Wifi Onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463234

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb thuis een enorm internet probleem.ik kan doorgaans absoluut geen verbinding maken met mijn wifi netwerk, met een ipad nog imac nog laptop nog iphone.
Ik heb al 3 verschillende routers geprobeert, allen op alle kanalen op alle veiligheidsniveaus. Hij blijft dezelfde melding geven.

Het vreemde is dat de problemen zich voornamelijk voortdoen op werkdagen op kantooruren, dan is verbinden absoluut onmogelijk. Daarna is verbinden vaak wel mogelijk maar vaak is de snelheid erg laag. Het is dan onmogelijk om een filmpje te streamen.

Via de kabel doet het internet het top (ik heb een 50mb UPC abonnement)

Ook mijn drivers zijn up to date!

Er zit geen firewall op het modem nog op de router.

Wie gaat mij verlossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 22:42
Wat voor afstanden heb je het over? Hoeveel muren en/of vloeren/plafonds et cetera zitten er tussen jou en de router?

Wat voor modem heb je van UPC?

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 03-10-2012 21:14 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 23:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En minstens zo belangrijk: hoeveel andere netwerken zitten er in de buurt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De verbinding is over een afstand van ongeveer 2 meter. Zonder muren. Er zitten ongeveer 10 andere netwerken in de buurt. De modem is momenteel van cisco en de router op dit moment van belkin. Deze doen het op een andere locatie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof er een storingsbron aanwezig is. 10 netwerken is niet ideaal, maar ook niet idioot druk. Zeker als jij op 2 meter van je router zit zonder obstakels.

Zal lastig zijn om die storingsbron op te sporen vrees ik.

Wat je eventueel kan proberen is een router kopen die ook op de 5GHz band kan werken, mits een deel van je overige apparatuur dat ondersteunt. Wellicht dat dat beter werkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als het geen iphone5 is, dan ondersteunt die al geen 5 Ghz band, iPad volgens mij ook niet.

Op 2m zou WiFi perfekt moeten werken, in ieder geval, nagenoeg ongeacht welke andere netwerken.Tenzij die andere router op hetzelfde kanaal naast je eigen router staat, zou je geen problemen moeten hebben. Een scan met behulp van een WiFi-analyzer zou wel interessant zijn, wat dat betreft.

Alternatief: Woon je misschien naast een militaire luchtmachtbasis met een grote radartoren? Of zijn je buren een medisch centrum met een eigen MRI-scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb een oude iphone en ipad en oude laptop. Echter, nieuwe kunnen ook niet verbinden. Mijn directe buurvrouw heeft hetzelfde probleem.

Zover ik weet woon ik niet op een luchtbasis haha, wellicht een geheim militair centrum onder de grond? Ook een medisch centrum bevind zich niet in de buurt. Wat voor wifianalyzer kan ik gebruiken em wat voor uitslagen zijn bruikbaar voor een evt oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Download even inSSIDer 2.1. (http://www.metageek.net/products/inssider/download/) Dit proggie kan alle wifi zenders in de omgeving oppikken, zodat je kan zien of er toevallig een aantal wifi's op hetzelfde kanaal zitten. Met wat prutsen kan je dan een vrij kanaal vinden, waardoor je probleem mogelijk weg is.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/2394/140711inssider.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 03-10-2012 21:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dit allemaal al geprobeerd. Het schijnt niet aan het kanaal te liggen, heb ze allemaal meerdere uren geprobeerd. Bij allemaal geven ze exact dezelfde melding. Soms doen ze het dan een minuutje, echter heel traag, en vervolgens verlies ik de verbinding en kan ik geen verbinding meer krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

En je signaalsterkte?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Signaalsterkte is altijd 3/3 strepen of bij laptop 5/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik bedoel in inSSIDer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 463234 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:48:
heb een oude iphone en ipad en oude laptop. Echter, nieuwe kunnen ook niet verbinden. Mijn directe buurvrouw heeft hetzelfde probleem.

Zover ik weet woon ik niet op een luchtbasis haha, wellicht een geheim militair centrum onder de grond? Ook een medisch centrum bevind zich niet in de buurt. Wat voor wifianalyzer kan ik gebruiken em wat voor uitslagen zijn bruikbaar voor een evt oplossing?
Dat wijst dan inderdaad op een storingsbron.

Die zal je met WiFi Analyzer niet kunnen opsporen, omdat die alleen andere WiFi-netwerken ziet. Waarschijnlijk is in jouw geval de storingsbron iets anders, iets veel sterkers.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dat de dBh of de max rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

dB, of bij de tab 2.4Ghz channels, de RSSI. BIj mij schommelt de sterkte rond de 45dB, m'n buren pik ik op 60-65.

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 03-10-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Als de buren het ook hebben, zou je Agentschap Telecom misschien kunnen inschakelen. Ik heb al eens wat op hun site rondgeklikt, maar geen idee op wat voor manier/hoe snel zij op klachten reageren:

http://www.agentschaptele...aratuur+in+en+om+het+huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:59

lier

MikroTik nerd

Welke melding krijg je precies?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, de inspecteur is inmiddels langsgeweest. Hij zei dat er mogelijkerwijs draadloze camera's in de buurt hangen die het signaal blokkeren. Deze heb ik inmiddels gelocaliseerd, en die hangen in een winkeltje hieronder. Met de eigenaar heb ik een test gedaan, en inderdaad, als ze uit zijn werkt het wifi perfect, als ze aan zijn doet wifi het helemaal niet meer.

Ze wil ze echter niet verwijderen uit haar winkel, wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

signaalwerend tapijt? :+

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt joost hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 16:52
Op welk kanaal zitten die draadloze camera's? Daar moet je dan proberen zo ver mogelijk uit de buurt te gaan zitten (kanaal wise). Anders eventueel met de eigenaresse overleggen om daar een test te doen met de camera's op kanaal 1 b.v. Zodoende krijg jij de mogelijkheid om op kanaal 11 te gaan zitten. Zou de meest ideale situatie zijn.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kunnen de antenne's van die camera's niet worden afgeschermd, zodat ze nog wel bereik hebben richting de ontvanger van dat camerasysteem, maar niet meer storen richting jouw woning?

Verder: werken die camera's met WiFi? Of met een andere techniek die toevallig in hetzelfde frequentiebereik zit? Want als het daadwerkelijk WiFi camera's zijn, dan zouden ze volgens mij nooit zo'n sterk storend effect mogen hebben? Zeker niet op alle kanalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Verder: werken die camera's met WiFi? Of met een andere techniek die toevallig in hetzelfde frequentiebereik zit?
Veel weet ik er niet vanaf, maar volgens mij is dit de categorie magnetrons. WiFi zit in de 2.4 Ghz-band, juist omdat deze frequentie ongereguleerd is (d.w.z. je hebt geen zendvergunning nodig). Dit zijn voor zover ik begrijp verouderde camera's die een eigen analoog signaal versturen.

Vervelend dat in eerste instantie je er met de winkeleigenaar niet uit lijkt te komen.

Aangezien je buren er ook last van hebben, zou je kunnen voorstellen om samen met de winkeleigenaar rond de tafel te gaan zitten en te kijken of jullie de kosten van een nieuw storingsvrij camera-systeem zouden kunnen delen.

Op die manier hebben jullie plezier van draadloos netwerk, loopt de winkeleigenaar geen verlies op haar investering en haar veiligheid en, belangrijkste van allemaal, kunnen jullie dat dan allemaal zonder dat je tegen elkaar wrok en verwijten koestert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

2.4 GHz-band is wel vrij, maar er zitten wel regels op. Ik weet zeker dat wat de winkeleigenaar doet illegaal is, omdat je maar tot een bepaald vermogen mag uitzenden (ook afhankelijk van je antenna gain en zo uiteraard). Als jij geen WiFi meer kunt gebruiken lijkt me het signaal van die camera's niet bepaald legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Zoek even het type / merk op van de camera's. Neem contact op met de fabrikant, en vraag om een certificate of conformacy. Dat is een document, dat de fabrikant afgeeft en verklaart dat het apparaat aan bepaalde normen / eisen voldoet. Daarin moet staan met welke vermogen en op welke frequentie de camera's uitzenden.

Want als jij bij 2 meter afstand geen signaal hebt, dan is het niet goed wat die camera's doen.

Binnen de EU geldt een maximum van 20 dBm uitgestraald vermogen van WiFi apparaten in de 2,4 GHz band. En dat is tot -60 dBm gereduceerd na 20 á 30 meter. Dus als jij naast de router zit (ongeveer 40 á 60 dBm), dan "overstem" jij de buren dus met +/- 110 dB. Dat is gewoon NIETS vergeleken met jouw vermogen. Moet gewoon werken.

Ik denk dat die camera's enkele WATTS uitzenden.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 11-10-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het klinkt gek maar zet de kanalen eens op "automatisch" als die optie er is. Ik heb dit ook een keer bij de poot gehad en daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Compizfox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:53:
2.4 GHz-band is wel vrij, maar er zitten wel regels op. Ik weet zeker dat wat de winkeleigenaar doet illegaal is, omdat je maar tot een bepaald vermogen mag uitzenden (ook afhankelijk van je antenna gain en zo uiteraard). Als jij geen WiFi meer kunt gebruiken lijkt me het signaal van die camera's niet bepaald legaal.
Dat hoeft helaas helemaal niet het geval te zijn. WiFi gebruikt betrekkelijk sterke modulatie om data op de carrier te zetten. Dat is behoorlijk gevoelig, zeker voor analoge FM-technieken. Een bescheiden en volledig legale analoge bron in de 2.4GHz kan makkelijk de hele band onbruikbaar maken voor WiFi in de omgeving. Kijk maar naar sommige analoge babyfoons. Kost geen drol, zendt veilig binnen legale marges uit, maar helpt je WiFi net zo vakkundig om zeep als deze camera's.

Combinatie van een gevoelige techniek en een vrij bruikbaar stuk frequentiespectrum is gewoon een riskante, het is een wonder dat dit niet vaker gebeurt. Het is alsof je op de openbare weg informatie via lichtflitsen met morse verstuurt en vervolgens overlast hebt van de koplampen van auto's op diezelfde weg. Het is gewoon openbare weg en zolang de koplampen conform norm zijn uitgevoerd en afgesteld heb je niets te klagen over de impact op je morsesignalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als jullie er onderling inderdaad niet uitkomen, dan zul je moeten gaan zoeken naar (legale) apparaten die de verbinding van de camera's verstoort. Nadat de winkelier ze vervangen heeft, kunnen jullie weer gebruik maken van WiFi op 2.4 GHz. :)

Wat dion_b hierboven zegt, klopt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me goedkoper en zinniger om zelf op 5GHz over te stappen - ervan uitgaande dat 5GHz wel nog beetje werkt. Nog los van het feit dat escaleren met de buurman zelden een goede keuze is, is het in dezen ook technisch kansloos. Zijn analoge apparatuur is veel minder gevoelig dan jouw digitale WiFi. Om meer dan een paar strepen door z'n beeld te krijgen moet je namelijk zelf wel harder gaan zenden dan legaal toegestaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

dion_b schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:29:
[...]
Dat hoeft helaas helemaal niet het geval te zijn.
...
Het is gewoon openbare weg en zolang de koplampen conform norm zijn uitgevoerd en afgesteld heb je niets te klagen over de impact op je morsesignalen.
De waarheid kon niet beter worden uitgelegd als op deze manier.
Ga er maar gewoon vanuit dat die winkelier legale technologie gebruikt. Het is zonde van je verstandhouding en moeite om daar een onderzoek naar in te stellen.

Ik weet niet wat voor wifi apparaten je hebt en of ze het ondersteunen, maar de grootste kans op succes heb je als je overstapt naar de 5 GHz band. Blijf je op 2,4 GHz werken, dan zal het een probleem zijn en blijven zolang de camera's in gebruik zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:05:
Lijkt me goedkoper en zinniger om zelf op 5GHz over te stappen - ervan uitgaande dat 5GHz wel nog beetje werkt. Nog los van het feit dat escaleren met de buurman zelden een goede keuze is, is het in dezen ook technisch kansloos. Zijn analoge apparatuur is veel minder gevoelig dan jouw digitale WiFi. Om meer dan een paar strepen door z'n beeld te krijgen moet je namelijk zelf wel harder gaan zenden dan legaal toegestaan.
Overstappen op 5GHz moet maar net kunnen. Met een wat oudere laptop, telefoon of tablet kun je het eigenlijk wel vergeten. Die werken gewoon niet op 5GHz.

Ik ben dan ook bang, dat er geen directe oplossing is. (Tenzij je in de gelegenheid bent om alle 2.4GHz-only apparatuur even te vervangen, hetgeen aardig in de papieren kan lopen.) Ik heb even geen idee, wat het zou kosten om een gelijkwaardig camerasysteem voor de winkel aan te schaffen, wat zelf bijvoorbeeld op WiFi werkt. Als dat tegen niet al te hoge kosten gerealiseerd kan worden, dan zou je nog kunnen overwegen om die kosten met alle belanghebbenden te delen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 13-10-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Daarnaast is 5 GHz gewoon poep in huizen van gewapend beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:19:
Waar, maar met een extra AP op een strategische plek is dat in ieder geval nog werkend te krijgen.

Op de begane grond hebben we in de meterkast een AP (voorkant van het huis) en op de eerste verdieping hebben we in de studeerkamer een AP (achterkant van het huis). Ik heb getest op 5GHz en ik kan op alle logische plekken (zithoek, eethoek, slaapkamers, voortuin, achtertuin, badkamer, wc en natuurlijk de studeerkamer) het netwerk gebruiken. Maar aangezien we in een rustige buurt wonen, kunnen we gewoon op 2.4GHz draaien en dan is het signaal toch merkbaar sterker op bepaalde plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is idd waar je met 5GHz (en zeker straks met ac, dat enorm veel meer bandbreedte biedt, maar alleen op plekken waar je zeer goed signaal hebt) naartoe moet: meerdere AP's, in extreme gevallen per kamer eentje.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Compizfox schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:19:
mischien lijkt de singaal sterkte hier en daar af en toe wel poep (10-20db minder) maar de troughput is ongeveer hetzelfde omdat er domweg (nog) geen congestie is. ik zit hier in mijn eentje op de 5 ghz

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dat zul je - juist door de slechte penetratie - ook blijven :o

2.4GHz lekt overal doorheen dus is het vragen om problemen met interferentie (zowel WiFi als andere dingen zoals deze cameras), 5GHz doet dat niet, dus al heeft iedereen drie of vier access points in huis, de kans dat je ooit in de situatie komt dat meerdere AP's op dezelfde frequentie detecteerbaar zijn is miniem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb mijn hele huis in kaart gebracht mbv met iperf, (en de singaalsterkte met inssider). trouhhput is ongeveer het zelfde, soms op 5 ietsjes beter soms op 2,4 iets beter.

Moraal van mijn verhaal ga er niet van uit dat 5 langzamer is omdat de ontvangt nivo's lager zijn. test het gewoon een keer. you might be supprised.

Iperf

Pagina: 1