Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

YouTube: Schokt enorm bij afspelen HD content

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Dit is iets waar ik vroeger nooit echt last van heb gehad, maar de laatste maanden valt het wel erg op:

Als ik in YouTube een filmpje start gaat alles goed, het start op 360p, ook naar full-screen geeft geen problemen.

Maar als ik overschakel naar 720p of 1080p en full screen dan schokt het beeld en speelt het af met 2 fps en kan ik maar moeilijk terug schakelen omdat de browser dan nauwelijks reageert.

Dit kan toch echt niet aan mijn verbinding liggen, heb een 60/6 Mb verbinding van Ziggo. Pingtest.nl geeft een A grade verbinding aan met een ping van ~14ms.

Ik heb onder settings "enable hardware accelaration" zowel aan als uit geprobeerd, beide bieden geen soelaas.

Wat kan het verder zijn?

Dit zijn m'm systeemspecs, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt:
- Windows 7 x64 Ultimate
- Videokaart : Ati Radeon HD 6950
- 8GB ram
- Firefox 15.1
- Crucial M4 SSD 128GB
- Meest recente versie van Flashplayer en Java geinstalleerd

Wat me overigens wel opvalt is dat als ik de browser zelf start dat het dan ongeveer 3 a 4 seconden duurt voordat de startpagina (google.nl) zichtbaar wordt. Normaal ging dit ook altijd veel sneller.

Iemand een suggestie, want I am at a loss.. :?

Oplossing:

To disable Protected Mode, add the following line to your mms.cfg file located in:

Windows 32bit: C:\windows\system32\macromed\flash
Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash

ProtectedMode=0

If the mms.cfg file does not exist, create one using any standard text editor (e.g.. notepad)

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 11-10-2012 01:50 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Powersaving?

Kan zijn dat bepaalde onderdelen ondergeklokt staan zodat het energie kan besparen.

• Snowwie
Dat is het niet, power saving staat op "balanced", turn of monitor op 10 minuten en sleep pas na 30 minuten.

Hmm, ik check zojuist Chrome, maar daar treedt dit probleem niet op.

Het is dus Firefox gerelateerd...
- Check gedaan bij de Add-ons (ik heb er maar 3) - Ad Block Plus uitgeschakeld, geen effect.
- De andere twee zijn dictionaries (Engels en Nederlands), daar kan het toch ook niet aan liggen?

edit:
De volgende waardes in about:config op false gezet: (effectief uitschakelen html5 en terug naar Flash)
- media.autoplay.enabled
- media.webm.enabled
- media.ogg.enabled
- media.wave.enabled

Nog geen effect... :?

edit:
Browser cache naar ram geplaatst dmv de volgende aanpassingen:
- browser.cache.disk.enable (false)
- browser.cache.memory.enable (true)
- New integer: browser.cache.memory.capacity (waarde 300.000)

Nog steeds geen effect.....

edit:
- SpeedyFox geprobeerd, geen effect.

[ Voor 69% gewijzigd door Snowwie op 04-10-2012 02:24 ]

Mijn YouTube Channel

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het is een beetje een lompe oplossing, maar je zou firefox (en eventueel plugins zoals flash) even helemaal kunnen verwijderen en opnieuw installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door technofreak1 op 04-10-2012 06:38 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens bij Chrome welke versie wordt gebruikt van Flash. Gebruikt die z'n ingebouwde versie, of die van het systeem? Dan weet je wat de boosdoener is. Doet IE het overigens ook goed, of schokt die?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Snowwie
Hero Of Time schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:28:
Kijk eens bij Chrome welke versie wordt gebruikt van Flash. Gebruikt die z'n ingebouwde versie, of die van het systeem? Dan weet je wat de boosdoener is. Doet IE het overigens ook goed, of schokt die?
Ik ben totaal onbekend met de werking van Chrome, hoe zie je dat precies?

IE geeft trouwens ook geen problemen.

Mijn YouTube Channel

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 16:22
Snowwie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Typ about:plugins in je adresbalk. (Daarna op Details) Dan kun je het pad zien waar de plugin staat.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Snowwie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Je gebruikt een browser, maar je hebt geen idee hoe 't werkt. Handig 8)7. Ik zou toch verwachten, zeker van een tweaker, dat als je een andere browser gaat gebruiken, het een en ander gaat uitzoeken hoe 't in elkaar steekt, waar de instellingen staan, waar je bepaalde informatie over de browser kan vinden (zoals plugins) etc. Of op z'n minst Google gaat raadplegen.

Maar zoals ^ zei, about:plugins. Heeft FF ook.

Als IE ook geen issues geeft, dan is het puur FF. Doe eens een profile reset en zie hoe dat gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb ook wel dergelijke problemen gehad, naar mijn idee met een of twee recente versies van Flash. Er zaten een paar rotte appels tussen in de updates van de afgelopen maand ofzo.
Goeie kans dat je probleem inderdaad weg is als je flash herinstalleert.

• Snowwie
Hero Of Time schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:28:
Chrome gebruikt "Flash (2 files) - Version: 11.3.31.331".

Firefox gebruikt daarentegen Versie 11.4.402.278

Ik weet overigens wel zeker dat dit probleem nauw verbonden is aan het probleem "Flashplayer, YouTube, Firefox" dat ook al langer speelt in het Firefox topic.

Mijn YouTube Channel

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Had ik ook last van in Firefox sinds Flash 11.3. Er zit blijkbaar een nieuwe feature in: Protected mode, die erg instabiel is in Firefox iig.

Hier helemaal onderaan wordt uitgelegd hoe je het uit kunt zetten: http://forums.adobe.com/thread/1018071?tstart=0

Net geprobeerd en het werkt! Ik zat ook al een tijdje met dit probleem totdat ik dit vandaag tegen kwam :)

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 04-10-2012 21:39 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Snowwie
Compizfox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:37:
Had ik ook last van in Firefox sinds Flash 11.3. Er zit blijkbaar een nieuwe feature in: Protected mode, die erg instabiel is in Firefox iig.

Hier helemaal onderaan wordt uitgelegd hoe je het uit kunt zetten: http://forums.adobe.com/thread/1018071?tstart=0

Net geprobeerd en het werkt! Ik zat ook al een tijdje met dit probleem totdat ik dit vandaag tegen kwam :)
Woei, dit maakt inderdaad verschil. HD filmpjes spelen tot dusver wel goed af. _/-\o_

Mijn YouTube Channel

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Cool, bedankt voor de tip.

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Aha, dat verklaart waarom Firefox op de TU zo over zijn nek ging op youtube :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1