iMac 2011 steeds meer problemen met Photoshop en Illustrator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is met mijn systeem. Ik heb sinds vorig jaar een gloednieuwe 27" iMac gekocht met een i5 3,1Ghz, 12 gig geheugen, een SSD en een extra gewone HDD. Mijn eerste ervaring met OSX en een Apple computer.

Gekocht om met Photoshop CS6, Illustrator CS6 en recent met Maya 2013 te kunnen werken. Dit gaat al heel lang goed, maar recent ervaar ik flinke problemen in Photoshop en Illustrator. Vooral als ik een kleur wil veranderen of bijvoorbeeld de levels wil veranderen. Het lijkt wel of mijn i5 zich helemaal suf zit te rekenen. De vertragingen lijken ook steeds extremer te worden.

Aangezien ik de hele dag in deze tools zit te werken vertraagt het behoorlijk mijn werk en maakt de fun plaats voor irritatie. En ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Ik heb Photoshop er af gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Geen effect. Ik heb wat software verwijderd die er niet toe doen zoals de drivers voor mijn Razor mambo en mijn Razor Nostromo. (deze gebruik ik alleen in Windows) Maar dit heeft ook geen resultaat geboekt.

Op het Adobe forum kom ik ook geen steek verder. Weinig reacties op mijn vraag of iemand weet waarom Photoshop zo vertraagt. Ik heb zelf het vermoeden dat het niet aan Adobe ligt, maar elders. Ik vind het namelijk zo raar dat het alleen gebeurd in de kleuren aanpassingen of aanpassingen in donker / lichter. Het lijkt dus ergens rekenkracht te kosten wat normaal geen probleem is, maar nu ergens op moet wachten. Of-zo-iets.

Gisteren bevroor zelfs mijn iMac en kreeg ik een window dat ik de knop ingedrukt moet houden om weer opnieuw te kunnen opstarten.

Waar kan ik beginnen om een beeld te krijgen wat er aan de hand is en willen jullie mij helpen? Des noods maak ik een filmpje van de vreemde vertraging die te zien is in Photoshop.

Whats going on op mijn lieve iMac :(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Op welke versie van OS X draait je Mac? Is het probleem ineens begonnen of is het geleidelijk gebeurd?

De oplossing die - net als met Windows - vaak soelaas biedt is het herinstalleren van OS X. Het liefst een frisse installatie. Het komt namelijk vaak voor dat een upgrade toch niet helemaal lekker loopt waardoor je systeem - direct of geleidelijk - niet meer goed loopt. Aangezien je aangeeft dat het probleem zowel in Illustrator én Photoshop aanwezig is, zou dat juist een aanleiding moeten zijn dat het aan het pakket van Adobe ligt.

Het zou, eventueel, ook een fout in Mac OS X kunnen zijn. Normaliter schakelt Photoshop GPU acceleratie automagisch aan. Maar dit kan misschien spaak lopen met ML óf het staat bij jou niet aan.

Over GPU acceleratie kun je hier meer vinden: http://helpx.adobe.com/ph...upport-photoshop-cs4.html
Je kunt proberen het uit te zetten - of juist aan - en kijken of je problemen hiermee verholpen zijn.
Ik heb helaas nog geen PS geïnstalleerd op mijn MacBook dus ik kan niet nakijken of het probleem bij mij ook oploopt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Jeetje, OSX opnieuw installeren probeer ik het liefst even te voorkomen. Als het echt niet anders kan dan is het zo, maar het liefst wel als laatste optie. Ik sta dan sowieso een halve dag of meer stil of moet dit in het weekend doen.

Ik heb 1 update open staan voor iMovie welke ik niet gebruik maar wel 1gb groot is. Die laat ik dus mooi staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/bestanden/Schermafbeelding%202012-10-04%20om%2010.51.01.png

Ik heb de GPU acceleratie aan staan en ook nodig. Omdat het verschillende functies bied die ik gebruik. zoals het draaien van je canvas en dergelijke. Maar, om het te testen heb ik het even uit gezet en de handelingen verricht die zo vertragen. Dit gaat een stuk beter, maar nog steeds is hij flink aan het rekenen. Niet zoals het een paar weken geleden ging en alles gewoon soepel en direct reageerde. Ik moet het weer aanzetten. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Logisch, opnieuw installeren is ook niet altijd - en voor iedereen - even fijn.
Heb je misschien al gespiekt in je "Activity Monitor" of er daar iets draait wat veel CPU afhapt, wat niets te maken heeft met Adobe? Heb je iets nieuws geïnstalleerd in die paar weken, met in het bijzonder een programma wat op de achtergrond draait.

Aan de update van iMovie moet het niet liggen, die kun je links laten liggen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ja, ik heb sinds kort Maya 2013 geïnstalleerd. Maar die draait zover ik weet niet op de achtergrond zolang het niet aan staat.

Ook heb ik sinds kort een week of twee een Space Navigator van 3dconnexion voor het navigeren in Maya. Ik zou die eens kunnen verwijderen om te kijken of het helpt.

Dit is mijn systeem op dit moment. Met Photoshop open, time machine die zijn ding doet op de NAS en een paar websites open. Waaronder deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/bestanden/Schermafbeelding%202012-10-04%20om%2011.22.01.png

Zie jij hier iets vreemds aan? En kan je in je iMac ook je videokaart instellingen bekijken? Ik kan het niet bij systeemvoorkeuren vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
RoyK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:25:
Ja, ik heb sinds kort Maya 2013 geïnstalleerd. Maar die draait zover ik weet niet op de achtergrond zolang het niet aan staat.

Ook heb ik sinds kort een week of twee een Space Navigator van 3dconnexion voor het navigeren in Maya. Ik zou die eens kunnen verwijderen om te kijken of het helpt.

Dit is mijn systeem op dit moment. Met Photoshop open, time machine die zijn ding doet op de NAS en een paar websites open. Waaronder deze.

[afbeelding]

Zie jij hier iets vreemds aan? En kan je in je iMac ook je videokaart instellingen bekijken? Ik kan het niet bij systeemvoorkeuren vinden.
Nope, dat ziet er gewoon prima uit. Geen rariteiten. Wat betreft je vraag over de GPU, voor zover ik weet, kun je in Mac OS X geen instellingen wijzigen of bekijken van je GPU. Het apparaat werkt zoals het zou moeten, aldus Apple.

Ik ga er niet echt vanuit dat Maya of de Navigator het probleem zijn. Tenzij Maya een plugin heeft geïnstalleerd voor Photoshop wat een conflict zou kunnen opleveren. Helaas zou ik niet weten waar je hierna naar kunt kijken. Je geeft aan dat het een paar weken geleden wel werkte en nu niet, en je hebt geen grote aanpassingen gedaan aan het systeem. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank je voor tijd in ieder geval. Ik ga vandaag de CPU monitor er even naast houden. Kijken wat er gebeurd en of er gekke pieken te zien zijn. Tot zover heeft hij alles onder controle. Als er iemand nog een tip heeft, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozotheclown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 12:08
Ik herken de CS6 problemen en had ze tot ik een paar Adobe updates geleden ook en had/heb het verder met geen enkel ander stuk software en wijt het dus gewoon aan de bagger die Adobe ons geeft;)

Het probleem deed zich zowel met CPU accel aan als uit voor en de systeem load was helemaal niet hoog maar CS6 was niet vooruit te fikken of zelfs niet te bedienen als het zich voordeed.

Mijn iMac is een Core i7 uit 2009 met 16GB RAM, een ATI4850 en een 1GB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
"fijn" om te horen dat het niet alleen bij mij is. Heb je lange response tijden bij het kiezen van een kleur in de color picker? Daar gaat hij soms helemaal over de zeik zeker als ik een gradient aanpas in illustrator. Dan kan ik koffie halen.

Ik begrijp dat je issue er dus ook nog steeds is? Ik heb Adobe Cloud en hierdoor ook een meest recente versie van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozotheclown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 12:08
Bij mij was het ik geloof 2 Adobe updates geleden ineens weg en als ik een deel van een afbeelding alleen al selecteerde, zonder er iets mee te doen nog, kon ik koffie gaan halen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Het lijkt wel of het steeds erger wordt nu ik dit topic heb gestart. Ik wordt gestraft. Even de levels verschuiven.. en mijn computer gaat helemaal over de zeik. Ik zou bijna denken dat het een grafische kaart issue is. Maar ik kan er nog steeds prima BF3 op gamen in windows. :S

Misschien dan toch maar opnieuw de boel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
Je draait nog op Lion zie ik. Is er een reden dat je nog niet geupgrade hebt naar Mountain Lion?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ja, ik heb nog niet bekeken of het allemaal goed werkt met mjin NAS. Ik werk fulltime op deze computer en van mijn fouten geleerd door zomaar out of the blue te updaten naar hogerop. Mijn NAS werkte toen niet meer.. Time Machien werkte niet meer.. kon niet meer bij mijn werkzaamheden..etc. Hoop gezeur aan gehad en moet dat nu anders doen. Is het een waardige update? PS.. phtoshop werkte een paar weken geleden meer dan prima! dat is toch vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Heb je al eens in het log gekeken van OS X? Ik ben benieuwd of de meldingen je daar om de oren vliegen op het moment dat je iMac zo over de zeik gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik heb de tool gevonden. Bij mee heet het lekker hollands.. Diagnostische en gebruiken info.

ik zie inderdaad een crash rapport staan van gisteren. En een hele waslijst aan errors. Morgen zal ik het bestand eens opzetten en en flink gaan fotoshopppen. Dan moeten de problemen daar vanzelf zichtbaar worden.. toch?

Nog tips hoe je naar deze vensters moet kijken ? Nog iets bijzonders aan of uitvinken?

[ Voor 81% gewijzigd door RoyK op 04-10-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
RoyK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:52:
Ik heb de tool gevonden. Bij mee heet het lekker hollands.. Diagnostische en gebruiken info.

ik zie inderdaad een crash rapport staan van gisteren. En een hele waslijst aan errors. Morgen zal ik het bestand eens opzetten en en flink gaan fotoshopppen. Dan moeten de problemen daar vanzelf zichtbaar worden.. toch?

Nog tips hoe je naar deze vensters moet kijken ? Nog iets bijzonders aan of uitvinken?
Bij mij heet het gewoon de 'Console'. Ik zou in het linker-navigatievenster het log op 'Alle berichten' zetten en dan kijken naar meldingen van Adobe en eventueel andere meldingen die je aandacht trekken.

Specifieker kan ik het niet maken aangezien we beide niet weten waar we naar op zoek zijn. Eventueel kun je een gedeelte van het log, waarvan jij denkt dat het relevante informatie bevat, op pastebin zetten en hier een link posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Oke, dit is mijn meest recente crash toen ik in photoshop bezig was. Apple noemt het in dit geval een 'Panic'

http://pastebin.com/ryQkL7hd

Zou het iets met mijn intern geheugen te maken hebben? Dat er daar iets mis gaat? Want over het algemeen heb ik op de computer geen bijzonder gekke vertragingen.

Ik had gisteren (5-10-2012) ook nog een crash.. dat mijn systeem bevroor.

http://pastebin.com/G45baEYb

Nu heb ik de aankomende week echt bergen inkleurwerk liggen. Ik kijk er nu al tegenop :/

ps, kunnen deze gegevens die ik post geen kwaad (kunnen bad guys hier iets mee om vervelend te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
zo te zien doet jouw videokaart moeilijk. die 2de is een crash van flash, naar dat gebeurt wel waker. Kijk eens wanneer je met SMC2fancontrol de fans op max kan laten draaien of die er nog steeds last van heeft. Daarnaast controleer je hardeschijf met schijfhulp programma.
Anders kan je ook nog een combo update instaleren.

com.apple.ATIRadeonX3000(7.3.2)[01445B93-748D-35B2-A26C-89053B97AA01]@0xffffff7f816b7000->0xffffff7f819cffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Wat algemene tips:
- check je console regelmatig, laat hem eens gewoon openstaan.
- staat je klokje ook stil (zet de seconden even aan) als de vertraging plaats vindt?
- probeer eens een nieuw user account
- je hebt geen exotisch kext's zo te zien, behalve je 3d muis en logitech's meuk - dat zou het probleem niet kunnen zijn
- zet je netwerk eens geheel uit
- de kan-nooit-kwaad-truuk permissies herstellen eens doen
- en dan ook meteen maar een verify op je disk(s) doen
- is er hardware aanwezig zoals een trage usb stick, cd-rom of andere i/o waar psd op moet wachten? ok al verwacht je het niet?
- probeer eens op te starten en in te loggen met shift ingedrukt (dit zet alle kexts en andere niet-apple zaken uit)

Een reinstall/upgrade houdt hetzelfde in als opstarten met shift + nieuw account, dus dat zou ik nog even lekker laten zitten.

Is het daarnaast wellicht haalbaar om je TM backup van 6-8 weken geleden terug te zetten?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Wat je ook kan doen is de Apple hardware test uitvoeren:

http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
@Arosf,

ik heb de Apple hardware test gister avond zijn ding laten doen. Hij was 1,5 uur bezig. Geen hardware problemen gevonden. (gelukkug)

@chem

- er zit wel een DVD in de drive.. die heb ik er nu even uit gehaald. We zullen zien of het de komende dagen opgelost is.
- Ik zal ook het klokje in de gaten houden en heb de secondes aangezet. (dubbele punt knippert als je dat bedoel)
- Het netwerk uitzetten.. ik moet even kijken hoe dat gaat. Is dat met een eenvoudige handeling te fixen of bedoel je hiermee de netwerk kabel eruit trekken.

- als ik met shift ingedrukt opstart, heb ik dan gewoon toegang tot alle software die geïnstalleerd staat?
- ik ga nu een verify doen op mijn disks. Ik weet niet of het dezelfde check is als dat de hardware test doet. Maar het kan geen kwaad lijkt me om hem eens op zijn gemakje een controle te laten doen.

@justahuman

Ik ken dat tooltje van een tijdje terug. Ik wist niet dat ik het ook voor de iMac kan toepassen. :)
Wat is een combo update eigenlijk? Als ik apple naar updates laat zoeken, vind hij niets (enkel iMovie die ik niet installeer)

ps, ik ga vanavond over op mountain lion. Misschien dat het ook nog iets verbeterd.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 07-10-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

RoyK schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:49:

@chem

- er zit wel een DVD in de drive.. die heb ik er nu even uit gehaald. We zullen zien of het de komende dagen opgelost is.
- Ik zal ook het klokje in de gaten houden en heb de secondes aangezet. (dubbele punt knippert als je dat bedoel)
- Het netwerk uitzetten.. ik moet even kijken hoe dat gaat. Is dat met een eenvoudige handeling te fixen of bedoel je hiermee de netwerk kabel eruit trekken.
De kabel eruit is het eenvoudigst - of system preferences > network > wieltje onderaan > 'make service inactive'.
- als ik met shift ingedrukt opstart, heb ik dan gewoon toegang tot alle software die geïnstalleerd staat?
Ja, zie het als de windows safe boot modus.
- ik ga nu een verify doen op mijn disks. Ik weet niet of het dezelfde check is als dat de hardware test doet. Maar het kan geen kwaad lijkt me om hem eens op zijn gemakje een controle te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hmm.. ik start Photoshop op ik krijg een berg meldingen. Wat kunnen jullie hier van maken?

07-10-12 20:39:54,931 Adobe Photoshop CS6: CFURLCreateWithString was passed this invalid URL string: '/System/Library/Frameworks/' (a file system path instead of an URL string). The URL created will not work with most file URL functions. CFURLCreateWithFileSystemPath or CFURLCreateWithFileSystemPathRelativeToBase should be used instead.

07-10-12 20:40:08,132 Adobe Photoshop CS6: CFURLCreateWithString was passed this invalid URL string: '/Library/Application%20Support/Adobe/Linguistics/6.0/Providers/Plugins2/AdobeHunspellPlugin.bundle' (a file system path instead of an URL string). The URL created will not work with most file URL functions. CFURLCreateWithFileSystemPath or CFURLCreateWithFileSystemPathRelativeToBase should be used instead.

07-10-12 20:40:15,502 Adobe Photoshop CS6: clip: empty path.

07-10-12 20:40:15,502 [0x0-0x3c03c].com.adobe.Photoshop: Oct 7 20:40:15 iMac-van-Roy.local Adobe Photoshop CS6[19030] <Error>: clip: empty path.

07-10-12 20:40:15,502 Adobe Photoshop CS6: clip: empty path.

07-10-12 20:40:15,502 [0x0-0x3c03c].com.adobe.Photoshop: Oct 7 20:40:15 iMac-van-Roy.local Adobe Photoshop CS6[19030] <Error>: clip: empty path.

Deze laatste regel blijft hij steeds aangeven.

Bovendien, blijven de tooltjes in Photoshop helaas nog steeds op zich wachten met reageren. De secondes tikken in de iMac klok overigens gewoon netjes door. Dus het systeem zelf ondervind geen "pauze" of iets dergelijks.

edit:

Hij blijft ook met dit bericht gooien:

07-10-12 20:51:39,144 [0x0-0x3c03c].com.adobe.Photoshop: 2012-10-07 20:51:39 : ERROR PlugPlugNotifyStateChange: PlugPlugErrorCode_internalError (PlugPlugSetup must be called first)

07-10-12 20:51:39,144 [0x0-0x3c03c].com.adobe.Photoshop: 2012-10-07 20:51:39 : ERROR PlugPlugNotifyStateChange: PlugPlugErrorCode_internalError (PlugPlugSetup must be called first)

En deze:

07-10-12 20:52:22,380 mDNSResponder: handleLNTPortMappingResponse too many conflict retries 4500 4500

07-10-12 20:52:22,454 mDNSResponder: handleLNTPortMappingResponse too many conflict retries 5353 5353

[ Voor 26% gewijzigd door RoyK op 07-10-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
oke, ik wordt echt knettergek. Ik ben al de hele dag in een tekening bezig en het inkleuren lijkt nu wel met de minuut lastiger te worden. De vertragingen lijken ook steeds langer en logger te gaan dan voorheen. Ik heb nu alles geprobeerd wat hierboven staat..

opgestart met Shift en in de veilige modus is dezelfde lag nog steeds daar. Ook heb ik zonder netwerk kabel gewerkt en de lag is nog steeds daar.

Maar, wat mij wel opvalt dat ik iedere keer deze melding krijg zodra ik mijn kleuren in Photoshop wil veranderen:

08-10-12 15:47:09,606 Adobe Photoshop CS6: clip: empty path.
08-10-12 15:47:09,606 [0x0-0x7007].com.adobe.Photoshop: Oct 8 15:47:09 iMac-van-Roy-Korpel.local Adobe Photoshop CS6[166] <Error>: clip: empty path.

Dit bericht herhaald zich constant. Net als het volgende:

08-10-12 15:47:25,000 kernel: IOSurface: buffer allocation size is zero
08-10-12 15:49:11,446 awacsd: EAP-GTC failed. Retrying in 320 seconds.

Any suggestie wat de volgende stap kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Had je al geupdate naar Mountain Lion? Ben benieuwd of het daar ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik zou echt aan een nieuwe install denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:48:
Ik zou echt aan een nieuwe install denken.
Ik vrees dat ik die kant ook op ga. Ik heb een paar apps gekocht in de app store. Kan ik die dan opniew downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yups, dat kan gewoon

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dan ga ik dit weekend de boel opnieuw instaleren. Eerst mijn NAS updaten naar de laatste versie. Dan time machine nog even een voor de zekerheid extra backup laten draaien.. en dan download ik Mountain Lion via de appstore en doe ik een clean instal. Alle Adobe programma's zijn compatible heb ik gezien.

Jammer dat dit allemaal gebeurd. Juist de reden dat ik naar een Mac ben overgestapt. Zit ik alsnog te klooien :(

ps, hoe zit het eigenlijk met mijn bootcamp als ik een clean instal doe? Ik heb op een andere partitie windows 7 staan met Battlefield 3 voor mijn vertier.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 08-10-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 07:29
Werk je rechtstreeks vanaf je NAS? Of heb je de bestanden eerst lokaal opgeslagen en kopieer je ze dan later naar je NAS?

Als je rechtstreeks van je NAS werkt, kan je het dan eens lokaal proberen? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
mijn hele OS draait op een SSD. Maar ik heb mijn werkbestanden op de 2e HDD staan. Vervolgens wordt er van dit alles een TM backup gemaakt ieder uur naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:46
Zit je SSD niet gewoon bijna vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nope, nog ruim 30 gb :)
edit, 43 zelfs

[ Voor 25% gewijzigd door RoyK op 08-10-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Dit haal ik ergens van een forum:

Have you noticed this error in your console.log?

kernel: IOSurface: buffer allocation size is zero

There are several possible reasons for this:

It maybe a bug in the Hardware Acceleration that Adobe Flash is using (Disabling Hardware Acceleration, appears to stop the issue)
Caused by an Apple supplied framework that Adobe uses in Flash
This is a problem for both Adobe Flash 10 & 11 (See Adobe’s Forum or the Adobe Bug Report).

This issue is limited to 10.7 (Lion) only, Snow Leopard (10.6), and the Beta’s of Mountain Lion (10.8) do not seem to suffer from this issue.

The only solution at this time, seems to be:
As far as I’ve been able to discover, this bug is specific to WebKit browsers running (Chrome and Safari are based on WebKit). Perhaps it is related to those browsers running plugins (like Flash) and using an IOSurface to pass the rendering data back from the plugin. This issue was constant on my late 2010 MBP and would freeze the machine entirely once a day. Having switched to using Firefox or Opera I no longer see ANY messages for “IOSurface: Buffer allocation size is zero”. Thankfully, this also comes without any more freezing when time machine starts up or at any other time.

It looks like there are a lot of changes going on in WebKit relating to IOSurface usage (http://svnsearch.org/svns...earch?logMessage=iosurfac e). Hopefully this will be fixed very soon.

Hoewel dit misschien niet direct in verband staat met jou probleem zou ik toch aanraden te upgraden naar Mountain Lion aangezien je dit toch al van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik kom overal in ieder geval steeds terug op flash. Ik heb Flash er totaal afgegooid. Zowel Flash CS6 en de players. Maar ik heb het nog steeds. Ik werk overigens wel met Safari. De vraag blijft helaas overeind..waarom heb ik dit nu pas sinds een paar weken en werk ik al bijna een jaar prima. Erg vervelend in ieder geval. Het heeft mijn productie vandaag absoluut in de weg gezeten. Wat onder aan de streep gewoon geld kost.

Ik zit overigens te denken dat ik niet altijd Safari aan heb staan.. en ook dan is het probleem in Photoshop aanwezig.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
RoyK schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:40:
Ik kom overal in ieder geval steeds terug op flash. Ik heb Flash er totaal afgegooid. Zowel Flash CS6 en de players. Maar ik heb het nog steeds. Ik werk overigens wel met Safari. De vraag blijft helaas overeind..waarom heb ik dit nu pas sinds een paar weken en werk ik al bijna een jaar prima. Erg vervelend in ieder geval. Het heeft mijn productie vandaag absoluut in de weg gezeten. Wat onder aan de streep gewoon geld kost.

Ik zit overigens te denken dat ik niet altijd Safari aan heb staan.. en ook dan is het probleem in Photoshop aanwezig.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :)
Heb je er al eens aan gedacht om AppleCare te bellen? Heb je al AppleCare, dan is het een no-brainer om die te bellen (even naar de 2e lijn vragen, die mensen hebben er verstand van). En heb je geen AppleCare is het de overweging waard om het aan te schaffen. Sowieso geniet je dan van de Pick-up&Return service mocht de hardware defect zijn, en je kunt gewoon bellen wanneer je wilt. Ik ga er vanuit dat je de iMac zakelijk gebruikt, dus dan geniet je ook nog eens van 3 jaar garantie in plaats van 1. (er van uitgaand dat je iMac niet ouder dan 12 maanden is).

Edit; je iMac opstarten met alt ingdrukt gehouden, en dan vanaf de Recovery HD opstarten. Daar kan je proberen de HDD te herstellen, en de Permissies te herstellen. Dit wil ook nog wel eens helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 09-10-2012 10:17 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik heb het idee dat, na wat je al geprobeerd hebt, het probleem inderdaad wel eens in gpu acceleratie of psd/illustrator zelf zit.

Een upgrade naar ML zou kunnen helpen, maar is geen garantie - zorg iig voor een volledige backup, zodat je terug kan bij (andere) ellende.

Verder zou ik zelf nog proberen alle apps af te sluiten, en een nieuw document in illustrator te maken - en te zien of het dan nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
SanderPS3 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Heb je er al eens aan gedacht om AppleCare te bellen? Heb je al AppleCare, dan is het een no-brainer om die te bellen (even naar de 2e lijn vragen, die mensen hebben er verstand van). En heb je geen AppleCare is het de overweging waard om het aan te schaffen. Sowieso geniet je dan van de Pick-up&Return service mocht de hardware defect zijn, en je kunt gewoon bellen wanneer je wilt. Ik ga er vanuit dat je de iMac zakelijk gebruikt, dus dan geniet je ook nog eens van 3 jaar garantie in plaats van 1. (er van uitgaand dat je iMac niet ouder dan 12 maanden is).

Edit; je iMac opstarten met alt ingdrukt gehouden, en dan vanaf de Recovery HD opstarten. Daar kan je proberen de HDD te herstellen, en de Permissies te herstellen. Dit wil ook nog wel eens helpen.
Ik heb geen applecare. Ik vond het wel welletjes na 3000 euro om Apple ook nog 170 euro in de schoot te gooien. Principe kwestie. Als de iMac nu al gebreken onder de motorkap heeft is dit ook gelijk de laatste iMac. Maar, laten we daar verder geen woorden aan vuil maken.

De HDD is goed. Er zijn geen fouten gevonden. Maar wat houd de permissies herstellen in? Is dat een soort van defragmenteren? Zoja, is dat voor een SSD dacht ik niet echt goed. Toch?
chem schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:42:
Ik heb het idee dat, na wat je al geprobeerd hebt, het probleem inderdaad wel eens in gpu acceleratie of psd/illustrator zelf zit.

Een upgrade naar ML zou kunnen helpen, maar is geen garantie - zorg iig voor een volledige backup, zodat je terug kan bij (andere) ellende.

Verder zou ik zelf nog proberen alle apps af te sluiten, en een nieuw document in illustrator te maken - en te zien of het dan nog steeds voorkomt.
Het zit denk ik ook echt alleen in Photoshop en Illustrator. Maar dit kan ook door andere software komen lees ik overal. Maar wat, dat is de vraag. Flash komt vaak naar voren. Dat is er compleet af. Zowel de software als de player. Het heeft helaas niets veranderd. Tot 3 weken geleden ging alles als een zonnetje. Gisteravond in Windows (bootcamp) nog prima BF3 gespeeld. Dus de hardware zit volgens mij prima.. maar is er ergens iets wat de rest dwars zit.. super irritant dat je er geen vinger op kan leggen.

EDIT]

Verrek!! Ik heb 'iets' op het spoor!! Als ik met Shift ingedrukt Photoshop opstart doet hij dat zonder 3rd party plugins. En alles gaat als een beest in Photoshop. Straks even ook in illustrator werken. Raar... maar zou het dan kunnen zijn. Dat ga ik straks uitzoeken. Even snel werk inhalen

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 09-10-2012 11:52 ]

Pagina: 1