Dell XPS l702x wil niet opladen tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb een probleem met mijn batterij van mijn XPS laptop.
Het probleem komt niet altijd voor daarom een situatieschets:

Als ik op mijn laptop aan het gamen ben in de zetel kan het wel is gebeuren dat de stroomkabel onverwacht lost en ik zonder het te beseffen op de batterij werk.
Als ik na een tijdje erachter kom en dan de kabel terug in de socket stop, weigert de batterij op te laden en begint de Charging LED op mijn laptop oranje te flikkeren.
Pas als ik alles afsluit en mijn pc even laat rusten (+-/10min) stopt het geknipper en laadt mijn batterij terug normaal op.
Als ik kijk naar de batterijnotification in windows, staat er dat mijn computer aan de stroom hangt maar mijn batterij niet wordt opgeladen.

Verder laadt mijn batterij altijd goed op als ik gewoon surf of als ik tijdens het gamen de kabel niet uittrek.
Zelfs als mijn batterij maar half vol is voor ik begin te gamen zal deze toch tussendoor verder opladen.

Het probleem komt dus enkel voor bij intensief gebruik op battterij en het daarna terug inpluggen van de kabel.

Ik heb deze week al iedere dag testen gedaan die me gevraagd worden door de dell support afdeling(via mail).
Deze test slagen allemaal en bij Dell willen ze nu dat ik een nieuwe batterij koop of mijn heel moederbord laat vervangen.
Dat laatste zie ik al niet echt zitten want de kans dat mijn pc beschadigd wordt tijdens dat proces is groter dan de kans dat het probleem verholpen zal worden.
Een nieuwe batterij kopen lijkt ook nogal onlogisch als ik niet eens zeker weet of dit het probleem gaat oplossen.

Mijn toestel is ondertussen 1,5 jaar oud en heeft een 9 celllige batterij.
Dit probleem heb ik al tijdje (min 1 jaar).
Bovendien wordt mijn laptop niet TE warm tijdens het gamen. Mijn laptop staat achteraan hoger omdat de batterij uitsteekt en dit zorgt voor een goede circulatie.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat is jullie mening/raad of heel dit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Probeer eens een andere adapter, het lijkt alsof de huidige adapter niet het gewenste vermogen kan leveren tijdens het gamen waardoor hij niet wilt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:56

Tornado1.0

Work in progress

Hoe zit het met de stekker/stroompoort? Is die niet verbogen/ vervormt als die er zo snel uitfloept? Heb je bovendien ook een originele oplader?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
De originele oplader is erg zwaar en kan daardoor bij het verplaatsen van de laptop wel is loskomen.
De poort is niet vervormd ofzo anders zou het opladen toch ook niet bij normaal gebruik moeten werken.
Mijn oplader zelf sist of piept ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
SChief schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:42:
Probeer eens een andere adapter, het lijkt alsof de huidige adapter niet het gewenste vermogen kan leveren tijdens het gamen waardoor hij niet wilt opladen.
Zoiets zal het zijn ja. Het kan ook dat de laptop zelf begrenst is op een bepaald maximum vermogen, dat ligt dan aan de interne spanningsregelaars.

De laadstroom van de batterij is het hoogst als deze bijna leeg is en neemt langzaam af naarmate de batterij voller is. Gamen vergt ook veel vermogen en blijkbaar kan de laptop of de voeding niet genoeg leveren voor beiden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
Dus zoals ik al dacht is het vernieuwen van het moederbord echt een uit de lucht gegrepen oplossing.
Vraag me echt af waarom ze zelf eerst voor de toch wel duurste methode gaan ipv mij eerst een andere adapter te geven of een batterij om even mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:56

Tornado1.0

Work in progress

Ja moederbord vervangen slaat inderdaad nergens op. Het probleem is dus het vermogen dat de adapter kan leveren. Je kan kijken voor een vervanging of je zult toch met de originele adapter moeten werken :/

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Pagina: 1