Vakantiehuis Duitsland WIFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Topicstarter
Hallo allemaal, kennissen van mij hebben een huis in Duitsland dat ze verhuren,

Alleen nu willen ze graag WIFI aanbieden voor de gasten die daar verblijven gedurende het jaar,
echter nu is er in Duitsland een download wet, waarbij je een boete krijgt als je illegaal download vanaf jouw IP via torrents, etc.

Echter wanneer zij bijvoorbeeld een vaste internetaansluiting zouden aanvragen dan zou dat betekenen dat zij verantwoordelijk zijn voor het download gedrag van de vakantie gasten. Om dit te voorkomen schijnt de vakantie gast ook zijn IP adres en huisadres op te kunnen schrijven zodat hij of zij verantwoordelijk is voor het downloaden wanneer hier op gecontroleerd zou worden en een eventuele boete.

Maar dat is natuurlijk niet waterdicht, dus ik wil ze graag helpen bij de juiste keuze.

De vakantie gasten kunnen natuurlijk ook gewoon een 3G stick gebruiken in hun laptop en zo op internet gaan, maar dat werkt alleen op laptops en moet geinstalleerd worden, dat is teveel gedoe voor sommige mensen en werkt bovendien niet op bijv. een iPad, Wii, of iPhone.

Vandaar het idee om een 3g Router te kopen, in combinatie met een losse simkaart met 3g die daar in gaat. Deze simkaart kan dan worden opgeladen doorwijze van een prepaid opwaardeer kaart in de winkel van o,a. Vodafone en Deutsche Telekom, vergis je niet ADSL is geen optie dat haalt maar 2 MBITS omdat ze in een bergachtig gebied zitten.

Nu twijfel ik over de juiste 3g router en heb ik een paar vragen over een 3g router,

Ik heb dit product gezien wat ik interessant vindt:
pricewatch: Huawei E5331 Huawei E5331

Hierbij hoef je alleen de simkaart te plaatsen, en maakt deze de verbinding met internet, en is daarnaast ook een router en modem waardoor je alleen dit kastje nodig hebt.

pricewatch: TP-Link TL-MR3020

Dit zal handig zijn aangezien ze al 2 USB sticks van Vodafone hebben, maar werken deze hiermee? Daarnaast is de vraag, hier moet nog een router achter, dat is wel minder gemakkelijk als optie 1.

pricewatch: TP-Link TL-MR3040
pricewatch: Asus WL-330N3G
Zelfde verhaal, alleen twijfel hier tussen

Vragen:

- Wat gebeurd er wanneer het kastje uit wordt gezet, en weer aan wordt gezet? Wordt er dan automatisch internet verbinding gemaakt met 3g, waardoor de teller gaat lopen? (per 24 uur en per mb in Duitsland)

- Als het kastje uit is wordt de 3g verbinding verbroken, en wanneer die aan gaat weer gemaakt correct?

- Geldt dit ook voor de USB sticks?

Ik kan hier weinig over vinden, maar denk a.u.b. mee indien meer ervaring.

ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:22
En je denkt dat de snelheid over 3G in een berg-achtig gebied hoger is dan 2 Mbit? IMHO is internet op vakantie een luxe, dus het hoeft niet eens snel te zijn. Ik zou gewoon voor adsl gaan en dat combineren met een router waarop je bandwidth tuning kan toepassen, poorten afsluiten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar je hebt altijd gekken die een router resetten dan! en ja ;) 3G daar in de bergen was toch 13 MBIT ;)
Verder met de download controle is 3g veiliger.

Daarnaast is torrent verkeer niet afhankelijk van bepaalde poorten en kan op vrijwel iedere poort worden gedraaid. ;) LIever 3g dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 04-10-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

Red Boll

Kick Ass!

En waarom konden ze ook alweer via 3g niet d.m.v. torrents downloaden? Dat mis ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat je daar per MB eigenlijk betaald, en dus voor 4 euro 1 gb kan downloaden of iets dergelijks, en het niet op naam staat, en dus minder gezeur met zich meebrengt in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Kan je het niet gewoon omdraaien? In Duitsland werken ze met dynamische IP adressen over het algemeen. Zolang jij bijhoudt wie er wanneer je huisje huurt, laat je ISP dan maar aantonen welk IP adres er op dat moment toegewezen had. Het lijkt me niet dat het jouw zaak is om bij te houden welk adres je op welk moment had! :) Het lijkt me makkelijker als je aan kunt tonen dat je er op dat bewuste moment niet was... Opgelost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 16:34
dôh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:09:
Kan je het niet gewoon omdraaien? In Duitsland werken ze met dynamische IP adressen over het algemeen. Zolang jij bijhoudt wie er wanneer je huisje huurt, laat je ISP dan maar aantonen welk IP adres er op dat moment toegewezen had. Het lijkt me niet dat het jouw zaak is om bij te houden welk adres je op welk moment had! :) Het lijkt me makkelijker als je aan kunt tonen dat je er op dat bewuste moment niet was... Opgelost? ;)
De eigenaar van de verbinding is daar verantwoordelijk blijkbaar. ongeacht wie de "dader" is.
Maar je kan toch prima in de huurovereenkomst een paragraaf opnemen waar de huurder verantwoordelijk is voor de verbinding, gedurende de tijd dat hij het huisje huurt?
Zo doen ze dat bijna overal bij "gratis" wifi hotspots. Je moet eerst in je browser op een knop klikken "ik heb de algemene voorwaarden gelezen en accepteer deze"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alternatief nav mijn ervaringen in de Taunus toen ik content wilde kijken wat niet in DE toegestaan is (je wil niet weten hoeveel van Youtube daar geblokkeerd is...):

Werk via tunnel met endpoint in NL.

Dan ben je nog voor NL wet verantwoordelijk, maar downloaden is in NL niet verboden en heksenjachten heb je er (nog) niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom zo moeilijk? :) Ik vraag gewoon advies over het juiste 3g modem, zo'n tunnel kost een hoop meer geld volgens mij en een server, etc. + tunnel en onderhoud.

Ik vraag slechts advies over welk 3g modem het beste is in zo'n situatie. ;) Natuurlijk is zo'n tunnel wel leuk laat maar weten wat dat inhoudt, VPN bedoel je? Moet dan wel van router to router zijn anders heb je nog niks. (laptops clients gaan echt geen VPN installeren voor jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tunnel kostte mij geen cent. Ik gebruikte de IPv6 tunnel van Sixxs. Gratis.

En ja, die kun je gewoon van router tot router opzetten. Gebruiker hoeft er niets van te weten of voor te installeren.

3G gaat gewoon waardeloze ervaring opleveren in afgelegen gebieden.

[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 04-10-2012 22:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 23:15
Is een Fonera niets voor die kennissen van je?
http://corp.fon.com/en/this-is-fon
Dat is nog een relatief goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

cornfed99111 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:19:
Is een Fonera niets voor die kennissen van je?
http://corp.fon.com/en/this-is-fon
Dat is nog een relatief goedkope oplossing.
En als je een Fonera wilt aanschaffen: Op Vriendenkorting kun je een kortingscode voor 20% korting op een Fonera SIMPL aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:35
Gewoon een router neerzetten en met custom firmware (DD-WRT / Tomato / OpenWRT) you name it alles blokkeren behalve poort 80 ? (Internet is een luxe, geen recht).

Met die custom firmware kun je ook gelijk een captive portal opstellen, waar je evt. nog bepaalde voorwaarden/disclaimer etc. op kunt zetten die ze bijv. eerst moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Internet is een luxe, geen recht".

Uhuh. Wij huren vaak huisjes in Duitsland en als ik ergens terecht zou komen waar ik geen fuck kon doen, niet eens even voor beheer inloggen in m'n servers thuis, dan is dat een huisje waar we nooit meer terug zouden komen - ooit gehoord van "koning klant"?

Kiezen is een recht en reken maar dat volwaardig internet een reden is om ergens wel of niet voor te kiezen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:35
Is dat niet lichtelijk overdreven? Op veel publieke plekken kun je vaak ook alleen maar poort 80 gebruiken? Als je zo afhankelijk bent van het beheren dan zorg je toch gewoon voor een omweg, of je regelt je eigen internetverbinding?

Volgens mij is alleen een beetje internetten prima voor de gemiddelde bezoeker/huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_B, ga is verder over die tunnel, jij gaat in op mijn vraag, de rest is onzin antwoorden.

Hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 16:34
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:00:
Is dat niet lichtelijk overdreven? Op veel publieke plekken kun je vaak ook alleen maar poort 80 gebruiken? Als je zo afhankelijk bent van het beheren dan zorg je toch gewoon voor een omweg, of je regelt je eigen internetverbinding?

Volgens mij is alleen een beetje internetten prima voor de gemiddelde bezoeker/huurder.
Vaak adverteren hotels enz wel met hun "gratis wifi". Dan voel je je nogal genaaid als het enorm beperkt is.
Zat laatst ook in een hotel met "Breedband internet en wifi in alle kamers". Bleek een 8Mbit ADSL lijn te zijn, gedeeld met 50 andere kamers.
Een ander hotel had "wifi beschikbaar". En bij aankomst bleek dat je daar dan wel een tientje per dag voor moest betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:00
Is het te simpel gedacht om in de voorwaarden te zetten dat de klant verantwoordelijk is voor de verbinding op het moment dat het huisje verhuurd is?

Allerlei gedoe met simkaarten zal de meeste gasten te ingewikkeld zijn

Die willen gewoon zonder al teveel gedoe lekker kunnen internetten

En als ADSL toch maar 2Mbit levert...gaat downloaden ook niet echt vlot hè >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 268714 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:20:
dion_B, ga is verder over die tunnel, jij gaat in op mijn vraag, de rest is onzin antwoorden.

Hoe moet ik dit zien?
Een tunnel is niets meer of niets minder dan een manier om verkeer van punt A zodanig richting punt B te krijgen dat het lijkt alsof het daar vandaan komt. www.sixxs.net levert gratis IPv6 tunnels. Alle verkeer dat je er overheen laat gaan, lijkt te komen vanaf hun endpoint in Amsterdam. Gevolg is dat het niet als Duits maar als Nederlands verkeer gezien wordt.

Sixxs is IPv6-only, maar alle moderne OSsen en browsers pakken IPv6 bij voorkeur als het mogelijk is. Veel relevanter: bittorrent clients en newsreaders doen dat ook. Wat je kunt doen is IPv4 beperken (om te beginnen NAT toepassen zonder port forwards) en vervolgens alle IPv6 verkeer over die tunnel leiden.

Dat klinkt ingewikkeld, maar valt in praktijk best mee. Neem een router met eigen firmware. Dat kan een oud PCtje zijn met Linux erop, maar evengoed ook gewoon een moderne router met OpenWRT. Daar kun je de client van Sixxs (AICCU) op installeren. Als je dat eenmaal draaiend hebt (ben er uurtje zoet mee geweest onder Windows 7) wordt automatisch een verbinding opgezet en merk je er eigenlijk niets van. Relevanter: de DE instanties merken er ook niets van, muv een verbinding richting IP in Amsterdam ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:10

Sick Nick

Drop the top!

RocketKoen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Vaak adverteren hotels enz wel met hun "gratis wifi". Dan voel je je nogal genaaid als het enorm beperkt is.
Zat laatst ook in een hotel met "Breedband internet en wifi in alle kamers". Bleek een 8Mbit ADSL lijn te zijn, gedeeld met 50 andere kamers.
Een ander hotel had "wifi beschikbaar". En bij aankomst bleek dat je daar dan wel een tientje per dag voor moest betalen.
Zo zat ik laatst in een 5 sterren hotel in Athene, Kifisia (beetje de upscale groene wijk van Athene). Alles van marmer, verder dikke prima maar de WiFi lijn was echt schandalig, 96 kbit downstream en 48 kbit upstream in 2012 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, en dion_B, als ik dat doe moet ik dan nog een ander end-point hebben? de router? of iets dergelijks?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 05-10-2012 22:51 ]

Pagina: 1