Vele tweakers zullen het wel herkennen, zodra je eens een financiële meevaller heb meteen de best buy guides of vraag & aanbod op om je huidig systeem een upgrade te geven.
Nou ben ik afgelopen tijd behoorlijk gecharmeerd geraakt van het idéé van waterkoeling maar nog niet over de streep getrokken om tot aanschaf over te gaan.
Mijn huidige set-up ben ik wel aan gaan aanpassen.
Van een Antec Dark Fleet DF-35

Naar een NZXT Phantom case (uitstraling- kabelmanagement en met toekomst voor waterkoeling)

Van een Asrock X58 Extreme

Naar een Sapphire PB-CI7S41X58 (upgrade ivm sata-600 voor SSD)

En natuurlijk een Samsung 128gb 830 serie (algemeen snelheids verbetering)

Nu heb ik momenteel een Intel Core i7 950 op stock draaien met een
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT passive koelingblok.
en een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC videokaart erlangs.
Nu is de vraag wat zou de juiste stap zijn? Om voor een bedrag van zeg ca.200-300,-
nog de meeste bang for buck performance boost te geven?
1. Een corsair h100 koeling en clocken?
2. Aanschaf nieuwe videokaart ? (sapphire board ondersteund geen sli nvidia wel Ati)
3. Echte waterkoeling (240, 360rad)? (gpu, cpu?)
Ik zit behoorlijk in dubio so 2 say
Ik gebruik mijn systeem voor hoofdzakelijk gaming (en daarin het hele brede spectrum van indie games tot de nieuwste kaskrakers) . En daarlangs af en toe een after effects rendertje en vegas studio.
Nou ben ik afgelopen tijd behoorlijk gecharmeerd geraakt van het idéé van waterkoeling maar nog niet over de streep getrokken om tot aanschaf over te gaan.
Mijn huidige set-up ben ik wel aan gaan aanpassen.
Van een Antec Dark Fleet DF-35

Naar een NZXT Phantom case (uitstraling- kabelmanagement en met toekomst voor waterkoeling)

Van een Asrock X58 Extreme

Naar een Sapphire PB-CI7S41X58 (upgrade ivm sata-600 voor SSD)

En natuurlijk een Samsung 128gb 830 serie (algemeen snelheids verbetering)

Nu heb ik momenteel een Intel Core i7 950 op stock draaien met een
Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT passive koelingblok.
en een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC videokaart erlangs.
Nu is de vraag wat zou de juiste stap zijn? Om voor een bedrag van zeg ca.200-300,-
nog de meeste bang for buck performance boost te geven?
1. Een corsair h100 koeling en clocken?
2. Aanschaf nieuwe videokaart ? (sapphire board ondersteund geen sli nvidia wel Ati)
3. Echte waterkoeling (240, 360rad)? (gpu, cpu?)
Ik zit behoorlijk in dubio so 2 say
Ik gebruik mijn systeem voor hoofdzakelijk gaming (en daarin het hele brede spectrum van indie games tot de nieuwste kaskrakers) . En daarlangs af en toe een after effects rendertje en vegas studio.