MySQL -> SPSS?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Een vriendin van me vroeg of ik de resultaten van haar on-line enquete even kon koppelen aan een database, zodat ze niet handmatig honderden emailtjes hoeft door te spitten en in het statistiekprogramma spss in te voeren.
Nou zo'n probleem is dat niet, maar het zou wel handig zijn om de invoer in spss ook te automatiseren. Ik ken spss verder niet, dus ik vroeg me af op wat voor manier (mysql)database bestanden daar automatisch in geimporteerd kunnen worden? Weet iemand daar meer van?

Verwijderd

Sorry dat ik de hele oude topic omhoog gooi, maar ik zie geen reactie op deze vraag en ik hoop dat er nu wel iemand is die dit weet, want ik wil eingenlijk ook weten of dit mogelijk is.

Wat is de makelijkste manier om de gegevens uit een Mysql database voor SPSS lessbaar te maken.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
De makkelijkste oplossing is de data te exporteren naar CSV-formaat en dat importeren in SPSS.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

SPSS kan ook excel formaten aan.

Ben toevallig zelf ook bezig met een enquette tool. (Alleen dan waarschijnlijk iets verder geautomatiseerd.) gaat allemaal eerst in MYSQL, en dan uiteindelijk naar SPSS via een excel formaat dus.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• bigtree
dusty schreef op 23 april 2003 @ 15:44:
[...] en dan uiteindelijk naar SPSS via een excel formaat dus.
Waarom via Excel?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Omdat het bedrijf dat graag wilt, ze hebben in principe een standaard opmaak, met een import filter wat altijd goed gaat, en om de een of andere reden werken ze liever met excel documentjes dan met csv's. Waarschijnlijk omdat ze er dan zelf ook nog dingen mee kunnen doen buiten SPSS

het maakt praktisch niet uit het is wat meer opmaak eromheen ipv gewoon comma's.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• bigtree
Ah, ok. Ik was benieuwd omdat ik zelf ook een tool gebouwd heb die MySQL data naar SPSS exporteert. Aangezien er veel nominale en ordinale variabelen in zitten die men niet iedere keer opnieuw wil definieren in SPSS, heb ik een oplossing gevonden in het genereren van SPSS syntax waarmee je volledige controle over je variabelen houdt; alles wordt automatisch aangemaakt.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
De makkelijkste manier is volgens mij toch echt met een plat tekstbestand (bijvoorbeeld csv) en dan een syntax script dat dit bestand inleest en meteen de waardelabels en evt. de variabelenlabels toevoegd. MySQL naar Excel exporteren lijkt me een beetje omslachtig. Sowieso gebeurd dit vaak door csv-achtige data te generen en dan het excel content-type als header mee te sturen. Da's dus stiekem hetzelfde doen als een csv, maar dan zonder de handigheid van het syntax script.

Verwijderd

Maar wat ik graag wil weten of er nu een tool beschikbaar is die de enquete antwoorden uit de database leest in een formaat wat spss aan kan. welke formaat maakt mij niet uit, als spss er maar uit de voeten mee kan.

of is me enigste optie dat ik er zelf voor ga zorgen dat ik de antwoorden uit lees en die vervolgens in een voor spss geschikt formaat weg schrijf?

• bigtree
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:28:
Maar wat ik graag wil weten of er nu een tool beschikbaar is die de enquete antwoorden uit de database leest in een formaat wat spss aan kan. welke formaat maakt mij niet uit, als spss er maar uit de voeten mee kan.

of is me enigste optie dat ik er zelf voor ga zorgen dat ik de antwoorden uit lees en die vervolgens in een voor spss geschikt formaat weg schrijf?
Dit kan heel goed met PHP; een scriptje dat de data ophaalt en een CSV bestand uitspuugt hoeft echt niet moeilijk te zijn. Zelf maken dus.

Pagina: 1