[PHP/JAVA] Communiceren tussen PHP en Java

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 22:06
Hallo beste Tweakers,
Een tijd geleden heb ik een gameserver (Minecraft server) opgezet met een paar vrienden. Nu wil ik via een website de boel kunnen beheren en kaarten uit laten draaien met locaties van de spelers.
Hiervoor heb ik een bridge (o.i.d.) tussen PHP en Java nodig om data van de MCS te krijgen. Dit heb ik al geprobeerd aan de hand van poorten, maar hierbij krijg ik een time-out. (de code post ik als ik em kan vinden)
Ook lijkt me iets als Tomcat niet erg handig, aangezien ik alleen wat data af wil halen (weet niet echt veel van Tomcat, verbeter me waar nodig) en niet een heel script aan wil roepen.
Zoekopdrachten op Google wijzen ook op niets, er zijn meerdere mensen die hier tegenaan lopen. maar een antwoord ben ik nog niet tegengekomen. (misschien ligt het aan de zoekwoorden)

Zijn er mensen die hier meer van weten of hier zelf al tegenaan gelopen zijn, alle hulp is welkom, ook feedback stel ik op prijs!

Alvast bedankt!

Groeten, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
Wat wil je precies beheren, zaken zoals settings? Wat wil je daarbij laten zien, statistieken?

Ik zou een SQL database hiervoor gebruiken, vooral voor statistieken. Java en PHP kunnen beiden prima communiceren met een database, en je kunt ook nog eens een historie opbouwen (leuk voor grafiekjes enzo). Daarbij lijkt me een dergelijke oplossing het eenvoudigste om te implementeren, omdat je de variabelen die al aanwezig zijn alleen hoeft op te slaan in een database. Hierbij komt geen Tomcat oid aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Er moet (realtime) data van de server opgehaald worden om een kaart te maken of te kijken wie er allemaal online zijn. Het gaat om een momentopname of realtime beeld, en daarvoor wil ik niet elke seconde een query naar een database hebben lopen.
Deze data wordt gebruikt voor kaarten, statussen en communicatie met de server via een webinterface. Voor settings en statistieken heb ik al een database in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Josaus schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:34:
Nu wil ik via een website de boel kunnen beheren en kaarten uit laten draaien met locaties van de spelers.
Gaat je met standaard Minecraft niet lukken (heb hier zelf ook een keer het hele internet lam op gezocht), die geeft posities niet door zover ik weet.

Hier heb je Bukkit (alternatieve Minecraft server software) voor nodig en de Bukkit Plugin Dynmap. Voor overig beheer kun je gewoon MCMyAdmin gebruiken (ook voor Bukkit). :)

[ Voor 170% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
CptChaos schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:12:
[...]
Gaat je met standaard Minecraft niet lukken (heb hier zelf ook een keer het hele internet lam op gezocht), die geeft posities niet door zover ik weet.

Hier heb je Bukkit (alternatieve Minecraft server software) voor nodig en de Bukkit Plugin Dynmap. Voor overig beheer kun je gewoon MCMyAdmin gebruiken (ook voor Bukkit). :)
Ja dat klopt :p Daar heb ik al een plugin voor gemaakt, alleen de data moet nog naar mijn PHP scripts gestuurd worden

PS: ik weet niet wat er de vorige keer gebeurd is, maar mijn antwoord was niet verzonden. Dus sorry voor de vertraging ;$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Als je een bukkit plugin heb waarin je de locaties van je tegenstander weet kan je een socketserver openen op een andere poort en met php naar die poort verbinden. Zie java ServerSocket en bijvoorbeeld:
http://codeyoung.blogspot...g-php-to-java-socket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
ReenL schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:26:
Als je een bukkit plugin heb waarin je de locaties van je tegenstander weet kan je een socketserver openen op een andere poort en met php naar die poort verbinden. Zie java ServerSocket en bijvoorbeeld:
http://codeyoung.blogspot...g-php-to-java-socket.html
Bedankt voor de snelle reactie :D Ik ga kijken of ik hiermee geen time-out krijg :3

Yaay, het werkt :D Nu even vergelijken waarom hij het eerst niet deed :3 Dankje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Josaus op 06-10-2012 20:38 ]

Pagina: 1