i5 vs i7 voor Gaming alienware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476896

Topicstarter
Hey,hallo,

Ik zit met het volgende:

1.Ik wil een alienware x51 desktop kopen.

2.Ik weet niet welke processor ik moet kiezen de i5 of de i7

3.Ik heb het nog eens nagezocht het schijnt dat als de videokaart ,dus een van de laatste videokaarten.
dat is in dit geval:De GTX 660 dat het gecompenseerd word boven de cpu in het spelen van games,

wat ik hiermee bedoel te zeggen dat als de videokaart er toch zijn kop er boven uitsteekt en het dan
niet meer uitmaakt welke processor ik kies

4. is dat waar ? (bovenstaande,)kan iemand mij hierbij uitleg over geven,?

ps.ik moet vooral battlefield 3 in Ultra settings kunnen spelen en vloeiend. en ik wil ook nog eens,
gta 4 met bepaalde uitgebreide mods .zoals: icehancer en de Car mods/.kunnen spelen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jep dat is waar. Die i5 is dik voldoende voor gaming. De videokaart is verreweg het belangrijkste onderdeel bij een game pc.

waarom een alienware?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458160

Bij een Alienware krijg je wel erg weinig hardware voor je geld. Als je zelf iets bouwt is het of een stuk goedkoper , of een stuk sneller met hetzelfde budget.

De i7 is zeker af te raden voor games , je hebt er niks aan maar betaald er wel voor.

De GTX 660 is zeker een snelle kaart , alleen ben jij straks een enorm bedrag kwijt en krijg je toch een mid range kaart. Als je zelf iets bouwt is het goedkoper en kan er een veel krachtigere Gpu in.

Battlefield 3 en Gta 4 met een heleboel mods op ultra zit je denk ik gewoon net iets te laag. Dan heb je toch liever een net wat snellere Gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:44

amas

Law of Nature: Chaos

Inderdaad, de i7 voegt in games helemaal niks toe, ongeacht de videokaart. Het enige wat de i7 anders maakt dan de i5 is dat de eerstgenoemde HyperThreading heeft. Games gebruiken dit niet en dus heb je ook niks aan een i7.

BTW, met een GTX660 kun je BF3 niet op Ultra spelen: (http://www.anandtech.com/bench/Product/660). Dan moet je toch echt iets snellers hebben. Heb je eraan gedacht om zelf een PC samen te stellen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:25
i7 kiezen als hij niet belachelijk veel duurder is dan de i5. De GTX660 is een matige kaart. De videokaart is inderdaad belangrijker dan de processor bij gamen, maar dat heeft niks met "compensatie" te maken, dat is gewoon omdat de videokaart dan het meeste werk moet verrichten.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-07 10:27
Alienware is zoals gezegd veeeelste overpriced. Vergelijk het met Apple producten: Een iPhone 5 kost de hoofdprijs en je hebt niet het beste en snelste toestel wat je voor minder kunt krijgen. Je betaalt al meer dan 100 euro voor de naam, 100 euro voor de ''mooi'' en luxe-heid en 100 euro omdat het een kant en klare pc is. 300 euro betaal je dus MINIMAAL al te veel op een midrange PC basis.. 't Is maar waar je zin in hebt. Net zoals bij apple's weet je wel 100% zeker dat je kwaliteit hebt en het niet tegenvalt, alleen dat is ook als je je hier laat adviseren door de Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
.pointer schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:59:
Alienware is zoals gezegd veeeelste overpriced. Vergelijk het met Apple producten: Een iPhone 5 kost de hoofdprijs en je hebt niet het beste en snelste toestel wat je voor minder kunt krijgen. Je betaalt al meer dan 100 euro voor de naam, 100 euro voor de ''mooi'' en luxe-heid en 100 euro omdat het een kant en klare pc is. 300 euro betaal je dus MINIMAAL al te veel op een midrange PC basis.. 't Is maar waar je zin in hebt. Net zoals bij apple's weet je wel 100% zeker dat je kwaliteit hebt en het niet tegenvalt, alleen dat is ook als je je hier laat adviseren door de Tweakers.
inderdaad of je moet waardebonnen, cash-back acties en de epp truuks kunnen gebruiken.
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Pagina: 1