MSI PE OC 660TI + GTX275 als dedicated physx?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Heb een vraagje,

heb net een 660 ti gekocht als vervanging voor mijn gtx275. Maar om het oude videokaart stof te laten happen is ook wat zonde. Dus ik zat te denken om het als dedicated physx card te zetten. Maar mijn vraag is of dat uberhaubt nut heeft? want google verteld me niet echt veel.. wel zie ik dat soms oudere kaarten voor bottlenecks zorgen waardoor de fps juist omlaag gaat.

much apreciated people^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat weerhoudt je van het te proberen? :P Check wel even dat je voeding sterk genoeg is.
Voor zover ik weet wordt de tweede kaart alleen aangesproken voor PhysX, dus het lijkt me sterk dat de prestaties erop zouden achteruitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 15-06-2024
volgens mij vetraagt een te trage physx kaart wel.
Ook word physxs bijna niet meer gebruikt dus met geluk krijg je wat extra cuda cores/display uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Bijna niet meer gebruikt? Dat is geloof ik altijd al zo geweest, verder word het nog in de zelfde mondjesmaat gebruikt als in het begin van physx.

TS je hebt er verder niets aan als het gaat om extra prestaties in alle games, wil je dus meer prestaties dan
moet je voor sli gaan.

Je kan trouwens wel wat aan physx hebben als je die games dan ook speelt. Borderlands 2 om een voorbeeld
te noemen word veel indrukwekkender met physx aan.

Edit

Die gtx275 haald geloof ik niet de prestaties naar beneden, die kaart is sterk genoeg voor physx effecten.
Ik doe het zelf op een single kaart maar dat kost ook amper prestaties, aan of uit is dan niet merkbaar

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 04-10-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb wel een ervaring met een GTX 480/580 en een physx als GTX 280 of 8800 gtx
kan je vertellen dat je dan 80/50% prestaties mis loopt omdat de boel aan het wachten is op de trage physx kaart... een brok ellende is het.
(MAFIA 2)

pas met een physx kaart die even snel was als mijn main kaart .... toen pas werkte het goed.

Physx is overigens echt onzin ten top, een 660 is snel zat en in andere games scheelt het hooguit 3%.

Physx is een mislukt concept uit 2006 en is zwaar achterhaald. Toen werden ook de beruchte physx kaarten verkocht die vervolgens nooit nodig waren.

Elk spel heeft physx alleen Nvidia heeft er een commercieele term van gemaakt en betaald uitgevers om games te maken zodat (mafia2) mensen extra in hun 3d kaarten gaat investeren terwijl 1 GPU eigenlijk al meer dan zat is om de game 100% te draaien, word er eigenlijk gewoon gesjoemeld met de game, imo.

De eerste echte Physx game stamt uit 1996...... Carmageddon 1.
YouTube: Carmageddon (crash physx)
Physx als commercieele term en uitmelkerij = BS en neem ik Nvidia kwalijk.

[ Voor 81% gewijzigd door A87 op 04-10-2012 11:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:12

Format-C

Tracing Rays

A87 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:

Nee. Jij bedoelt misschien physics. Dat is iets anders.

PhysX is er pas vanaf 2004 toen Ageia het introduceerde.

Wikipedia: PhysX

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A87 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
Ik heb wel een ervaring met een GTX 480/580 en een physx als GTX 280 of 8800 gtx
kan je vertellen dat je dan 80/50% prestaties mis loopt omdat de boel aan het wachten is op de trage physx kaart... een brok ellende is het.
(MAFIA 2)

pas met een physx kaart die even snel was als mijn main kaart .... toen pas werkte het goed.

Physx is overigens echt onzin ten top, een 660 is snel zat en in andere games scheelt het hooguit 3%.

Physx is een mislukt concept uit 2006 en is zwaar achterhaald. Toen werden ook de beruchte physx kaarten verkocht die vervolgens nooit nodig waren.

Elk spel heeft physx alleen Nvidia heeft er een commercieele term van gemaakt en betaald uitgevers om games te maken zodat (mafia2) mensen extra in hun 3d kaarten gaat investeren terwijl 1 GPU eigenlijk al meer dan zat is om de game 100% te draaien, word er eigenlijk gewoon gesjoemeld met de game, imo.

Grotendeels mee eens maar je hebt ook games waar je er dus wel wat aan hebt maar dat zijn niet veel en dat gaat op physx en niet om physics.
Maar goed je komt wel erg anti physx over zo net als of het totaal geen nut heeft wat dus niet zo is.

Verder gaat het niet om winsten in games met physx maar om de extra effecten omdat er weining tot geen pysics in zit. Maar blijkbaar moet je wat meer in de materie verdiepen wat physx is en doet en waar je er wel en niet wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 04-10-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Niks weerhoudt me om het te proberen, maar vond het een beetje gedoe om bij elk spel te gaan testen of de fps vooruit of achteruit gaat. Dus ik dacht even informeren van de pro's=p maar is het zo dat niet veel games physx gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt niet veel games gebruiken het. Er is verder wel een lijstje van te vinden.
Dit is bvb een greep uit de wat nieuwere games.
http://www.geforce.com/hardware/technology/PhysX/pc-games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
hhmm... zo te zien is het idd niet veel games... ik denk dat ik de videokaart maar weggeef aan een vriend die het kan gebruiken ofzo.. want de dedicated physx kaart gedoe lijkt me opeens niet echt nuttig? In ieder geval thanx everybody for the help^^
Pagina: 1