Xbox 360 met PC (Media center) connecten mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 14:28
Ik wil graag mijn xbox 360 via mijn router met elkaar connecten.
Ze zijn beiden met draad verbonden aan mijn router.
In mijn router heb ik uPNP ingeschakeld. Verder heb ik zowel manual als automatic ip-adres voor de xbox 360 toekennen geprobeerd. Dit werkt beiden niet. Ik heb echter wel gewoon internet vanaf mijn xbox.

Wanneer ik media center open op mijn PC, de 8-cijferige code die ik van mijn xbox360 krijg invul, krijg ik de melding: 'kan extender niet installeren'.

In mijn netwerkcentrum kan ik tevens de Xbox (of zijn MAC-adres) nergens vinden.
Ik denk persoonlijk dat er iets misgaat in mijn modem.

Ik maak gebruik van:
Windows 7
Modem: Huawei HG665d

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 16:13
Heb je toevallig een switch voorhanden? Je zou dan namelijk je xbox en je pc op de switch kunnen aansluiten, en die vervolgens op je modem/router. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het aan je modem/router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Daffie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:08:
Heb je toevallig een switch voorhanden? Je zou dan namelijk je xbox en je pc op de switch kunnen aansluiten, en die vervolgens op je modem/router. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het aan je modem/router ligt.
Nee, geen switch hier, helaas.

Ik zie overigens in de modem de xbox wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
zou even ps3mediaserver proberen , werkt veel beter dan media center. zet het ip voor je xbox op automatisch (check even of je op xbox live kan inloggen)

start ps3mediaserver -> bij video's op je xbox zou er nu een optie moeten zijn met je pc naam/ps3mediaserver
kijk of je hem kan zien -> ja -> kan je verbinding maken ermee? -> ja = have fun.
Nee? --> grote kans dat het een firewall issue of iets is wat het blokkeerd vanaf je pc's kant, probeer dan even in veilige modus met netwerkondersteuning ps3mediaserver te starten , vaak doet ie het dan in 1x en dan is het gewoon questie van rechten nalopen / software (zoals nod32) aanpassen zodat ie ps3mediaserver toelaat.

Het is een bekend probleem dat de extender afentoe vervelend doet. vandaar dat de meeste mensen ps3mediaserver gebruiken (heeft ook meer ondersteuning qua codecs etc)

worst case scenario kunnen we even troubleshooten via ammyy (ammyy.com)

EDIT : hieronder heeft iemand het over shares, voor ps3mediaserver kan je dat altijd later instellen , bovenal zou je gewoon de mediaserver moeten kunnen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Aionicus op 04-10-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:01

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. Verder heb je netjes share rechten gegeven op je PC?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Aionicus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:17:
zou even ps3mediaserver proberen , werkt veel beter dan media center. zet het ip voor je xbox op automatisch (check even of je op xbox live kan inloggen)

start ps3mediaserver -> bij video's op je xbox zou er nu een optie moeten zijn met je pc naam/ps3mediaserver
kijk of je hem kan zien -> ja -> kan je verbinding maken ermee? -> ja = have fun.
Nee? --> grote kans dat het een firewall issue of iets is wat het blokkeerd vanaf je pc's kant, probeer dan even in veilige modus met netwerkondersteuning ps3mediaserver te starten , vaak doet ie het dan in 1x en dan is het gewoon questie van rechten nalopen / software (zoals nod32) aanpassen zodat ie ps3mediaserver toelaat.

Het is een bekend probleem dat de extender afentoe vervelend doet. vandaar dat de meeste mensen ps3mediaserver gebruiken (heeft ook meer ondersteuning qua codecs etc)

worst case scenario kunnen we even troubleshooten via ammyy (ammyy.com)

EDIT : hieronder heeft iemand het over shares, voor ps3mediaserver kan je dat altijd later instellen , bovenal zou je gewoon de mediaserver moeten kunnen zien.
Heb de ps3mediaserver gedownload.
Wanneer ik de xbox live connection test, zegt 'ie dat alles in orde is.
Bij het opstarten van PS3 Media Server krijg ik de melding dat er geen PS3 gevonden is, tevens vind ik op de Xbox onder Video's niets.

Delen binnen het thuisnetwerk heb ik ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:01

D4NG3R

kiwi

:)

Een klein beetje meer zoeken mag wel hoor. klik 8)7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
D4NG3R schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:34:
Een klein beetje meer zoeken mag wel hoor. klik 8)7
Dat had ik ook al gegoogled. Heeft geen effect.
Overigens wanneer ik install as windows service kies, krijg ik de melding dat ie al geinstalleerd is en dat ik de applicatie moet sluiten en moet configureren vanuit het configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
ik zou hem niet als service gebruiken, hij geeft dus aan dat de verbinding zelf ok is , heb je een firewall geinstalleerd op je systeem toevallig?

bij de link hierboven laat hij ook idem basic configuration zien etc, zorg dat je netwerkkaart goed aangegeven staat als main.

Je hebt kans dat de windows 7 firewall het programma automatisch blokkeerd , ik heb het wel is meegemaakt dat ik ook avond aan het klooien was voor het werkte (ook wel is gehad dat utp kabel iets losjes in de xbox zat /DOH ! )

nu kan ik me niet herrinneren of je ook java programma's via safe mode windows kan opstarten . volgens mij wel dus je zou even kunnen proberen of je via "veilige modus met netwerkondersteuning" er wel mee aan de slag kan .

modem/router wise kan er niet zo heel veel fout zitten (tenzij je NAT hebt aanstaan, dan kunnen ze elkaar niet zien)

sorry voor late reactie btw , was ff weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Aionicus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:05:
ik zou hem niet als service gebruiken, hij geeft dus aan dat de verbinding zelf ok is , heb je een firewall geinstalleerd op je systeem toevallig?

bij de link hierboven laat hij ook idem basic configuration zien etc, zorg dat je netwerkkaart goed aangegeven staat als main.

Je hebt kans dat de windows 7 firewall het programma automatisch blokkeerd , ik heb het wel is meegemaakt dat ik ook avond aan het klooien was voor het werkte (ook wel is gehad dat utp kabel iets losjes in de xbox zat /DOH ! )

nu kan ik me niet herrinneren of je ook java programma's via safe mode windows kan opstarten . volgens mij wel dus je zou even kunnen proberen of je via "veilige modus met netwerkondersteuning" er wel mee aan de slag kan .

modem/router wise kan er niet zo heel veel fout zitten (tenzij je NAT hebt aanstaan, dan kunnen ze elkaar niet zien)

sorry voor late reactie btw , was ff weg
W.b. netwerkkabel, dat had ik eerst ook. Bleek dat ie er niet goed in zat... Maar wanneer ik gewoon kan connecten met Xbox live, lijkt mij dit niet de oorzaak, toch?

Verder heb ik 'm in veilige modus ook geprobeerd te starten. Ook daar geen resultaat met PS3 mediaserver.

Wat betreft NAT, volgens mij staan alle instellingen daarin wel goed...

Wanneer ik overigens in veilige modus naar mijn 'thuisgroep' ga en kijk naar mediastreaming, staat dat ie is uitgeschakeld. Wanneer ik 'm wil inschakelen krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Droplollie op 04-10-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
hoe zit het met je antivirus/firewall software op je computer, iets blokkeerd de verbinding naar je xbox 360 waardoor hij de "server" niet kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
Ik heb alle firewalls (AVG en van windows) uitgeschakeld.

Ps. Ik heb je een DM gestuurd.
Pagina: 1