Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet voornamelijk dienen als gamesysteem. Voor mij is het niet het belangrijkste dat ik games kan spelen op Ultra, maar ik wil wel liefst binnen een jaar of twee de games nog kunnen draaien aan 30fps. Momenteel speel ik games op een gewone laptop, en hier zijn de graphics ook niet super op (en erger ik mij ook niet aan).
Ik ben ook een enorme race fan (iRacing), en ben van plan om waarschijnlijk een triple monitor setup te doen in de toekomst. Het zou dus mooi zijn indien dit mogelijk is.
Voor de rest draai ik af en toe nog wel is een virtuele machine.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, muis en toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem (case, CPU, GPU, ram) geen randapperatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een intelsysteem, liefst geen witte producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Maximaal een 950 euro
1e opzet van mogelijk systeem
De setup is voornamelijk gebaseerd op de BBG van september. Ik ben wel voor een iets goedkopere GPU gegaan omdat de prijs een beetje te drukken.
Ook ben ik voor 16 gig ram gegaan omdat dit nodig is voor comfortabel te virtualiseren.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Een mogelijke besparing zou de SSD zijn (een 128 gig van dezelfde serie), ik betwijfel echter dat ik dan nog genoeg schijfruimte zal hebben. Iemand die hier ervaring mee heeft ?
Het systeem moet voornamelijk dienen als gamesysteem. Voor mij is het niet het belangrijkste dat ik games kan spelen op Ultra, maar ik wil wel liefst binnen een jaar of twee de games nog kunnen draaien aan 30fps. Momenteel speel ik games op een gewone laptop, en hier zijn de graphics ook niet super op (en erger ik mij ook niet aan).
Ik ben ook een enorme race fan (iRacing), en ben van plan om waarschijnlijk een triple monitor setup te doen in de toekomst. Het zou dus mooi zijn indien dit mogelijk is.
Voor de rest draai ik af en toe nog wel is een virtuele machine.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, muis en toetsenbord en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem (case, CPU, GPU, ram) geen randapperatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een intelsysteem, liefst geen witte producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Indien het energieverbruik lager kan met dezelfde performantie is dit een pluspunt.
- Triple screen setup
- Geluidsproductie is minderbelangrijk (te luid moet nattuurlijk ook niet)
Maximaal een 950 euro
1e opzet van mogelijk systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 227,26 | € 227,26 |
1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB | € 64,90 | € 64,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,84 | € 14,84 |
1 | Corsair Carbide 300R | € 66,99 | € 66,99 |
1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 188,80 | € 188,80 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,20 | € 54,20 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B | € 70,66 | € 70,66 |
1 | Asrock Z75 Pro3 | € 77,60 | € 77,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 925,15 |
De setup is voornamelijk gebaseerd op de BBG van september. Ik ben wel voor een iets goedkopere GPU gegaan omdat de prijs een beetje te drukken.
Ook ben ik voor 16 gig ram gegaan omdat dit nodig is voor comfortabel te virtualiseren.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Een mogelijke besparing zou de SSD zijn (een 128 gig van dezelfde serie), ik betwijfel echter dat ik dan nog genoeg schijfruimte zal hebben. Iemand die hier ervaring mee heeft ?