Van XXX(usb voeding ???) naar Serial sata power aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:02
Heb me al rot gezocht maar ik kwam er eventjes niet meer uit

ik heb thuis een paar losse schijven (stuk of 10) liggen 3.5 inch, die ik niet in de computer kast kwijt kan,

nu wil ik ze af en toe los aansluiten en ik heb geen zin meer om mijn kast steeds daarvoor open te maken (shuttle)

nu denk ikzelf aan tweetal oplossingen: maar ik weet niets eens zeker of ze mogelijk zijn, daarom hoop ik met jullie kennis eruit te komen

1. kan ik usb 2 of 3.0 een converteren naar een werkende serial sata power aansluiting en zo ja, kan ik dan in de problemen komen met voltage en wattage. (dit heeft wel mijn voorkeur!)

2. stopcontact --> adapter --> serial sata power aansluiting

3. misschien hebben jullie nog goede ideeen? ik heb 2 serial sata power connectors over in mijn kast, maar ik ben redelijk huivering om modificaties te doen aan mijn kast, dit is trouwens mijne kast!

ps. de rede dat ik huiverig ben is omdat mijn kast erg mobiel moet zijn! is, ik neem hem 2 keer per week mee naar een andere lokatie! en er is weinig interne ruimte over, met optie 1 zou ik het meest blij zijn

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 21:02
Kan je niet gewoon een USB docking station gebruiken ? Zijn ook in usb 3.0 versies te verkrijgen:

pricewatch: Sandberg USB 3.0 SATA Docking Station

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Op een chinese website heb ik eens gezien, een voeding voor een hd, dus puur stroom aansluiting.
http://www.tmart.com/12V-...oc-1VZNP9GEA_Cfwh4MwIVYDA

Kun je geen kabel vanuit de kast naar buiten toe aanleggen, voor de stroom toevoer.

[ Voor 26% gewijzigd door jan99999 op 05-10-2012 10:13 ]

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
(jarig!)
Lastig. Een normale USB2.0 aansluiting voorziet in 500 mA (max) op 5 volt, dus 2,5W. Een reguliere HDD zit al snel op zo'n 6-12W. Verder is de SATA-Power connector voorzien van 3,3v, 5v en 12v lijnen, die je dus zult moeten genereren vanaf de USB 5 volt.

Op eBay zijn wel kabels te vinden: klik. Limiet is dus het verbruik van de schijf: vaak is een oudere 2,5" schijf al teveel gevraagd. Bij USB3.0 krijg je 900 mA = 4,5W.

Zo te zien ben je op zoek naar een basislesje electriciteit?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

Rannasha

Does not compute.

BvDorp schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:18:
Lastig. Een normale USB2.0 aansluiting voorziet in 500 mA (max) op 5 volt, dus 2,5W. Een reguliere HDD zit al snel op zo'n 6-12W. Verder is de SATA-Power connector voorzien van 3,3v, 5v en 12v lijnen, die je dus zult moeten genereren vanaf de USB 5 volt.

Op eBay zijn wel kabels te vinden: klik. Limiet is dus het verbruik van de schijf: vaak is een oudere 2,5" schijf al teveel gevraagd. Bij USB3.0 krijg je 900 mA = 4,5W.

Zo te zien ben je op zoek naar een basislesje electriciteit?
Gelukkig zijn er tientallen externe schijf behuizingen met een aparte voeding om alle stroom-probleempjes te verhelpen:

Overzicht: (3.5" schijf, USB2 of USB3 extern, SATA intern)
http://tweakers.net/price...TJXch2gjtx1DlonetSK6LJ8AA

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
(jarig!)
Rannasha schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Gelukkig zijn er tientallen externe schijf behuizingen met een aparte voeding om alle stroom-probleempjes te verhelpen:

Overzicht: (3.5" schijf, USB2 of USB3 extern, SATA intern)
http://tweakers.net/price...TJXch2gjtx1DlonetSK6LJ8AA
Goed punt! Die Sharkoon HDD-aansluitingen werken lekker en gemakkelijk!
Pagina: 1