HDD Word niet gevonden in windows 7 64-bit Ultimate

Pagina: 1
Acties:

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Vanmorgen mijn nieuwe bestelling vanuit Informatique binnen gekregen. Het was weer eens tijd voor een kleine update van mijn systeem. Wat heb ik gehaald:

- Samsung 830 Series 128GB 2.5" SATA3
- Seagate Barracuda 7200 2TB 7200rpm 64MB SATA3

Zoals bijna een ieder ander op dit forum wilde ik proeven aan de voordelen van een SSD schijf. Bovenstaande schijven waren binnen, oude schijven er uit en de SSD + nieuwe HDD erin en aansluiten maar.

Na de powerknop ingedrukt te hebben pop ik snel de windows CD erin die vervolgens meteen netjes boot en begint met de installatie. Al vrij snel aan het begin krijg ik netjes de vraag op welke schijf ik windows wil installeren en zie beiden schijven staan, selecteer de SSD en werkelijk waar de installatie knalt er doorheen.

Zodra de installatie klaar was ging ik meteen het internet op om de benodigde vaste programma's te donwloaden. Maar nu komt het:

Eerst ging ik naar "deze computer" of "computer" (hoe het ook mag heten in windows 7) om de Seagate Barracuda 7200 2TB 7200rpm 64MB SATA3 te benaderen en alvast wat mappen aan te maken. Tot mijn schrik stond alleen mijn SSD schijf daar nog. Refreshen hielp niet en ben toen gaan kijken tussen: configuratie scherm, systeem dan iets met devices (afdeling waar je als je interne HW kan vinden). Hier stond wel mijn Seagate Barracuda 7200 2TB 7200rpm 64MB SATA3 vermeld naast de SSD.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de Seagate Barracuda 7200 2TB 7200rpm 64MB SATA3 wel herkent word in "deze computer" of "computer" want het systeem zegt is correct geinstalleerd maar vervolgens kan ik hem niet benaderen.

Please help me out, want dit gaat echt ver boven mijn kennis :) Alvast heel erg bedankt.

P.S. voor eventuele verduidelijking, vraag het altijd.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
WIndows vlag - rechtermuisknop op computer - beheer/manage
staat de schijf onder disk management?

Als deze unallocated is ziet windows hem wel, maar is hij nog niet actief gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door barry457 op 04-10-2012 14:34 ]

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 14:38
Staan je bios settings goed? SATA Port moet op AHCI

Verwijderd

Misschien is de schijf simpelweg niet online of actief.

Start > Right Click Computer > Manage

Ga naar je schijfbeheer.

Zie je daar beide schijven staan?

Richt Click schijf > Online.

See if it helps.

Verwijderd

Sowieso wat debom zegt, hele belangrijke.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb je de disk wel geformateerd (dat probleem had ik namelijk onlangs 8)7 )

• Zantiath
Kijk, dit is helemaal top.

Vanavond meteen proberen. Bedankt voor de reacties tot nu toe. Denk dat het een typisch gevalletje is van één keer doen en nooit meer vergeten en altijd de oplossing weten.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Und?

• Zantiath
helaas niet thuis geweest. Had een band meeting en ben daarna doorgegaan naar mijn meisje in A'dam. Vanavond ga ik pas laat huiswards dus zal waarschijnlijk dit weekend worden. Anyway, kan niet wachten en hou jullie zeker op de hoogte.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01 20:05
De schijf is niet geformateerd. Dus formateren nadat je een partitie hebt aangemaakt. Windows kan beiden tegelijkertijd.

• Zantiath
debom schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:33:
Staan je bios settings goed? SATA Port moet op AHCI
Dit was het in iedergeval niet xD nadat ik deze optie instelde kreeg ik alleen maar blue screen of death in mijn scherm... computer deed helemaal niks meer.

Heb het nu weer terug gezet en ga met de andere aan de slag

• Zantiath
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:35:
Misschien is de schijf simpelweg niet online of actief.

Start > Right Click Computer > Manage

Ga naar je schijfbeheer.

Zie je daar beide schijven staan?

Richt Click schijf > Online.

See if it helps.
Dit was de uitslag!

Kan hem nu eindelijk benaderen. THNX!
Pagina: 1