Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:41
Ik heb diverse apps geprobeerd als sportstracker. Per app, en soms per versie van dezelfde app lijkt de manier te verschillen waarop met de GPS omgegaan wordt.

De huidige versie van Endomondo lijkt op mijn desire een enorm interval te hebben tussen 2 momenten waarop bij een locatiebepaling doet. Hierdoor gaat het opnemen van een track niet goed.
Ik gebruik ook vaak Locus, deze heeft heel keurig een (instelbaar) interval van 1 seconde.

Als ik Locus een track laat opnemen en tegelijk Endomondo gebruik, maakt Endomondo gebruik van hetzelfde korte interval -> werkt dan dus goed!

Ik draai android 2.3.7, volgens mij kan je daarop niet een interval op systeemniveau instellen.
Wie heeft ervaring met dit soort GPS-issues?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Blijkbaar kan je per app de frequentie regelen hoe vaak de locatie opgevraagd moet worden.
Ik vermoed dat na zo'n request de locatie gebroadcast wordt door het systeem en daarom ook opgepakt wordt in een andere app (endomondo in dit geval).

Als je maar 1 app wilt draaien gaat dit dus alleen werken als de app wordt aangepast.

Strava

• djiedjee
Dat klinkt inderdaad logisch, maar ik had gehoopt dat er misschien ergens op android system niveau iets in te stellen zou zijn.
Dat heb alleen ik nog niet gevonden...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
nee, kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat zo'n mogelijkheid er is. Al zeker niet beschikbaar zonder root rechten (dus als je niet van plan bent te rooten, hoef je al helemaal niet verder te kijken)

Strava

• djiedjee
Desire is geroot...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://developer.android....r,%20android.os.Looper%29

Als een app het niet ondersteund, dan kiest de app een "redelijke"waarde. De truuk om een 2e app mee te laten draaien die heel vaak de locatie opvraagt is dus een goede optie, maar vaak de locatie vragen kost dus veel batterij. Dat of je schrijft de appmaker van sportstracker aan. Sommige zijn niet te beroerd een kleine simpele optie zoals dit in de app toe te voegen.

root maakt niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• djiedjee
Mooi stukje info! Naar mijn ervaring (gebruik Locus ook als fietsnavigatie), kost het scherm nogal veel meer batterij dan GPS...
Pagina: 1