• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
hallo tweakers!

ik heb het volgende probleem, ik wil mn on board geluidskaart gebruiken, maar wel via de hdmi poort van mn ati videokaart, dit werkte prima tot ik opnieuw windows heb geïnstalleerd. ik heb de gigabyte drivers geprobeerd en de laatste van de realtek site+ ati hdmi driver. nu blijft hij de geluidskaart op mijn videokaart gebruiken.
wie o wie kan me helpen :P

(weet niet of dit het goeie forum is excuses!)

990FXA-UD3 + ALC889
HD6950

[ Voor 3% gewijzigd door h4ze op 04-10-2012 13:44 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gewoon instellingen van je geluid wijzigen. Heb dit ook, en je kan doormiddel van instellingen zelf bepalen, welke geluidschip actief moet worden.

Johann Sebastian Bach

• h4ze
in configuratiescherm?
ik mis trouwens in het realtek menu de dolby optie, maar ik heb wel ineens kamercorrectie en geluidseffect.
wat volgens mij alleen de chip op de videokaart kan.
als ik op info druk staat er codec 889. ik snap er niks van.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

ga eens naar je realtek driver programma en probeer daar simpel weg eens de hdmi out te selecteren.

(ik heb hetzelfde moederbord, maar sinds een weekje een geluidskaart... anders kon ik het vanaf hier ook uitvogelen)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• h4ze
ja dat werkt allemaal, alleen gebruikt hij de audio van de videokaart.
ben al iets verder, als ik de realtek hdmi driver niet installeer en dan ati ccc de hdmi driver laat installeren, word de on board kaart gebruikt en alleen de hdmi van de videokaart zoals het hoort, maar weer geen hdmi tab in het realtek menu :@ (waar ik bitrate etc kan instellen) her installeer ik dan de realtek software komt de hdmi tab weer terug maar gaat hij weer de videokaart gebruiken.

ik word er echt knettergek van...