn erg laag.

Verder kan je inderdaad het beste gewoon de BBG volgen. Een combinatie van het basis systeem en mainstream systeem is geen probleem al moet je wel even kijken of alles met elkaar past.

Je kan beter een wensenlijstje maken en dan hier neer zetten.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het puur om sim city gaat, en de systeemeisen definitief zo laag zijn, kan je waarschijnlijk wel op hoogste kwaliteit kunnen spelen met het budget game-systeem. Ik heb een systeem van zo'n 3 jaar oud, qua prestaties ongeveer vergelijkbaar met het budget-systeem nu, en die draait de lichtere van de moderne games (waar sim city zo te zien ook onder zal vallen) prima op max. settings.

Voor sommige andere games heb je wel flink zwaarder geschut nodig, the witcher 2 draait hier bijvoorbeeld alleen op lage settings.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:59
Houd er wel rekening mee dat voor zover ik weet de systeem eisen voor Sim city 4 bijv ook niet heel hoog waren. Echter om een mega stad goed te kunnen draaien met alle details e.d. op hoog had je toch echt een aanzienlijk zwaarder systeem nodig dan de standaard specificaties voorschreven.

Als het alleen om simcity gaat zou ik gewoon nu beginnen te sparen, en straks wanneer de release dichterbij komt dan een leuk systeem kopen. Kan aanzienlijk schelen qua prijs, dan wel hardware die je op dat moment kan krijgen voor je geld.

Verwijderd

Ik weet niet of Simcity CPU intensief is of juist GPU intensief.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:53
Persoonlijk zou ik nog niet zo op de systeemeisen van SimCity bouwen (punt intended). Het probleem is namelijk dat je bijvoorbeeld ook geen Windows 8 of evt. Windows 8 RT bij de vereisten ziet staan. Een OS wat deze maand uitkomt. Verder vind ik de systeemeisen erg laag voor een nieuw spel.

Dus ik denk dat je beter kunt doorsparen en tegen de tijd van de release het spel en een geschikt systeem kunt kopen.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sparen sparen sparen tot de nieuwe simcity uit komt!!!

Als ik naar de screenshots kijk, en het tech-filmpje bekijk vrees ik zo'n beetje niet gaat draaien op m'n nét nieuwe systeem...
Best impressive wat ze op het scherm kunnen toveren, maar volgens mij ook bijzonder CPU én GPU intensief.

Nu is het wel zo dat ze Sim-games vaak ook compatible willen houden met oudere / laag specced pc's simpelweg voor de verkopen. Maar als je als fan een nieuw systeem bouwt, wil je natuurlijk ook behoorlijke kwaliteit.

Wachten op tweak-guides / Image quality evaluations. Diverse sites (niet t.net helaas) posten dan hoe het spel reageert / speelt op verschillende hardware. Welke instellingen je zal moeten laten varen op bepaalde setups, hoe dat eruit ziet etc. Veelal is het met dergelijke info pas echt mogelijk om echt advies op maat te geven.

Sommige onderdelen, zoals een budget bordje voor een Intel i3 / 5 / 7 kan je nu natuurlijk ook wel aanschaffen. Maar gezien je toch niet kunt spelen dan, heeft dat helemaal geen zin. Hoe langer je wacht, des te beter de hardware wordt en dus hoe gunstiger de prijzen.

Als je b.v. weet welke chipset + CPU je wilt bij je budget, kan je natuurlijk wél proberen wat hardware 2e hands te scoren! Stel je wilt een mooi modern Intel bordje voor 1155, dan zijn er simpelweg een paar chipsets waar je naar kunt zoeken. En dit voor een CPU. Hoe dan ook zal je bij een modern systeem DDR3 gebruiken, dus kijk even rond wat je kunt bemachtigen voor prijzen onder wat je in de BBG's staat.

Maar kijk uit, pak niet zomaar een jaar oude 2e handse CPU die je in het "aangeraden" lijstje van de system requirements ziet staan, want ik geloof deze nog niet zo erg. Er is volgens mij niet zo veel mis met bord + case + voeding + geheugen + opslag alvast op voorraad nemen als de prijzen er naar zijn, een top-presterende videokaart van de vorige generatie kan ook geen kwaad, maar wacht ook 2e hands af tot je zeker weet dat wat je koopt goed genoeg gaat zijn voor de game!

• Fabels
Thnx voor de tips allemaal! Ik ben me er bewust van dat het inderdaad niet heel hoge specs aan de game vastzitten. Maar zoals Dennism net al heel mooi beschreef veranderen de specs wanneer je een mega stad bouwt wel nogal.. Ik denk na al dit te hebben gelezen wel nog ff af te wachten met het aanschaffen van de hardware, simpele dingen als hardware en geheugen kan ik wel al aanschaffen. Het zal 8gig worden denk ik, om snelheid te garanderen. Denk wel dat ik het beste kan wachten met het aanschaffen van chipset en grafische kaart. Ik verwacht namelijk wel dat de game heel wat gaat vergen van GPU en CPU...

Iemand enig zicht op de glassbox engine die ze gebruiken voor deze game en of deze stabiel is?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Fabels schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:14:
Iemand enig zicht op de glassbox engine die ze gebruiken voor deze game en of deze stabiel is?
Nee hij loopt elke 10 minuten vast, maar dat is geen bug, zo is het gedesigned. ;)

Tja, ik denk zelf uitgaande van de screens dat het nogal zwaar kan worden, dus de game flink schaalbaar is. Als je het zekere voor het onzekere wil zou ik gewoon afwachten tot er benchmarks van zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Rare specs:
Intel 4100 Integrated Graphics or better*
Een Intel HD Grapics 4000 is toch het beste wat Intel momenteel levert?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:20
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:21:
Rare specs:

[...]

Een Intel HD Grapics 4000 is toch het beste wat Intel momenteel levert?
Tja, het spel is voorlopig ook nog niet uit. Duurt nog zeker 4 maanden en ontwikkelingen in de hard of software wereld gaan nou eenmaal hard. En de vroegere Intel chipjes waren nou eenmaal niet veel soeps voor gaming :P

Voor de op: Ik zou als ik jou was goed gaan sparen tot het uitkomt. Het duurt nog 4 maanden minimaal voor de game uitkomt, en de hardware prijzen zijn altijd aan het zakken. Grote kans dat je over 4 maanden meer kan kopen met hetzelfde budget of goedkoper uit bent voor dezelfde spullen. Kan je van hetzelfde budget ook het spel nog halen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Sleepkever op 05-10-2012 11:27 ]

Pagina: 1