CentOS 6.2 server processor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 21:16
Beste lezer,

Ik ben bezig samen met een vriend van mij om een server te bouwen,
daarbij probeeren we een goed besturingssysteem te vinden voor onze server.
Wij willen deze server gebruiken voor:
SSH - Hoe het werkt en wat je er mee kan.
Data - gebruiken om data kwijt te kunnen en er ook weer bij te kunnen zonder irritante reclame.
Minecraft - dit was de hoofdzaak, minecraft vrienden server, wij willen als eerste dit laten werken.

Dus ik had in gedachten om er CentOS 6.2 op te laten draaien, nou weet ik echter niet of mijn Intel(R) plentenium(R) D CPU 3.00GHz het aan kan/de goede kernel heeft.

Hierbij wil ik ook nog vragen of julie mischien een beter systeem weten?

Bedank.

RhedX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Een Pentium D processor moet CentOS 6.2 (waarom geen 6.3?) kunnen draaien. De processor heeft overigens support voor x86_64, dus je hebt de keuze uit 32 en 64 bit. Het zijn echter geen zuinige processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Je kunt ook eens naar Scientific Linux kijken. Ook een rebuild van Redhat zoals CentOS.

Voor wat betreft filesharing en andere zaken installeren is http://www.howtoforge.com/ ook een leuk startpunt. Kijk eens naar SAMBA en NFS.

CPU moet prima kunnen, zoals al gezegd door Cheatah, ook met de laatste kernels.

Veel plezier !!!

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
Bedankt, nou kan ik er zeker van zijn dat ik geen error krijg zoals:

CPU kernel not supported

of zo iets....
ik ga als eerste proberen om centos goed te laten werken.
nog iets anders: )redelijk onzinnig om dit te zeggen) maar ik ben nog maar 13 en probeer dit dus te laten werken, (mischien denk je dat ik lieg maar dat is niet zo....)
ik heb op veel sites hulp gezocht voor de onderstuning van mijn CPU maat niemand had echt een idee, een aantal zij zelf dat ik maar MS DOS moest gaan proberen, deze site geeft veel meer hulp :-)

bedankt!!!!!

RhedX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 14:16

Midas.e

Is handig met dinges

Houd wel rekening ermee(of eigelijk je ouders) dat deze oude cpu een flinke stroom gebruiker is. Mocht je denken ik laat deze machine 24/7 aanstaan is het misschien handig om met je ouders te kijken naar een Atom of Brazos systeempje wat je voor weinig kan opsnorren. Scheelt weer een bak stroom :)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Welke CD/ISO heb je gedownload ?

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
trouwens, ik zei dat ik het met een VRIEND bouw, ik mag niet portforwarding doen dus de server staat bij hem :-) ik heb geen last van de energie rekening, en die VRIEND wil hem heel leuk WEL 24/7 laten draaien :-)
en zijn ouders zijn vreselijk rijk.Echt! hier een klein verhaal van hem:

Vriend: papa, heb je (zn vader wil met "je" aangesproken worden in plaats van "u" omdat hij anders zo oud lijkt) niet door dat uw pc altijd stuk gaat omdat er windows vista op staat?
Vader: ja eigenlijk wel en dat kost me tijd.
Vriend: ik kan een kopie van windows 7 op je pc zetten dan werkt ie beter.
Vader: dan koop ik wel een nieuwe computer.

zo gezegt zo gedaan dus nou heeft die vader zn pc met 8 gb ram en 2.66GHz CPU aan zn zoon gegeven en heeft hij zelf een MacBook Pro gekocht.

en tog kopen ze altijd euroshoppers bij de C1000....

de CD/ISO is deze: CentOS-6.2-x86_64-bin-DVD1.iso

ik gebruik DVD 2 niet omdat ik alleen de bassis wil en de rest (bijv. java) wel met yum instaleer

[ Voor 97% gewijzigd door RhedX op 09-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
nog een ander vraagje:

zou hij ook op een Intel(R) Plentium(R) Dual CPU T2310 @ 1.46GHz werken? dan kan ie op men laptop draaien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, het werkt op alles, van de i386 serie en hoger.. (hoewel een echte 386 lastig wordt).

Elke Pentium 2 en hoger, elke Celeron en beter, elke Core en beter. Alles van 500Mhz of meer.
Kijk op z'n minst naar systemen die DDR2 als minimale geheugensoort hebben, DDR3 kan sneller, maar heb je niet perse nodig. PCIe is leuker dan AGP en PCI, maar ook daar.. het is een server, als er een 100mbit ethernet aansluiting op zit en twee SATA1 poorten, met DDR1 geheugen, zelfs dan ga je er prima mee kunnen doen wat je wil.

SSH is trouwens niet zo spannend.. het is gewoon een normale console, maar dan over een netwerk verbinding met transparante encryptie. Wat je met SSH kan doen is exact hetzelfde als met een rechtstreeks toetsenbord en beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat als het systeem jonger is dan de topicstarter, dat het wel Linux zou moeten kunnen draaien ;)

Voor de 64-bit variant ben je wel afhankelijk van support van je CPU, maar dat is bij zowel de Pentium D als de T2000 serie het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
type vanaf mobiel:

SSH we'll leuker als je m gebruikt vanaf je smartphone, en DDR2 moet we'll goedkomen, voor de rest is PCIe inderdaad leuker als PCI, ik heb een GeForce 8800 GTS 640mb en die werkt op PCIe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor "hoe is deze CPU?"-vragen: Componenten Aankoopadvies

Verder moet je in gevallen als dit gewoon een niveautje abstracter gaan:
- zoek op wat de minimale eisen van je OS/software zijn qua instructieset
- kijk welke instructiesets jouw CPU ondersteunt

De simpelste Linux distros eisen momenteel een 486, niet omdat de kernel het niet aankan (de Linux kernel draait nog steeds op een 386) maar omdat glibc gebruik maakt van een paar instructies die pas bij de 486 geintroduceerd werden. Andere software kan hogere eisen hebben, en bij een distro waar je niet zelf compileert (alles muv Gentoo en Arch tegenwoordig) moet je ook kijken waarvoor de binaries gecompileerd zijn. Vaak zul je zien dat bijvoorbeeld MMX en SSE nodig zijn.

Als je vervolgens op www.cpu-world.com gaat kijken kom je erachter wat jouw CPU ondersteunt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
ik had centos 64-bit gestart vanuit virtual box, deze zei toen dat de kernel niet goed was dus ik vroeg het hier want er werd we'll gezegt dat hij de hardware ondersteuning had, en raad eens waar ik net achter kom? mijn virtualbox stond nog op 32-bit...... ik heb in iedergeval heeeel veel geleerd van deze topic, en daar ben ik we'll blij om :)
ik denk ook dat ik nou genoeg informatie heb gehad voor vandaag.

Bedankt allemaal :) :) :) :)
Pagina: 1