Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies speakers bij yamaha RX-V596RDS

Pagina: 1
Acties:

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 22:26
Ik heb deze vraag even terug onterecht in het HIFI forum geplaatst, dit gaat echter om een aankoopadvies.

Momenteel heb ik nog een logitech z5500 setje maar ik wil naar wat beters overstappen. Ik heb een redelijk oude yamaha RX-V596RDS versterker kunnen overnemen. De specificaties staan hieronder vermeld.

Daarnaast heb ik ook een google sketchup plaatje van de kamer waarin de geluidsinstallatie moet komen. Hopelijk kan iemand zodoende een goed advies geven wat passend is in mijn situatie.

Mijn budget voor de speakers en subwoofer max 400 a 500 euro tweedehandswaarde. Misschien wat lastig maar ik ben zoiezo van plan alles tweedehands te kopen.

Mijn voorkeur gaat 2 monitoren en een subwoofer. Deze voorkeur heb ik omdat ik voornamelijk muziek luister, films houdt ik ook erg van maar voor met mijn budget verwacht ik meer waarde voor het geld in het geval van 2 monitoren dan 5 speakertjes.

Minimum RMS Output:
(0.06% THD, 20HZ-20kHz)
main 70W + 70W (8Ohm)
Center 70W + 70W (8Ohm)
Rear 70W + 70W (8Ohm)

Dolby pro logic decoder
Dolby digital decoder
DTS decoder
Cinema DSP

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-RCTRLVq1tO4/UGIOW4WZ4LI/AAAAAAAAARY/49t18JXMF-o/s1303/mijn+kamer.jpg

In het vorige topic werden de audio monitor rx2/bx2 aangeraden. Mijn oog was echter ook gevallen op een setje tweede hands Elac 205 Jet monitoren.

Verder vroeg ik mij af hoe het vermogen zich in de praktijk uit. Is dit veel, is zegmaar de limiterende 75watt van de versterker genoeg om met feestje een beetje mee te komen? (50man).

Mijn PC

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Maarrreee waar komen je monitoren dan te staan? Ik zie nu alleen een 5.1 setup, maar ga je de s[eakers op je bureau zetten of komen ze aan de muur naast je tv?

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 22:26
Nu staat er inderdaad alleen een 5.1 setup in de tekeningen. Wat ik wil is de voorste 2 vervangen door mooie monitoren. De vraag is welke? Zijn Elac 205 Jet monitoren wat?

Mijn PC