Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Hallo Medetweakers,

Ik ben Damian en ben 15 jaar.
Ik ben vanaf Juni 15 jaar en ben al een beetje aan het zoeken voor een baantje, nou heb ik een beetje gekeken op Internet en de enige mogelijkheden die ik kan vinden zijn werken in een Supermarkt of bijv. zwart afwassen in de Horeca.
Nou is mijn vraag: Zijn er meer opties dan alleen Supermarkten?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Realiseer je wel dat de lonen voor een 15 jarige heel heel laag zijn, supermarkt betaald op die leeftijd nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53

Stewie!

Keen must die!

Krantjes/tijdschriften bezorgen?
Schoonmaken?
Bediening?
Rotklusjes doen bij grote bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Nu online
Ik heb nu net dit gevonden. Zou dit kunnen op 15 jarige leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Nu online
brilsmurfffje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:40:
Realiseer je wel dat de lonen voor een 15 jarige heel heel laag zijn, supermarkt betaald op die leeftijd nog het beste.
Ja maar werken bij een winkel bijvoorbeeld lijkt me leuker dan vakkenvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

DemptD schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:46:
Denk dat je te jong bent voor die functie en je hebt minimaal een VBO-diploma nodig en met 15 jaar moet je middelbare nog afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 22:02
Denk dat kranten/folders e.d. relatief goed betalen als je 't omkerend naar uurloon. Daarnaast prima te combineren met school :) (en evt toch vakken vullen als je 'veel/meer' wilt verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt er dan aan wat voor wijk je krijgt, ik had vroeger een vrij grote wijk en dan ben je voor € 10 a € 12 toch wel vier uurtjes bezig en dat in weer, wind en regen.

Best betaalde krantenwijk van mij was een wijk die op de zondag bezorgt moest worden dus dan krijg je dubbel betaald, dus ik kreeg € 20 voor 3 a 4 uurtjes.

Het zondags nieuws omzeilt dat trouwens door het al op zaterdag te laten bezorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 04-10-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:04:
Dat ligt er dan aan wat voor wijk je krijgt, ik had vroeger een vrij grote wijk en dan ben je voor € 10 a € 12 toch wel vier uurtjes bezig en dat in weer, wind en regen.

Best betaalde krantenwijk van mij was een wijk die op de zondag bezorgt moest worden dus dan krijg je dubbel betaald, dus ik kreeg € 20 voor 3 a 4 uurtjes.
4 uur? Ga gewoon een dagblad lopen dan loop je 50-60 minuten voor 6 dagen per week. Staat wel ongeveer 250 euro voor over, dus dat is relatief goed verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Denk dat je te jong bent voor die functie en je hebt minimaal een VBO-diploma nodig en met 15 jaar moet je middelbare nog afmaken.
Het ligt er maar net aan wat de TS voor school doet. Voor zover ik weet is een VBO-diploma een vmbo diploma, dus als de TS bijvoorbeeld in 4havo/vwo zit, is dit ongeveer vergelijkbaar. Anders zou het betekenen dat iemand die in 6VWO zit de baan niet zou kunnen krijgen, terwijl iemand met een vmbo diploma de baan wel kan krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling aangezien de 6VWO'er toch 'slimmer' hoort te zijn.

Maar daarnaast ligt het er natuurlijk ook aan hoe volwassen de persoon in kwestie is. Een 16-jarige kan veel volwassener zijn dan een 19-jarige.

[ Voor 9% gewijzigd door Bobmeister op 04-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

4 uur? Ga gewoon een dagblad lopen dan loop je 50-60 minuten voor 6 dagen per week. Staat wel ongeveer 250 euro voor over, dus dat is relatief goed verdienen.
Ja ik deed geadresseerd bezorgen bij MediaExpress dat was 4 uurtjes in de week en ik had ruim de tijd, dus als ik vrijdags geen zin meer had dan maar zaterdags rond 10 ofzo verder gaan, het moest voor zaterdag 14:00 ofzo in bus liggen geloof ik.

Daar kreeg ik € 10 of € 12 voor, maar was echt een grote wijk wat ik had, ik had niet alleen de hele wijk waar ik in woonde maar ook boerderijtjes in middle of now where en een stuk van een andere wijk die naast wijk ligt waar ik woon.

Dus was veel fietsen en lopen, maar het werd steeds minder dus ik kon uiteindelijk alles snellere bezorgen, maar 3 uurtjes heb ik meestal zeker nodig gehad, je moet ook terug naar huis om de rest van de kranten op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 22:02
Zoals Megamind zegt en ik kan onderschrijven kreeg ik bij de Telegraaf voor een uurtje fietsen per ochtend x 6 zo'n € 250,- dus ;). Bijna 10,- per uur. Daarnaast kregen we bij de telegraaf nog wat extratjes met pasen, sinterklaas en natuurlijk de kerstbonus.

I.i.g sneller verdient dan vakken vullen à 3 p/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt maar net aan je wijk, bij krantenwijken word je niet per uur betaald in bij dagbladen moet je 6 dagen per week vroeg op staan en dat terwijl je ook nog naar school moet.

Ik heb het nooit gewild, wel eens overwogen als extra verdiensten maar dat vroege op staan vind ik niks.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 04-10-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:58

Nikeo

Jawelles

Kam je haren, trek nette kleren (waar niemand aanstoot aan kan nemen) aan en ga bij bedrijven langs waarvan het je leuk lijkt om er te werken! Zorg dat je goed gemotiveerd overkomt: je staat te popelen om aan de slag te gaan!

Dat werkt echt het beste. Dat je uberhaupt die moeite neemt op je leeftijd vinden veel bedrijven al leuk, vooral die waar zelden gevraagd wordt of er bijbaantjes beschikbaar zijn.

Je zult vast vaak afgewezen worden maar uiteindelijk kom je bij iets terecht dat je zelf hebt uitgekozen

[ Voor 13% gewijzigd door Nikeo op 04-10-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:37
Vakkenvullen en dan lekker sjansen met de meisjes van de kassa! Winwin situatie imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
Je zou McDonalds kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook als 15-jarige in de landbouw werken. Solliciteer bv eens bij een lokale kweker oid. Heb ik ook jaren gedaan. Altijd buiten gewerkt. Je zou ook nu kunnen gaan appels plukken. Daar ben ik mee begonnen, ongeveer jouw leeftijd. Is wel allemaal hard werken natuurlijk.
En als je zaterdagochtend wakker wordt, en het regent en je weet dat je straks weer appels staat te plukken, dan kan dat wel eens niet zo leuk zijn :p.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

McDo moet je 16 voor zijn zover ik weet.
Folderwijk betaalt prut, krantenwijk iets beter, maar dan moet je echt een ochtendmens zijn, ik trok het erg slecht.
Vakkenvullen is makkelijk aan werk te komen, maar betaalt ook niet fantastisch, maar ook niet slecht op zich, lekker droog binnen werken, normale tijden, etc..
Tja, of je zal inderdaad op zoek moeten bij andere bedrijven, maar dan zul je inderdaad heel vaak afgewezen worden, maar de kans is uiteraard aanwezig dat je iets leuks tegenkomt. :) (of het is echt schijtwerk voor niet veel meer geld dan vakkenvullen)

[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 04-10-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, echt "goed" betaald zul je natuurlijk nooit worden. 'Ongeschoold' werk, 15 jaar.. minimumloon hè? Dat is nu eenmaal niet veel.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Folderwijk kan prima betalen. Voor ~12 euro was ik ruim binnen de 2 uur klaar. Ging prima. Verwacht als magazijnwerker niet snel een baan te krijgen, daar willen ze liever wat ouderen voor dan 15 jarigen. Zou eerder bij tuinbouw/landbouw kijken of bij supermarkten en winkels. Daar nemen ze sneller wat jongere mensen aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:28:
Folderwijk kan prima betalen. Voor ~12 euro was ik ruim binnen de 2 uur klaar. Ging prima. Verwacht als magazijnwerker niet snel een baan te krijgen, daar willen ze liever wat ouderen voor dan 15 jarigen. Zou eerder bij tuinbouw/landbouw kijken of bij supermarkten en winkels. Daar nemen ze sneller wat jongere mensen aan.
Dat ja, kan me niet voorstellen dat iemand je in een magazijn aanneemt, een 15 jarige heeft 99,9% zeker gewoon weinig kracht vergeleken met iemand van 3 jaar ouder. Ondanks dat het geen zwaar werk hoeft te zijn is dat gewoon zo veel handiger.

Qua folders, zorg dat je een goede wijk krijgt, verschilt enorm aan uurloon als je terug rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:28:
Ja, ik kreeg voor mn folderwijk €6.50 per week, en die moest ik 50/50 met mn zusje delen, (terwijl haar wijk veel kleiner was), ik was 2 uur bezig, zij 1.. Beetje nutteloze tijdsbesteding vond ik het.. Zeker omdat ik toen ook al 3.50-4 euro per uur verdiende bij de AH, ipv 1.60.. en daar meer uren kon maken.. 3x raden wat ik liever deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:50
Ik ben 16 jaar, werk zelf in een supermarkt.
Ben begonnen met vakkenvullen , maar later overgeplaatst naar de AGF afdeling als verkoop medewerker.
Stuk leuker daar , meer verantwoordelijkheden en een stuk vrijer in vergelijking met een vakkenvuller.
Dus ik zou zeggen probeer bij de lokale supermarkt, op de AGF, brood of slagerij aan het werk te komen!

Hiervoor een krantenwijk gedaan , maar mee gestopt omdat je iedere dag moet en vervanging vinden lastig is.
betaalde omgerekend per uur beter , maar dan moet je ook in weer en wind ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door Fastclaimer op 04-10-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AlexanderB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:14:
[...]

Ja, ik kreeg voor mn folderwijk €6.50 per week, en die moest ik 50/50 met mn zusje delen, (terwijl haar wijk veel kleiner was), ik was 2 uur bezig, zij 1.. Beetje nutteloze tijdsbesteding vond ik het.. Zeker omdat ik toen ook al 3.50-4 euro per uur verdiende bij de AH, ipv 1.60.. en daar meer uren kon maken.. 3x raden wat ik liever deed..
Ja het hangt echt van bedrijf, gewicht en wijk af. Ik kwam boven de 5 euro per uur uit en was lekker buiten bezig. In de regen of sneeuw minder, maar toch. Als je een crap wijk hebt is dat vervelend ja, dan levert het opeens een stuk minder op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Tsurany schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:23:
[...]

Ja het hangt echt van bedrijf, gewicht en wijk af. Ik kwam boven de 5 euro per uur uit en was lekker buiten bezig. In de regen of sneeuw minder, maar toch. Als je een crap wijk hebt is dat vervelend ja, dan levert het opeens een stuk minder op.
Van mijn 11 - 17 folders gedaan. Ik heb daar echt geweldig verdient, al zeg ik het zelf. Moet ik zeggen, moeders hielp mee. En de folders moesten ingevouwen worden --> dat cashte het beste.
Maar op een gegeven moment werden mijn folders gesealed, dan levert het echt niets meer op. Een wijk van € 20- € 25 ging naar € 5 - € 7 (45 minuten mee bezig).
Daarnaast had ik een wijk van 500 stuks, € 30 voor 3u wegbrengen.
Maar in die tijd heb ik héél veel gedaan, mijn ouders wilde dat ik nogal wat werkte, dus dan moet je wel. Ze hielpen mee, dus dat heeft mij heel veel opgeleverd.

Maar met deze leeftijd verdien je bijna niks, je hebt "geen" kennis, dus je kunt ook niet iets doen wat bij je interesses past o.i.d. en daarnaast is het aanbod met deze leeftijd klein!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:38

MagicTempest

Fly pig!

Iedereen zegt hier dat je voor een krantenwijk vroeg je nest uit moet, maar er zijn ook middagkranten zoals het NRC Handelsblad en het Parool. Ik heb dat jaren gedaan in de guldentijd en dat was toen ook ongeveer F250,- per maand.
Wat dat nu in euro's oplevert weet ik niet. Waarschijnlijk iets minder dan een ochtendkrant, maar niet heel veel minder.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

Nikeo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:08:
Kam je haren, trek nette kleren (waar niemand aanstoot aan kan nemen) aan en ga bij bedrijven langs waarvan het je leuk lijkt om er te werken! Zorg dat je goed gemotiveerd overkomt: je staat te popelen om aan de slag te gaan!
Dit! Zou er zelf niet opgekomen zijn, maar hier zitten potentieel erg leuke dingen tussen. Als je jezelf een beetje goed / gemotiveerd weet te presenteren, heb je best kans dat er vanuit het bedrijf een "gun-factor" gaat spelen. Best kans dat je de rotklusjes krijgt toegeschoven (archief opruimen ofzo), maar ook best kans dat je -relatief voor een 15jarige- daar ook best flink aan kan overhouden.

Dagbladen bezorgen; het hangt er maar net van af. Vroegah bij mij in het dorp was er één jongen die 4 kranten tegelijk bezorgde (Telegraaf, Volkskrant, Trouw, AD); prima te combineren in een compacte wijk. Hij verdiende naar maatstaven van toen ontzettend goed. Maar wel 6x per week om 05:30-06:00 opstaan.
De_Bastaard schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:23:
Vakkenvullen en dan lekker sjansen met de meisjes van de kassa! Winwin situatie imho.
:Y
(meisjes van de broodafdeling zijn het leukst!)

Damn... wordt er zowaar nostalgisch van.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
MagicTempest schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:28:
Iedereen zegt hier dat je voor een krantenwijk vroeg je nest uit moet, maar er zijn ook middagkranten zoals het NRC Handelsblad en het Parool. Ik heb dat jaren gedaan in de guldentijd en dat was toen ook ongeveer F250,- per maand.
Wat dat nu in euro's oplevert weet ik niet. Waarschijnlijk iets minder dan een ochtendkrant, maar niet heel veel minder.
Ik heb echt folderwijken gedaan en dan hoef je dus ook gewoon niet vroeg je nest uit.
En inderdaad, hoorde nog wel eens mensen over NRC Handelsblad.

Of post wegbrengen voor Sand/Selekt mail? Krijg je per poststuk betaald die je moet bezorgen in verschillende gewichtsklasses. (Zwaarder = meer vergoeding).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 19:28
RickvN schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

Van mijn 11 - 17 folders gedaan. Ik heb daar echt geweldig verdient, al zeg ik het zelf. Moet ik zeggen, moeders hielp mee. En de folders moesten ingevouwen worden --> dat cashte het beste.
Maar op een gegeven moment werden mijn folders gesealed, dan levert het echt niets meer op. Een wijk van € 20- € 25 ging naar € 5 - € 7 (45 minuten mee bezig).
Daarnaast had ik een wijk van 500 stuks, € 30 voor 3u wegbrengen.
Maar in die tijd heb ik héél veel gedaan, mijn ouders wilde dat ik nogal wat werkte, dus dan moet je wel. Ze hielpen mee, dus dat heeft mij heel veel opgeleverd.

Maar met deze leeftijd verdien je bijna niks, je hebt "geen" kennis, dus je kunt ook niet iets doen wat bij je interesses past o.i.d. en daarnaast is het aanbod met deze leeftijd klein!
€10/uur is niet slecht op die leeftijd :P
Bij de supermarkt verdien je op je 15e 3 of 4 euro per uur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
DemptD schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:46:
Vraag is of je dat wil. Als je gewoon gaat vakkenvullen zit je tussen leeftijdsgenoten. En trust me, dat is gewoon op jouw leeftijd veel belangrijker dan je exacte uurloon of functie. Hoe leuk je werk is valt en staat op die leeftijd toch met je collega's want van het werk zelf word je niet vrolijk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
AlexanderB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:38:
McDo moet je 16 voor zijn zover ik weet.
Folderwijk betaalt prut, krantenwijk iets beter, maar dan moet je echt een ochtendmens zijn, ik trok het erg slecht.
Vakkenvullen is makkelijk aan werk te komen, maar betaalt ook niet fantastisch, maar ook niet slecht op zich, lekker droog binnen werken, normale tijden, etc..
Tja, of je zal inderdaad op zoek moeten bij andere bedrijven, maar dan zul je inderdaad heel vaak afgewezen worden, maar de kans is uiteraard aanwezig dat je iets leuks tegenkomt. :) (of het is echt schijtwerk voor niet veel meer geld dan vakkenvullen)
McDonalds is vanaf 15.. Als het vanaf 16 was had ik het heus niet gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh weet je wat je kunt gaan doen, fund raiser ofzo, dan ga je dus de stad in en moet je met mooie praatjes mensen strikken voor goeie doelen en dat verdiend wel lekker maar is geen leuk werk.

Of langs de deuren om mensen voor goeie doelen te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik bezorgde vroeger (zo rond de tijd dat jij geboren werd... ;) ) een paar ochtendkranten (VK, Trouw, AD, FD, ND, was toen allemaal van Perscombinatie NV).
Ik had met een klasgenoot 2 naast elkaar gelegen wijken. Ik deed de ene week zijn wijk erbij, hij de andere week mijn wijk. Minder 'overhead' , en om de week 'uitslaapweek'.
Leverde 240 gulden per maand op, en dat was toen goed geld voor een 15/16 jarige.

Aan de andere kant: eenzaam klusje, soms koud en/of nat, en je moet vroeg je bed uit.

De vakkenvullers bij mijn lokale Albert Heijn lijken erg veel lol met elkaar te hebben.

Tis maar net wat je belangrijk vindt.

En, misschien nog belangrijker, probeer gewoon eens wat uit. Als het niet bevalt ben je ook zo weer weg. Dat kun je als 15-jarige nog rustig doen zonder later bij een echte baan een jobhopper genoemd te worden :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Nu online
Bedankt voor alle reacties!
Moet je de krant perse 's ochtends doen of kan dat eigenlijk ook 's middags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 20:02
Je hebt genoeg kranten die gewoon 's middags bezorgt worden, hoewel dit meestal wel weekbladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:02:
Oh weet je wat je kunt gaan doen, fund raiser ofzo, dan ga je dus de stad in en moet je met mooie praatjes mensen strikken voor goeie doelen en dat verdiend wel lekker maar is geen leuk werk.

Of langs de deuren om mensen voor goeie doelen te werven.
Ja, nogal overtuigend, iemand van 15 jaar!

Supermarkt is niks mis mee, en leuk werk als je leuke collega's hebt. En b.v. bij de AH verdien je zeker niet slecht voor een simpel bijbaantje. Bij een boer kan ook leuk zijn (je moet er van houden). Ik heb 3 jaar bij een frambozenkweker gewerkt, vanaf m'n 13e. In de zomer vroeg op (5 uur, half 6), maar je kreeg per gevuld kistje betaald. Als je snel was verdiende je best aardig. Op een gegeven moment hadden we een soort van vast groepje wat ook andere klusjes kreeg, b.v. in het voorjaar nieuwe planten poten, relaxed werk en verdiende ook aardig (zeker voor die leeftijd)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:18

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik heb op mijn vijftiende een krantenwijk gehad, en dat verdiende toendertijd best goed vergeleken met mijn klasgenoten die vakken vulden.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik per krant werd betaald en ook een paar flats in mijn wijk had zitten. Dan loopt het op een gegeven moment best hard op, zeker als er ook nog eens foldertjes bij de krant zitten(= extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Ga dope dealen. Las net dat er 8000 kio onderschept was dus zal wel goed verdienen nu :+
Pagina: 1