Toon posts:

Windows 8 licenties vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer alvast een Windows 8 licentie te bemachtigen maar ik heb daar eerst nog een aantal vragen over. De info die ik zelf alvast heb verzameld zal ik ook vermelden, onderaan. Mocht deze info onjuist zijn dan hoor ik het graag.

1. Kan je een VL (Volume License) gebruiken op een single license windows 8 DVD? Dus gewoon de normale versie zal ik maar zeggen.
2. Kan je een single license gebruiken op een volume license Windows 8 DVD?
3. Is er net als Windows 7 een restrictie wat betreft talen? Ik bedoel, kan je bijvoorbeeld met een Nederlandse Windows 8 licentie Windows van een Franse Windows 8 DVD activeren?

- Er is eenzelfde dvd voor Windows 8 en Windows 8 Pro. Alleen de licentie zorgt ervoor dat de features van de Pro versie unlocked kunnen worden.
- Licenties van zogenoemde "N" versies kunnen niet worden gebruikt op "normale" (-N) versies en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ten eerste:
Vanaf 26 Oktober kun je pas licenties voor Windows 8 kopen, dan is de GA van Windows 8. Alleen als je een Technet/MSDN abonnement kun je al een soort test licenties aanvragen voor Windows 8. Tevens als je Volume License klant bent kun je de licentie aanschaffen via een Microsoft Volume License Reseller.

Antwoord op je vragen:
1.Media voor VL keys en normale keys zijn aparte media en volgens mij zijn die keys binnen die media niet uitwisselbaar.
2.Nee, de normale keys zijn niet te gebruiken op VL media.
3.Zou je moeten testen, heb ik niet gezien

[ Voor 88% gewijzigd door Turdie op 04-10-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan ze krijgen via MSDN en dus via ebay, marktplaats, etc. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:11:
Diegene die ze aanbied, MSDN/TechNet account af pakken (voor altijd) en fikse boete er bij...

En die verkocht zijn, hoop dat die voor eind oktober al geblocked/black listed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:11:
Als je die nu al kan krijgen zijn ze per definitie illegaal. Je moet je ten sterkste afvragen of je daar aan mee moet willen werken.

Ten tweede vermindert dit dus ook de waarde voor de mensen, zoals ik, die wel netjes betalen voor hun Technet-abo, want Microsoft heeft al diverse malen de voorwaarden aangescherpt van de Technet-abo's (minder aantrekkelijk gemaakt door minder keys beschikbaar te stellen) door verkopers zoals jij schetst via eBay en Marktplaats enzo.

Ten derde gaat Microsoft de licenties waarschijnlijk zodanig goedkoop maken dat dit soort illegale praktijken minder interessant zullen worden (hoop ik). Helaas blijven er nog genoeg mensen die dat nog te duur gaan vinden en alsnog in het illegale circuit belanden.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 04-10-2012 19:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je vind het normaal dat mensen meer dan 200 euro moeten betalen voor een windows 7 pro licentie? Schandalig van microsoft dat ze het zo duur maken. 60 Euro voor een home licentie zou een redelijke prijs zijn. Ik zie het zelf als karma dat mensen dit soort dingen doen. Niet zozeer het verkopen ervan maar meer het kopen van msdn licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Het is niet toegestaan om MSDN/TechNet licenties te gebruiken op 'Productie' machines. Het lijkt me niet echt noodzaklijk om hier verder over door te praten.

Daarnaast mag Microsoft (als commercieel bedrijf) natuurlijk zelf weten wat voor prijs ze vragen voor hun licenties, het is dan vervolgens aan de klant om te bepalen of hij dat er voor wil betalen :+

Ik begrijp je persoonlijke frustratie, maar ik vraag mij af of dit bijdraagt tot een zinnige discussie. Het topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.