Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tablet+dock of goedkope netbook?

Pagina: 1
Acties:

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 23:06
Na enige tijd de tabletmarkt te hebben verkend wees een vriend me op goedkope netbooks waardoor ik aan het twijfelen ben over welk apparaat ik zal aanschaffen.

Het is de bedoeling om er aantekeningen op te kunnen maken in college en er documenten vanaf te kunnen lezen. Voor alle andere zaken gebruik ik een desktop-pc (zowel thuis als op de universiteit). Het voordeel van een tablet met keyboard is dat deze goedkoper is (toch?) en de batterijduur veel langer is. Het voordeel van een netbook lijkt mij deze sneller is en dat de gebruikopties groter zijn, hoewel ik nu voornemens ben hem alleen voor college te gebruiken.

Andere voorkeuren zijn voor de hand liggend: een scherm groter dan 7" is nice, aanschafprijs is belangrijk en een toetsenbord waar mijn (grote) handen elkaar wat ruimte gunnen is fijn.

De hamvraag: Zal ik voor een tablet met dockingstation gaan of voor een goedkope netbook?
Pricerange 200-300 euro.

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Hoi Fulgora,

Ik denk dat je voor 200-300 Euro beter een Netboek kan kopen, een redelijke tablet kost al snel 400 Euro + 100 voor een dock. Een netboek met een 6-cell batterij gaat makkelijk 6-8 uur mee en opladen onderweg is meestal net iets makkelijker met de adaptor die erbij komt.

Kijk evt bijv naar
http://www.mycom.nl/Produ...25C-WhiteAtmN2800/1355179

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 23:06
Dank voor de snelle reactie miyazakiman.

Er zijn tablets vanaf 130 euro pricewatch: Archos 101 Internet Tablet 8GB Zwart , ik heb weinig gespeeld met tablets maar zijn Archos en Yarvik zo ondermaats? De Samsung Galaxy tab is er ook vanaf zo'n 240 euro, en dat lijkt me wel een 'redelijke tablet', ben je het daarmee eens?

Verwijderd

€300 voor iets wat nog steeds een abinomabele gebruikservaring bied met 1GB RAM? Nee, dat is niet echt handig. Een beetje netbook begint bij €350, liever een paar tientjes meer. Of je moet zelf het RAM upgraden.

• miyazakiman
@ Fulgora ik zou dat soort tablets niet aanraden voor te typen/text te verwerken, ze zijn al erg gelimiteerd en zijn eigenlijk alleen geschikt voor simpel te internetten enzo. De enige tablet waar je misschien naar zou kunnen kijken is de Nexus voor 250 euro maar dan alsnog kom je met een bluetooth toetsenbord rond de 300-350. Maar vooral als je snel aantekeningen wil maken tijden je colleges gaat bij mij de voorkeur vooral uit naar een normaal toetsenbord op een netboek.

@Darkstone
Je hebt altijd baas boven baas maar voor 300 euro heb je echt wel een prima netboek. Wel zoals je aangeeft kan het slim zijn het RAM geheugen te upgraden naar 2gb als je merkt dat je Netboek langzaam loopt. Dit kost overigens bijv bij computerland 30 euro.

Verwijderd

Klopt. Een klasgenoot van mij werkt meestal met een atom notebook. En ik moet zeggen dat de performance toch heel erg tegen valt.

• miyazakiman
Je zou ook bijv eens kunnen kijken naar deze krijg je wel een stuk meer voor je geld (mooier scherm, betere processor, meer geheugen meer opslag en zelfs een kleine videokaart) maar dat is dan wel 375 en misschien boven je budget.

Verwijderd

Slechte keus. Want je hebt voor een tientje meer de pricewatch: HP Pavilion dm1 4110SD (B1M43EA) met E-450.

Vroegáh had acer er een met C-50 voor rond de €280. Maar die kan ik nu niet meer vinden.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08
ben met een samsung nc10 + 64 gb SSD mijn studenten tijd doorgekomen. Werkte geniaal :) Okee.. kon geen HD films afspelen of games spelen, maar dat was maar goed ook :P Enige waar je op moet letten is het formaat toetsen op een netboek, die kunnen wel eens kleiner zijn dan je gewend bent. Aangezien je wilt typen erop, zou ik gaan voor een netbookje.

Thuis had ik overigens een monitor, muis en toetsenbord eraan hangen om toch die werkstukken efficienter te typen.

De kant en klare tablets met toetsenbord zijn al aan de prijzige kant en los zijn ze vaak nog duurder dan een netbook. Beetje redelijke tablet + extern toetsenbord + eventueel adapter voor usb stick.

soms zijn oude modellen bij de mediamarkt in de aanbiedingen voor 200 euro per netbook. Anders shoppen bij mycom zoals iemand al aangaf. 3 jaar garantie is erg fijn.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:48:
Klopt. Een klasgenoot van mij werkt meestal met een atom notebook. En ik moet zeggen dat de performance toch heel erg tegen valt.
Van de processor of?

Ik heb zelf een HP Mini, van inmiddels bijna 2 jaar oud, met een Atom en dat valt me dus reuze mee. (SSD erin en 2 GB totaal). Een kennis van mij heeft vorige week een nieuwe netbook met atom gekocht en kan zonder probleem HD films kijken.

Er draait in ieder geval Windows 7 op wat maakt dat je feitelijk alle software kunt draaien die er bestaat voor Windows; iets dat met Linux-bookjes weer niet werkt.

Natuurlijk moet je er geen desktopperformances van verwachten maar voor internetten en Office-werk vind ik hem prima. Vooral de batterijduur is hierbij een plus, zeker gezien de prijsklasse.

Heb overigens ervaring met desktop, notebook, netbook, nettop, tablet en e-reader dus ik kan wel aardig een vergelijking trekken. Tablet voor college vind ik persoonlijk geen topper omdat het erop werken beperkt blijft. Gaat het puur om sheets, notities, etc. Dan is het zeker een optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Eagle Creek op 04-10-2012 23:47 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Asus EEE Pad first generation met toetsenbord gebruiker hier.
Android is hartstikke leuk, maar niet om iets cruciaal op te doen.
Ik zou er niet de collegezaal (tijd geleden dat ik dat deed trouwens) mee inlopen om aantekeningen op te gaan bijhouden. Software om dat netjes mee te doen is in ieder geval niet gratis verkrijgbaar en de software die er wel is sluit zichzelf om de haverklap af of loopt vast.

Dus dat zou in mijn geval toch een netbook met een volwassen besturingssysteem worden.

Als je veel tekst PDF-jes moet lezen, neem dan een e-book. leest veel prettiger dan een TFT scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Barrycade op 04-10-2012 23:45 . Reden: even niet zo kort door de bocht gemaakt ]

Verwijderd

Van de processor voornamelijk. De atom is trager dan de oude celeron in mijn server. En bij alles wat je doet merk je hoe traag dat ding is. Ik heb geen zijn om 5 seconden te wachten op een website of simpel programma. Ik vermoed dat de beperkte hoeveelheid RAM ook een grote schuldige is (al draait er linux op).

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Eagle Creek

Breathing security

Tja, de atoms zijn niet bepaald monstertjes. Heb zelf een atom in zowel een HP mini netbook als een HP server maar je moet het wel met een bepaald doel voor ogen kopen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1