Toetsenbord, muis en headset nodig (~€320)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:10
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een fijn game toetsenbord, een goede game headset, een goede game muis en een keypad.

De headset gaat waarschijnlijk een Logitech G35 worden, maar als jullie een andere optie hebben, graag.
Als muis twijfel ik tussen de Logitech G9x, R.A.T. 7 en de R.A.T. 9 (volgens mij is het enige verschil dat de 9 draadloos is, of zit ik dan fout?). Kunnen jullie mij daarover tips geven?
Ook ben ik aan het twijfelen tussen twee toetsenborden: De Logitech G19, en de Corsair K90. Is Het mechanische echt beter dan een schermpje?
Ook over een keypad zit ik nog te twijfelen. De Razer Nostromo en de Logitech G13 lijken mij beide heel fijn.

En ook heb ik nog een klein vraagje over een muismat. Is een goedkope steelseries Qck genoeg, of is een dure Razer of een dure steelseries ook echt het geld waard?

Heel erg bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 06:55
Ik vind persoonlijk de set up die ik gebruik heel erg fijn werken

Razer megalodon (headset)
Corsair K60 (de iets goedkopere versie dan de K90)
Cyborg RAT 7 (idd het enige verschil is draadloos of niet)

Rubber-dome toetsen(Logitech) of mechanisch(corsair in dit geval) zijn een heel groot verschil.
sinds ik geen rubberdomes meer gebruik maar mechanisch ben ik veel blijer met typ ervaring.
Dus als ik jouw was:
De headsets bekijken voelen en luisteren, denk hierbij natuurlijk ook aan draagcomfort (over de corsair headsets hoor ik ook hele goede ervaringen)
Toetsenbord gewoon de K90 nemen en als muis de RAT 7 (misschien nog zo'n speciale editie) of een Corsair M90 of M60

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
Supsooi schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:50:
Ik vind persoonlijk de set up die ik gebruik heel erg fijn werken

Razer megalodon (headset)
Corsair K60 (de iets goedkopere versie dan de K90)
Cyborg RAT 7 (idd het enige verschil is draadloos of niet)

Rubber-dome toetsen(Logitech) of mechanisch(corsair in dit geval) zijn een heel groot verschil.
sinds ik geen rubberdomes meer gebruik maar mechanisch ben ik veel blijer met typ ervaring.
Dus als ik jouw was:
De headsets bekijken voelen en luisteren, denk hierbij natuurlijk ook aan draagcomfort (over de corsair headsets hoor ik ook hele goede ervaringen)
Toetsenbord gewoon de K90 nemen en als muis de RAT 7 (misschien nog zo'n speciale editie) of een Corsair M90 of M60
Heel erg bedankt. Is er ergens in de buurt van Arnhem een winkel waar ik headsets zou kunnen proberen? MM kan wel, maar ik wil graag goede medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 17:47
K90 over de G19 zonder twijfel... Schermpje is wel leuk, maar een goede toetsaanslag heb je veel meer aan dan een klein beetje extra info op een schermpje.

Als headset zou ik persoonlijke voor de Corsair Vengeance 1500 gaan, dat is een surround koptelefoon en geeft zeker in bepaalde games nog net even een klein beetje extra informatie... BF3 en CoD zijn makkelijke namen waarin het verschil tussen een stereo of surround headset goed te horen is en je er ook echt verschil mee kan maken... Maar wil je ook muziek luisteren, vergeet het dan maar met de Corsair en ga dan voor de Logitech G35.

Over een muis kan ik je denk ik niet adviseren, want die van mij moeten juist helemaal niet zoveel knoppen e.d. hebben en je wilt er blijkbaar juist zo eentje. Ik heb zelf een Logitech Anywhere MX en dat vind ik ideaal, goede grip en nog best fijn om mee te gamen. Plus de muismat kon weg omdat het vrijwel op ieder oppervlak werkt, zelfs op de zwarte bovenkant van mijn speaker waar de oude muis nog geen milimeter op bewoog :) Nu gewoon muizen op het glazen bureaublad...

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 04-10-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Muis: ik kan zeker en vast de Logitech G400 of G500 aanraden :)
pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Super muis, gebruik de voorganger al jaren en deze is echt super.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
Mavamaarten schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:22:
Muis: ik kan zeker en vast de Logitech G400 of G500 aanraden :)
pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Super muis, gebruik de voorganger al jaren en deze is echt super.
Die muis heb ik geprobeerd, en ik vind hem echt vervelend. Hij ligt gewoon niet zo lekker, vind ik.
MicGlou schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:16:
K90 over de G19 zonder twijfel... Schermpje is wel leuk, maar een goede toetsaanslag heb je veel meer aan dan een klein beetje extra info op een schermpje.

Als headset zou ik persoonlijke voor de Corsair Vengeance 1500 gaan, dat is een surround koptelefoon en geeft zeker in bepaalde games nog net even een klein beetje extra informatie... BF3 en CoD zijn makkelijke namen waarin het verschil tussen een stereo of surround headset goed te horen is en je er ook echt verschil mee kan maken... Maar wil je ook muziek luisteren, vergeet het dan maar met de Corsair en ga dan voor de Logitech G35.

Over een muis kan ik je denk ik niet adviseren, want die van mij moeten juist helemaal niet zoveel knoppen e.d. hebben en je wilt er blijkbaar juist zo eentje. Ik heb zelf een Logitech Anywhere MX en dat vind ik ideaal, goede grip en nog best fijn om mee te gamen. Plus de muismat kon weg omdat het vrijwel op ieder oppervlak werkt, zelfs op de zwarte bovenkant van mijn speaker waar de oude muis nog geen milimeter op bewoog :) Nu gewoon muizen op het glazen bureaublad...
Ik wil wel muziek luisteren ja, en ben ook aan het twijfelen tussen de Logitech G35 en de Logitech G930. Ik weet niet hoeveel verschil er tussen zit. Alleen de kabel, of ook andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 17:47
Het grote verschil is sowieso de prijs ;) De G930 is meer dan de helft duurder... Maar de G930 is een surround headset en de G35 een stereo, wat in principe hetzelfde verschil in geluidsweergave zal zijn als in mijn voorstel. Een game met goed geïmplementeerde surround kan je absoluut de winning edge geven als je een geschikte headset hebt, je kan dan werkelijk exact horen uit welke richting het geluid komt... mijn K/D werd er een stuk beter van.

Ik weet eigenlijk niet hoe een G930 met muziek omgaat, heb wel eens paar keer gegamed bij iemand met zo'n ding op mijn kop, maar nooit muziek geluisterd. Maar surround headsets zijn doorgaans niet zo sterk met muziek, slecht zal het absoluut niet zijn, maar een goede stereo headset klinkt gewoon beter met muziek. Dan ben je meestal nog beter af met een maximaal 50 euro kostende Philips stereo headset, dan een 150 euro kostende surround als het op muziek aankomt... ik vind het niet eens een eerlijke vergelijking :) Maar wat betreft gaming wordt de G930 toch wel als een van de beste beschouwd, daar doe je niet snel een miskoop mee als je het extra geld ervoor over hebt.

Het beste van twee werelden bestaat volgens mij nog steeds niet voor een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
MicGlou schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:43:
Het grote verschil is sowieso de prijs ;) De G930 is meer dan de helft duurder... Maar de G930 is een surround headset en de G35 een stereo, wat in principe hetzelfde verschil in geluidsweergave zal zijn als in mijn voorstel. Een game met goed geïmplementeerde surround kan je absoluut de winning edge geven als je een geschikte headset hebt, je kan dan werkelijk exact horen uit welke richting het geluid komt... mijn K/D werd er een stuk beter van.

Ik weet eigenlijk niet hoe een G930 met muziek omgaat, heb wel eens paar keer gegamed bij iemand met zo'n ding op mijn kop, maar nooit muziek geluisterd. Maar surround headsets zijn doorgaans niet zo sterk met muziek, slecht zal het absoluut niet zijn, maar een goede stereo headset klinkt gewoon beter met muziek. Dan ben je meestal nog beter af met een maximaal 50 euro kostende Philips stereo headset, dan een 150 euro kostende surround als het op muziek aankomt... ik vind het niet eens een eerlijke vergelijking :) Maar wat betreft gaming wordt de G930 toch wel als een van de beste beschouwd, daar doe je niet snel een miskoop mee als je het extra geld ervoor over hebt.

Het beste van twee werelden bestaat volgens mij nog steeds niet voor een acceptabele prijs.
Nou dan kan het bedrijf dat 7.1 surround voor gamen, en een extra speaker er in voor muziek kan bouwen, goud geld verdienen. Heel erg bedankt. Ik denk dat ik ze ga proberen, als ik een plek kan vinden waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Misschien te laat, maar als je low-sens (zwaaien met mouse) speler bent en af hangend van wat voor games zou ik op letten met laser-mouse en mat combi (meestal laser gaat beter met hard mat). Vergeet die RATen zeker als je low-sens bent (tenzij je niet erg vind om op eens naar grond of hemel te kijken na een snel zwaai) en LEDs zijn nog steeds beter, G400 zoals eerder vermeld boven CM Storm Spawn als je claw-grip(t), Razer DA ook heel goed mouse, maar als je per se een laser wilt ga dan eerder voor een G500 of Gigabyte M8000X iets met Avago ADNS 9500 of 9800 sensor. Ik heb zelf een G400 gekocht, ik vind alleen dat ie zoals de MX518 een slecht scroll-wheel heeft en mediocre duim-knoppen. Mad Catz RAT 3 is wel goed, heeft hetzelfde sensor als CM SS. Steelseries WoW Legendary Edition ook een goed mouse met veel knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-06 19:06
G500 muis is fantastisch. Vele razors gehad (ook die classic ones), maar de G500 ben ik verreweg het meest tevreden over. Wel handig als je redelijk grote handen hebt.

Als nieuw keyboard zou ik zeker voor een mechanisch keyboard gaan. Je weet niet wat je mist anders ;)

Succes!
Pagina: 1