Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 17:06
Beste mensen,

Names een kennis start ik dit topic, en hopelijk kom ik er met jullie steun uit.
Ik ben in het bezit van een Panasonic TXL37DT30e LED tv. (model 2011)
Uit de specificaties en gebruiksaanwijzingen is te halen dat via de ingebouwde mediaspeler vele soorten video zijn af te spelen.

Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/vq5c1k.jpg

Nu is het zo dat films die zijn bewerkt in Pinnacle (AVID) Studio 15, en opgeslagen worden als mpeg4, niet door de televisie worden herkent. Wanneer dit bestand via MakeMKV wordt omgezet naar MKV dan speelt deze wel af.

Misschien kunnen jullie mij helpen bij het instellen van Pinnacle voor het gebruik van de juiste codecs. Mijn kennis zou graag mpg blijven gebruiken.

Stefan.

°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor mpeg4 dezelfde instellingen gebruiken als je nu gebruikt voor MKV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
MKV heb ik nooit gebruikt voor de output. Ik heb simpelweg het programma MakeMKV gedraaid die van zo'n beetje elk bestand een mkv kan maken...
Het verhaaltje van H.264 BP/MP/HP zegt me niets...
Panasonic reageerd ook niet na het hebben gestuurd van een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Het probleem is dat mp4, avi en mkv containers zijn. Er kan dus de wereld aan codecs inzitten, zowel audio als video. Er staat (in je lijstje) achter welke video en audio codec leesbaar zijn in het mp4 formaat (H.264 video en AAC, mp3 en AC3 audio) Als je een programma pakt als mediainfo oid. dan kun je zien waaruit de mp4 vanuit pinnacle is opgebouwt, als je die info nou eens hier zet dan zijn we er zo uit !

Waarom doet mkv het dan wel.... waarschijnlijk omdat het proggie makeMKV het omvormt naar codecs die je tv wel snapt.

BP/MP/HP betekend Baseline Profile, Main Profile en High Profile en dat heeft met de bitrate en de kwalitiet te maken. Maw. als je een filmpje exporteerd in pinnacle dan moet je voor 1 van deze profielen kiezen.

[edit] Ik heb nog even zitten bladeren, ik vrees dat je de h264 codec voor pinnacle moet kopen....

[ Voor 23% gewijzigd door Caveman op 05-10-2012 21:44 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venon2nd
Het is mij helemaal duidelijk! Net contact met mijn kennis opgenomen en heeft bij wat "geavanceerde" opties in pinnacle verschillende codecs kunnen kiezen. Inmiddels zijn verschillende formaten via de USB stick in de televisie geladen, en speelbaar bevonden!

Bedankt voor jullie complete uitleg, mochten jullie nog extra tips hebben, dan hoor ik ze graag.

Bedankt!