Ook ik heb Laptopadvies nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit er aan te denken om een nieuwe laptop te kopen aangezien mijn oude vrijwel op is en ik wel weer wat snellers kan gebruiken. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke laptop voor mij geschikt zou zijn:

Wat zijn mijn wensen?/Wat doe ik er mee:
  • Gebruikelijke dingen: Internetten, Office, ed.
  • Daarnaast doe ik veel aan videobewerking en dat is waarschijnlijk het 'zwaarste' wat hij moet kunnen. Ik werk met Sony Video Vegas. (uit mijn hoofd 9 maar als ik een nieuwe laptop koop ga ik wellicht ook voor een nieuwere versie van Vegas) Het belangrijkste bij mij hierbij is dat het monteren zelf redelijk vlotjes kan verlopen. Dat het renderen vervolgens wat langer duurt vind ik minder erg.
  • Ook gebruik ik Photoshop regelmatig maar ik heb het idee (weet dus niet zeker) dat dit minder power kost dan het gebruik van Vegas.
  • Daarnaast wil ik er ook een DVD-speler in omdat ik voor bepaalde projecten nog wel eens wat beeldmateriaal van DVD's moet halen
  • Qua merken heb ik geen duidelijke voor- of afkeur.
  • 15,6" is wat mij betreft genoeg.
  • HDMI-port is ook vereist.
  • Accuduur hoeft niet perse lang te zijn aangezien ik hem toch 99% van de tijd wired gebruik.
  • SD-card reader is ook vrij belangrijk voor me maar ik zou denken dat dit inmiddels wel een basic feature is, dat bij de meeste laptops zit.
  • Minimaal 3 USB-poorten.
  • Als hij reisbestendig zou zijn (vliegen) zou dat mooi zijn maar niet essentieel.
  • Qua budget zit ik te denken aan 500-700 Euro.
Sowieso zouden richtlijnen (daar moet je op letten) ook welkom zijn.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn post.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 476843 op 04-10-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:19
heu....je vraagt er volgens mij niks specifieks van. Ik zou zeggen, ga met je geld naar een willekeurige winkel met je lijstje, zoek er eentje uit en gebruik hem. Je stelt geen eisen waardoor er direct iets afvalt.
Veel shops en de pricewatch kan je gewoon selectiecriteria instellen, dan rolt er vanzelf wat uit. Succes gegarandeerd!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja ik wil wel perse een laptop hebben die sterk genoeg is voor goede videobewerking. Aan wat voor hardware eisen zou dat moeten voldoen om goed met de hedendaagse software te werken. De makers van de software geven wel vaak eisen op maar vaak loopt het dan niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:10

Quad

Doof

Er mag wel iets meer specifieke specificatie bij hoor.
Wat heb je zelf al gevonden?

Wil je:
15,6" of 17"?
Lange of korte accuduur?
Intel (welke?) of AMD?
Resolutie wat je wilt?
RAM geheugen? SSD? HDD grootte?
Merk wat je niet/wel wilt?

Genoeg om je criteria aan te passen en bovendien goed toe te passen op de Pricewatch. Kan je zien wat daar uit rolt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja zoals ik al zei, de precieze hardware die ik hiervoor wil weet ik niet aangezien ik niet weet wat ideale videobewerking-hardware is. Hoop dat er iemand op Tweakers zit met deze kennis.
  • Qua merken heb ik geen duidelijke voor- of afkeur.
  • 15,6" is wat mij betreft genoeg.
  • HDMI-port is ook vereist.
  • Accuduur hoeft niet perse lang te zijn aangezien ik hem toch 99% van de tijd wired gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:10

Quad

Doof

FullHD is dus een must, kan ik wel stellen.
Als ik een filmpje edit is het niet te doen op mijn resolutie van 1366*768. Nee dat doe ik thuis als hij aan mijn FullHD monitor hangt.

Dit is al een grote eis waarmee veel laptops afvallen.

Ik heb een voorstel voor je gevonden waarmee je alles kan wat je wilt;

De Dell Insprion 15R SE
Neem dan de 849,- versie, haal daar (als ze er nog zijn) kortingsbon vanaf, EPP korting + shopkorting. Betaal je ongeveer totaal 720,-- voor een FullHD laptop met een i7 processor en een aardige grafische kaart.

Meer info over dat laatste hierr

Dat is in dit budget in mijn ogen echt het beste wat je kan krijgen.

Edit: Geschatte prijs is op basis zonder kortingsbonnen, ik kan ze niet direct vinden maar als je er eentje vind haal je er aanzienlijk nog wat meer uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 04-10-2012 14:26 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Quad schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:18:
FullHD is dus een must, kan ik wel stellen.
Als ik een filmpje edit is het niet te doen op mijn resolutie van 1366*768. Nee dat doe ik thuis als hij aan mijn FullHD monitor hangt.

Dit is al een grote eis waarmee veel laptops afvallen.

Ik heb een voorstel voor je gevonden waarmee je alles kan wat je wilt;

De Dell Insprion 15R SE
Neem dan de 849,- versie, haal daar (als ze er nog zijn) kortingsbon vanaf, EPP korting + shopkorting. Betaal je ongeveer totaal 720,-- voor een FullHD laptop met een i7 processor en een aardige grafische kaart.

Meer info over dat laatste hierr

Dat is in dit budget in mijn ogen echt het beste wat je kan krijgen.
Dit.
Pagina: 1