vraag over "regels/filters" in Outlook + Iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 13:33
Hallo,

Op mijn werk werken we met Outlook en onder Postvak In heb ik submappen, in die submappen heb ik ook weer submappen, daaronder niet meer. Het probleem is nu dat als ik een regel heb aangemaakt dat een email direct in 1 van die sub-submappen komt, dat de bovenliggende submap niet dikgedrukt word met (1) erachter, ik moet alle mappen hebben opengevouwen om te zien of er een nieuwe mail in 1 van die mappen zit. Is er een instelling dat ik dit kan wijzigen, ik kan het helaas niet vinden...

De email worden ook gesynchroniseerd met m'n Iphone, hier heb ik hetzelfde probleem mee, ik zie geen nieuwe mail. Als ik dit wil checken moet ik op de submap zelf tikken, dan pas geeft ie aan dat er een nieuwe mail is. Is hier ook een oplosing voor ?

bedankt,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-07 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je zelf al wat gezocht en wat heb je gevonden en/of geprobeerd?

Outlook valt meer onder de Office pakketten, dus ik schuif 'm door naar OFF.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb even google aangegooid op de volgende termen:
parent directory outlook unread

er zijn wat workarounds voor door andere outlook functies te gebruiken (zoals zoekmappen). Other than that is er geen oplossing. Ik neem aan dat het teveel subfolders zijn om permanent open te houden?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
yes ik had zelf al gewone simpele regels aangemaakt per contactpersoon maar dit werkte dus blijkbaar niet zoals ik wilde (deed het bij Thunderbird wel maar ben van werkgever veranderd).
Het zijn idd teveel sub-submappen, de eerste submappen staan wel altijd uitgeklapt.
Iemand anders had het over dubbele regels per mailadres, dan komt de mail in de eerste submappen én in de sub-submap, dit zou een optie zijn maar niet echt dé optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ben1987 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:08:
yes ik had zelf al gewone simpele regels aangemaakt per contactpersoon maar dit werkte dus blijkbaar niet zoals ik wilde (deed het bij Thunderbird wel maar ben van werkgever veranderd).
Het zijn idd teveel sub-submappen, de eerste submappen staan wel altijd uitgeklapt.
Iemand anders had het over dubbele regels per mailadres, dan komt de mail in de eerste submappen én in de sub-submap, dit zou een optie zijn maar niet echt dé optie....
Meh, ik zou eerder kijken om mijn werk anders in te richten. Gebruik categoriën bijvoorbeeld en werk vervolgens met zoekopdrachten. Hoe dan ook, mijn ervaring is dat zo'n overdaad aan mappen enkel de productiviteit flink achteruit laat gaan. De meeste methoden over productiviteit hebben vaak een focus om dan wel berichten meteen te archiveren (en dan maakt gelezen/ongelezen geen zak uit), dan wel om ze te behandelen en verder te verwerken. Ik denk dat er echt een veel grotere winst te halen is.

En dubbele regels is echt een waardeloos advies, dat betekent dubbele mails, dubbele ongelezen mail, dubbel mail verwijderen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
ik heb het ook opgegeven, ik sleep ze nu zelf wel naar mappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 17:10
Krijg GTD-jeuk als ik dit allemaal lees, want in plaats van 1 inbox van waaruit je kunt beslissen wat te doen met een email, introduceer je op deze manier tig van die inboxen. Dus geen rules aanmaken, alles in je inbox laten arriveren en volgens de GTD methodiek je "inbox zero" behouden.
Pagina: 1