Sparen sparen sparen tot de nieuwe simcity uit komt!!!
Als ik naar de screenshots kijk, en het tech-filmpje bekijk vrees ik zo'n beetje niet gaat draaien op m'n nét nieuwe systeem...
Best impressive wat ze op het scherm kunnen toveren, maar volgens mij ook bijzonder CPU én GPU intensief.
Nu is het wel zo dat ze Sim-games vaak ook compatible willen houden met oudere / laag specced pc's simpelweg voor de verkopen. Maar als je als fan een nieuw systeem bouwt, wil je natuurlijk ook behoorlijke kwaliteit.
Wachten op tweak-guides / Image quality evaluations. Diverse sites (niet t.net helaas) posten dan hoe het spel reageert / speelt op verschillende hardware. Welke instellingen je zal moeten laten varen op bepaalde setups, hoe dat eruit ziet etc. Veelal is het met dergelijke info pas echt mogelijk om echt advies op maat te geven.
Sommige onderdelen, zoals een budget bordje voor een Intel i3 / 5 / 7 kan je nu natuurlijk ook wel aanschaffen. Maar gezien je toch niet kunt spelen dan, heeft dat helemaal geen zin. Hoe langer je wacht, des te beter de hardware wordt en dus hoe gunstiger de prijzen.
Als je b.v. weet welke chipset + CPU je wilt bij je budget, kan je natuurlijk wél proberen wat hardware 2e hands te scoren! Stel je wilt een mooi modern Intel bordje voor 1155, dan zijn er simpelweg een paar chipsets waar je naar kunt zoeken. En dit voor een CPU. Hoe dan ook zal je bij een modern systeem DDR3 gebruiken, dus kijk even rond wat je kunt bemachtigen voor prijzen onder wat je in de BBG's staat.
Maar kijk uit, pak niet zomaar een jaar oude 2e handse CPU die je in het "aangeraden" lijstje van de system requirements ziet staan, want ik geloof deze nog niet zo erg. Er is volgens mij niet zo veel mis met bord + case + voeding + geheugen + opslag alvast op voorraad nemen als de prijzen er naar zijn, een top-presterende videokaart van de vorige generatie kan ook geen kwaad, maar wacht ook 2e hands af tot je zeker weet dat wat je koopt goed genoeg gaat zijn voor de game!