Dit is iets waar ik vroeger nooit echt last van heb gehad, maar de laatste maanden valt het wel erg op:
Als ik in YouTube een filmpje start gaat alles goed, het start op 360p, ook naar full-screen geeft geen problemen.
Maar als ik overschakel naar 720p of 1080p en full screen dan schokt het beeld en speelt het af met 2 fps en kan ik maar moeilijk terug schakelen omdat de browser dan nauwelijks reageert.
Dit kan toch echt niet aan mijn verbinding liggen, heb een 60/6 Mb verbinding van Ziggo. Pingtest.nl geeft een A grade verbinding aan met een ping van ~14ms.
Ik heb onder settings "enable hardware accelaration" zowel aan als uit geprobeerd, beide bieden geen soelaas.
Wat kan het verder zijn?
Dit zijn m'm systeemspecs, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt:
- Windows 7 x64 Ultimate
- Videokaart : Ati Radeon HD 6950
- 8GB ram
- Firefox 15.1
- Crucial M4 SSD 128GB
- Meest recente versie van Flashplayer en Java geinstalleerd
Wat me overigens wel opvalt is dat als ik de browser zelf start dat het dan ongeveer 3 a 4 seconden duurt voordat de startpagina (google.nl) zichtbaar wordt. Normaal ging dit ook altijd veel sneller.
Iemand een suggestie, want I am at a loss..
Oplossing:
To disable Protected Mode, add the following line to your mms.cfg file located in:
Windows 32bit: C:\windows\system32\macromed\flash
Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash
ProtectedMode=0
If the mms.cfg file does not exist, create one using any standard text editor (e.g.. notepad)
Als ik in YouTube een filmpje start gaat alles goed, het start op 360p, ook naar full-screen geeft geen problemen.
Maar als ik overschakel naar 720p of 1080p en full screen dan schokt het beeld en speelt het af met 2 fps en kan ik maar moeilijk terug schakelen omdat de browser dan nauwelijks reageert.
Dit kan toch echt niet aan mijn verbinding liggen, heb een 60/6 Mb verbinding van Ziggo. Pingtest.nl geeft een A grade verbinding aan met een ping van ~14ms.
Ik heb onder settings "enable hardware accelaration" zowel aan als uit geprobeerd, beide bieden geen soelaas.
Wat kan het verder zijn?
Dit zijn m'm systeemspecs, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt:
- Windows 7 x64 Ultimate
- Videokaart : Ati Radeon HD 6950
- 8GB ram
- Firefox 15.1
- Crucial M4 SSD 128GB
- Meest recente versie van Flashplayer en Java geinstalleerd
Wat me overigens wel opvalt is dat als ik de browser zelf start dat het dan ongeveer 3 a 4 seconden duurt voordat de startpagina (google.nl) zichtbaar wordt. Normaal ging dit ook altijd veel sneller.
Iemand een suggestie, want I am at a loss..
Oplossing:
To disable Protected Mode, add the following line to your mms.cfg file located in:
Windows 32bit: C:\windows\system32\macromed\flash
Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash
ProtectedMode=0
If the mms.cfg file does not exist, create one using any standard text editor (e.g.. notepad)
[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 11-10-2012 01:50 ]