Toon posts:

ssd firmware update probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb net de faq doorgespit maar kon geen antwoord krijgen op mijn vraag, ik heb een ssd gekocht, een Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB en ik had al wel eens gehoord dat om +-5200 running hours er blauwe schermen zouden komen. http://www.theverge.com/2...date-fixes-recurring-bsod

Nu is het bij mij zover, ik heb met crystaldiskinfo gechecked en hij runt 5257 uur en de shit is aan, ik krijg elke 2 uur een blauw scherm.

Dus ik probeer de firmware te insatlleren, volgens crystaldiskinfo staat er 0009 op en in de pdf van de firmwareupdate staat dat de firmware update oa 0009 naar 010g zou berwerkstelligen.

Nu komt het probleem: als ik de firmware download en als admin draai, dan krijg ik een melding dat ie de ssd helemaal niet kan vinden. Ik heb ondanks deze waarschuwing toch op contunue gedrukt, maar ook later in het update proces geeft ie de melding terug: "no eligible drive found"

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58
de bootable cd downloaden en branden, reboot, in je bios sata mode op ide/compatible zetten, booten vanaf cd en flashen maar, bios weer terug op ahci en klaar.

Systeem Specs

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je kunt überhaupt niet de update vanaf de SSD draaien, maar dat lijkt me logisch. Verder lijkt het me ook handig dat je bepaalde bestanden backupt voordat je gaat updaten. Alhoewel Crucial vanalles kan beloven, kan er ook vanalles misgaan.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de input!

het is me uiteindelijk gelukt

voor de mensen die ooit googlen en op dit topic uitkomen.

Ik heb van alles geprobeerd, wat uiteindelijk de doorslag was dat eerst de ssd in sata poort 6 zat van mijn moederbord, ik heb na wat googlen ergens gelezen dat je bij de update het beste hem in 0-1 poort kunt stoppen. Dit werkte en ik heb nu de nieuwe firmware erop staan. nogmaals bedankt voor het meedenken!