Hallo mensen,
Ik zit er aan te denken om een nieuwe laptop te kopen aangezien mijn oude vrijwel op is en ik wel weer wat snellers kan gebruiken. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke laptop voor mij geschikt zou zijn:
Wat zijn mijn wensen?/Wat doe ik er mee:
Alvast bedankt voor het lezen van mijn post.
Ik zit er aan te denken om een nieuwe laptop te kopen aangezien mijn oude vrijwel op is en ik wel weer wat snellers kan gebruiken. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke laptop voor mij geschikt zou zijn:
Wat zijn mijn wensen?/Wat doe ik er mee:
- Gebruikelijke dingen: Internetten, Office, ed.
- Daarnaast doe ik veel aan videobewerking en dat is waarschijnlijk het 'zwaarste' wat hij moet kunnen. Ik werk met Sony Video Vegas. (uit mijn hoofd 9 maar als ik een nieuwe laptop koop ga ik wellicht ook voor een nieuwere versie van Vegas) Het belangrijkste bij mij hierbij is dat het monteren zelf redelijk vlotjes kan verlopen. Dat het renderen vervolgens wat langer duurt vind ik minder erg.
- Ook gebruik ik Photoshop regelmatig maar ik heb het idee (weet dus niet zeker) dat dit minder power kost dan het gebruik van Vegas.
- Daarnaast wil ik er ook een DVD-speler in omdat ik voor bepaalde projecten nog wel eens wat beeldmateriaal van DVD's moet halen
- Qua merken heb ik geen duidelijke voor- of afkeur.
- 15,6" is wat mij betreft genoeg.
- HDMI-port is ook vereist.
- Accuduur hoeft niet perse lang te zijn aangezien ik hem toch 99% van de tijd wired gebruik.
- SD-card reader is ook vrij belangrijk voor me maar ik zou denken dat dit inmiddels wel een basic feature is, dat bij de meeste laptops zit.
- Minimaal 3 USB-poorten.
- Als hij reisbestendig zou zijn (vliegen) zou dat mooi zijn maar niet essentieel.
- Qua budget zit ik te denken aan 500-700 Euro.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn post.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 476843 op 04-10-2012 13:03 ]