HDD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• GeertNool
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo allemaal,
Net een 2de hands schijf overgenomen van een mede tweaker alleen doet deze sata schijf vreselijk raar.
Als ik hem aansluit dan boot me pc niet meer. :( Als ik nu de sata kabel loshaal boot deze wel. De bios kan de schijf niet zien, maar in de boot mode ziet hij hem wel. Echter ziet hij alleen. PATA SS: En niet SATA SS:Westerndigitalblabla. Wordt in bios niet gezien, windows schijfbeheer ziet hem niet, HD tune ziet em niet, Stellar Phoenix ziet hem niet, O&O pro ziet hem niet. :/ Wat ik verder nog kan zeggen is dat ik alle sata kabels/aansluitingen geprobeerd heb. Wat mij opvalt is dat de schijf een herhalend geluid maakt. Klinkt alsof de schijf herhaaldelijk opstart met draaien. Lagertje stuk?Leeskop kapot? :? Wat zijn jullie ideeën?
MVG Geert

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Kapot lijkt me een redelijk veilige veronderstelling ja.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:29

Tornado1.0

Work in progress

Ik sluit me bij MueR aan, zo te horen is hij niet meer levensvatbaar :/

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44

D4NG3R

kiwi

:)

Even contact opnemen met de verkoper, deze schijf lijkt inderdaad kapot te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

D4NG3R schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:54:
Even contact opnemen met de verkoper, deze schijf lijkt inderdaad kapot te zijn.
lijkt mij eerder de tweaker die hem verkocht, kijken of hij nog recht heeft op garantie

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Tornado1.0 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

lijkt mij eerder de tweaker die hem verkocht, kijken of hij nog recht heeft op garantie
Dat is toch de verkoper? :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tornado1.0 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:55:
[...]

Dat is toch de verkoper?.. En ja, ook bij consumentenaankopen heb je garantie (Recht op een product zoals deze in de advertentie vermeld staat.) al is recht hebben en krijgen bij dit soort zaakjes een beetje lastig :P .

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

MueR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Dat is toch de verkoper? :P
Oow op die fiets... Ik had de winkelverkoper in gedachte :+ Nee idd, dan moet TS contact opnemen met de tweaker die hem verkocht :p

• GeertNool
Zat de denken aan misschien een kapotte PCB maar dan zou die toch ook niet meer kunnen spinnen? Hij maakt duidelijk een dergelijk geluid

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 19:29

Sa1

MueR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:49:
Kapot lijkt me een redelijk veilige veronderstelling ja.
dit hoeft niet hor. Hij geeft aan dat hij nu een PATA schijf heeft. Lijkt mij dat het een relatief oude machine is waar hij deze schijf aan hangt. Wellicht eerst een BIOS update proberen ofzo.

Heb het zelf gehad met een WD 500GB Sata, wilde in m'n Asrock moederbordje niet werken. Systeem boot niet, niets. Stop hem vervolgens in een mediaplayer en doet het direct. Geen probleem. Daar zit ie al weer een jaar in en werkt nog steeds probleemloos.

@TS: Wat ik overigens niet begrijp is dat je aangeeft dat je systeem niet wil booten en als je de satakabel los trekt dat hij wel wilt booten. Hoe verwacht je dan dat hij herkend wordt? Bij het ontbreken van een sata kabel lijkt mij dat een logisch gevolg.

• GeertNool
Het systeem betreft een Gigabyte H77 DS3H mobo dus niet bepaald oud. Als ik beide schijven OS drive + HDD heb aangesloten boot mijn systeem niet. Boot priority staat goed ect. Als ik in de bios ga, zie ik alleen mijn OS Drive. Ga ik naar de boot modus dan zie ik alleen mijn OS drive en een PATA SS:. Hoop dat het nu duidelijk is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Om toch even zeker te zijn: Met een andere SATA kabel aan een andere PC hangen?

• GeertNool
Voor alle zekerheid ga ik dit dit weekend proberen. Misschien handig nog te zeggen dat ik 2 identieke schijven heb overgenomen en de andere werkt perfect
Pagina: 1